معرفی پنجره دوجداره آکاردئونی

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۵

یکی از انواع پنجره های دوجداره، پنجره دوجداره آکاردئونی می باشد، که از دو تا هفت پانل ساخته شده که بر روی غلتک هایی نصب میشوند و به صورت آکاردئون روی هم جمع میشوند و معمولاً از جنس پلی وینیل کلراید یا آلومینیوم می باشد. این نوع پنجره ها، بیشتر برای پنجره های با عرض زیاد کاربرد دارند. طبقه بندی پنجره های دوجداره، معمولاً بر اساس، نحوه باز شدن و اینکه از چه موادی ساخته میشوند، انجام می گیرد. به پنجره دوجداره آکاردئونی، (Folding) یا تاشو نیز گفته می شود و در حین باز شدن، پانل های پنجره با کشیدن روی یک ریل به سمت لولاها جمع میگردند، و وقتی کاملاً باز هستند، صفحات با ظرافت بهم متصل شده تا فضای کمتری را اشغال کنند. این نوع از پنجره ها، بیشتر برای پنجره های با عرض زیاد کاربرد دارد.

عملکرد و قابلیت ها
•  باز شدن آسان و حرکت نرم به لطف سیستم غلتکی مهندسی شده دقیق
•  مناسب برای هر آب و هوا، بدون درز و مقاوم در برابر انقباض و انبساط
•  عایق حرارتی و صوتی با گزینه های مختلف شیشه از جمله شیشه های تک ، دو و سه جداره
•  ایده آل برای راحتی و آسایش داخلی و خارجی در خانه یا محل کار شما زمانی که به عنوان یک پنجره جدا کننده نصب می شود.
•  تهویه طبیعی را با دهانه های وسیع به حداکثر می رساند تا هوای تازه را به خانه شما بیاورد.
•  مدل های مختلف به شما این امکان را می دهد که پنجره هایی را انتخاب کنید که به یک یا هر دو طرف باز می شوند.

مزایای پنجره دوجداره آکاردئونی
صرفه جویی در مصرف انرژی
پنجره دوجداره آکاردئونی، در صورت بسته بودن، اجازه گردش هوا بین فضای خارجی و داخلی خانه شما را نمی دهد، و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. پنجره های دوجداره آکاردئونی، نه تنها برای خانه بلکه برای گاراژ، کارگاه یا سوله نیز یک انتخاب عالی هستند.
 
اجازه دسترسی ۹۰ درصدی به فضای بیرون را می دهد

پنجره دوجداره آکاردئونی، محبوبیت زیادی دارد و وقتی کاملاً باز میشود، تقریباً %۱۰۰ جمع شده، و دیدی چشمگیروعالی، ایجاد کرده و در جایی که یک منظره پانوراما بدون مانع مورد نظر باشد، انتخابی عالی هستند، و نور بیشتری را وارد خانه شما می کنند. همچنین به دلیل این مزیت، اغلب گزینه مناسبی برای افزایش تهویه در خانه، می باشد.
 
نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد
ممکن است تصور کنید که، از آنجا که پنجره های دوجداره آکاردئونی، همراه با ریل و چرخ و سایر مکانیزم های پیچیده هستند، با گذشت زمان مستعد خرابی هستند، اما این تصور درستی نیست، اما هر چند وقت یکبار به نگهداری و تمیز کردن کمی نیاز دارند تا بهترین نتیجه را از آن ها بگیرید. سیستم غلتکی سوار شده برای باز و بسته شدن این پنجره ها بسیار ناهموار است، به این معنی که خود پنجره نیز بسیار مقاوم است. غلتک ها توانایی تحمل سال ها سایش را دارند و احتمال فرسودگی و نیاز به تعویض قطعات آن ها کم است. پنجره دوجداره آکاردئونی، اجازه دسترسی ۹۰ درصدی به فضای بیرون را می دهد.

مطلوبیت و زیبایی ظاهری
این پنجره ها فوق العاده چشمگیر به نظر می رسند. به علاوه، این پنجره ها، ارزش خانه ای را که در آن نصب شده اند، افزایش می دهند و بنابراین با نصب آن ها، سرمایه گذاری معقولی را انجام می دهید. همچنین در نمای بیرونی خانه ظاهر زیبایی ایجاد می کنند، زیرا قاب آن ها می تواند از مواد و رنگ های مختلف باشد.
 

قابلیت انعطاف پذیری
برخلاف پنجره های کشویی معمولی، این نوع پنجره های دوجداره از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند.

                   

 

کاربرد درب و پنجره فولدینگ
پنجره آکاردئونی تراس
پنجره آکاردئونی تراس عموما در تراس ویلا ها مورد استفاده قرار میگیرد. درب و پنجره های آکاردئونی داشتن پنجره های بزرگ را فراهم می کند که هم بر زیبایی نمای بیرونی تاثیر می گذارد و هم این امکان را می دهد فضای داخل و خارج را با هم ادغام کنیم.
پنجره آکاردئونی بالکن
اگرهم نیاز دارید بالکن خانه را محفوظ کنید و هم می خواهید یک دید بدون مانع به فضای بیرون داشته باشید، بهترین و شاید تنها گزینه استاندارد استفاده از پنجره های آکاردئونی بالکن است. این نیاز مخصوصا در ایران که اقلیم چهار فصل دارد و گاهی نیاز به یک فضای خصوصی داریم بیشتر احساس می شود.
پنجره آکاردئونی برای فضای داخلی
در ویلاها ومنازل، مخصوصا با طراحی مدرن می توان با نصب پنجره آکاردئونی فضای قابل تغییر بوجود آورد. مثلا اضافه کردن فضای تراس یا نشیمن به فضای آشپزخانه می تواند بسیاری از نیازهای امروز ما را برطرف کند. از  دیگر کاربرد های پنجره های آکاردئونی می توان به فضای بین آشپزخانه و نهار خوری، مطبخ و آشپزخانه و جدا سازی اتاق جلسات اشاره کرد.

                   

 

قیمت پنجره آکاردئونی به چه صورت است؟
قیمت پنجره آکاردئونی و همچنین قیمت درب آکاردئونی اغلب از درب و پنجره عادی بیشتر خواهد بود زیرا زحمت و همچنین مصالح ساخت بیشتری در آن ها به کار خواهد رفت. پنجره های آکاردئونی یکی از انواع پنجره های دو جداره است که به خاطر شکل خاص باز و بسته شدن به این شکل نامگذاری شده است. هنگام باز کردن این پنجره ها به خاطر خاصیتی که شبیه به آکاردئون است تمامی پنجره به صورت یکپارچه باز و یا بسته می شود. این پنجره ها اغلب به عنوان بخشی برای جداسازی استفاده می شود.
 

قیمت پنجره آکاردئونی اغلب بر اساس فاکتورهای متنوعی تعیین خواهد شد که از میان آن ها می توان به این مسائل اشاره کرد:
•  تاثیر ابعاد در تعیین قیمت پنجره آکاردئونی:  طبیعتا هر چه ابعاد پنجره آکاردئونی شما بیشتر باشد نیازمند زحمت و همچنین مواد اولیه بیشتری برای ساخت است و قیمت پنجره آکاردئونی شما بیشتر خواهد شد. در مرحله نخست پنجره شما اندازه گیری می شود و برای پنجره های بیشتر از سه متر عرض استفاده می شود تا قیمت پنجره آکاردئونی در این مورد به صرفه تر باشد. برای ابعادی کمتر از این اغلب نمی توان از این پنجره ها استفاده کرد.
•  تاثیر شیشه بر قیمت پنجره آکاردئونی:  در این بخش شما می توانید میان شیشه های عادی و دوجداره یکی را انتخاب کنید. علاوه بر این امکان انتخاب شیشه های رفلکس، دودی و ... نیز وجود دارد. جنس شیشه در تعیین قیمت پنجره آکاردئونی بسیار موثر است. البته علاوه بر شیشه، سایر مصالح و جنس آن ها نیز در تعیین قیمت پنجره آکاردئونی موثر خواهد بود.
•  تاثیر حمل و نقل بر قیمت پنجره آکاردئونی:  حمل و نقل این پنجره ها نیازمند وانت های حمل بار سنگین و همچنین نیروی کار است. نتیجتا بخشی از قیمت پنجره آکاردئونی به این مسئله اختصاص می یابد. طبعا هر چه مسیر شما از کارگاه های ساخت درب و پنجره دورتر باشد قیمت پنجره آکاردئونی برای شما بیشتر خواهد بود.