هندریل و جان پناه شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۰/۱۲/۱
هندریل و جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه ای

یکی از راهکار‌های مدرن حفاظت از بالکن ها، تراس‌ها و وید‌ها می‌باشد که به صورت تمام شیشه ای اجرا می‌شود و با هدف افزایش ایمنی و زیبایی همراه است. امکان اجرای نرده‌های شیشه ای در مکان و قسمت های متفاوتی از ساختمان ها اعم از اداری، تجاری، مسکونی، موزه ها و غیره وجود دارد. این سیستم به دلیل ظرافت و ایجاد سازه یکپارچه شفاف و ایجاد هماهنگی و هارمونی توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده و جایگاه خوبی در طرح های معماری پیدا کرده است. این سیستم به دلیل استفاده از یراق آلات و اتصالات مقاوم و ضد زنگ آلومینیومی و استیل ایمنی بسیار بالایی دارد شیشه های مورد استفاده برای جان پناه از دو نوع " سکوریت " و " لمینت " می باشد که امنیت و مقاومت بالایی دارند و برای بالکن یا تراس ها مناسب می باشند. از طرفی حفاظ های شیشه ای به مرور زمان دچار پوسیدگی نمی شوند و به لحاظ زیبایی و شکیل بودن مناسبترین گزینه می باشد و همچنین باعث می شود نوردهی طبیعی به خوبی انجام شود و البته باعث میشود که فضا نیز بزرگتر دیده شود.

ساختار جان پناه شیشه ای 

در جان پناه های شیشه ای می توان از دولایه شیشه لمینت 8 میلیمترو یا شیشه ضخیم ترسکوریت ( 10 تا 20 میلیمتر) استفاده نمود. اما از لحاظ ایمنی شیشه لمینت نسبت به سکوریت برتری دارد. بسته به خواسته ی کارفرما میتوان از جان پناه های متحرک یا ثابت اسفاده نمود.

قیمت جان پناه شیشه ای
قیمت جان پناه شیشه ای براساس نوع فریم ( فریم استیل یا آلومینیومی ) ، متراژ شیشه ، ضخامت ، نوع شیشه و نوع یراق آلات مصرفی متغیرمی باشد.

مزایای استفاده ازجان پناه و هندریل شیشه ای چیست؟

•    مورد استفاده در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان 
•    استفاده به عنوان نرده راه ‌پله و جان‌پناه و بالکن 
•    ایمنی بالا ( به دلیل استفاده از شیشه لمینت و سکوریت )
•    نصب سریع، ساده و کم‌هزینه
•    هماهنگی با اکثر فضاهای داخلی
•    زیبایی و شفافیت بصری و امکان نورپردازی خلاقانه

هندریل و جان پناه شیشه ای بسته به انتخاب طرح و نحوه اجرای آنها در دسته های زیر قرار می گیرد :

  • هندریل شیشه ای اکسپوز
  • هندریل شیشه ای فریم لس
  • هندریل شیشه ای اسپیگوت
  • هندریل شیشه ای فیکس پوینت
  • هندریل شیشه ای دفنی
  • هندریل شیشه ای اسپایدر
  • هندریل شیشه ای با سازه فلزی

هندریل شیشه ای اکسپوز
اگر قصد اجرای نرده ( هندریل شیشه ای ) در فضاهایی مانند وید ، بالکن ، تراس، روف گاردن و راه پله ها را دارید هندریل شیشه ای اکسپوز می تواند گزینه ی مناسبی باشد. این نوع نرده شیشه ای محافظی زیبا و در عین حال شیک می باشد. آنچه در اجرای این هندریل اهمیت دارد سازه زیر آن می باشد. کف سازه باید  کاملا مقاوم و تراز باشد تا همه پنل های شیشه ای در یک راستا قرار بگیرند و زیبایی را به آن فضا بدهند. بعد از اجرای هندریل شیشه ای شما هیچ گونه پایه فلزی عمودی را نخواهید دید فقط یک دیوار شیشه ای یکپارچه را می‌بینید که همین امر باعث زیبایی و بزرگ دیده شدن فضای شما می شود.

پروفیل های که برای نصب این هندریل استفاده می شود دارای کاور آلومینیوم است که بسته به نوع آن از5 تا 15 سانتیمتر می باشد. همچنین شیشه مورد استفاده در پنل ها از نوع لمینت و سکوریت می باشد که در ضخامت های گوناگونی وجود دارند. دستگیره های روی هندریل های شیشه ای از تنوع بسیاری برخوردار هستند و بیشتر از جنس استیل، آلومینیوم و یا چوب می باشند.

هندریل شیشه ای فریم لس
این نوع هندریل ها جهت نصب در محیط های کوچک و یا منازل مسکونی پیشنهاد می شود چون به نسبت مدل های دیگر از ایمنی پایین تری برخوردار است ولی از لحاظ اقتصادی صرفه ی بیشتری دارد. نرده شیشه ای فریم لس یا بدون چهارچوب  در کناره ها و یا کف راه پله ها و یا در لبه تراس نصب می شود. نصب این هندریل شیشه ای عبارت است از کنار هم قرار گرفتن پایه های پروفیل آلومینیومی و استیل که با نگهدارنده ها و بست های متناسب همراه می شوند. بست ها می تواند در شکل های مکعبی و یا گرد باشد و شیشه بکار رفته در هندریل شیشه ای فریم لس ، معمولا سکوریت و با ضخامت 8 تا10 می باشد.

هندریل شیشه ای اتصال از کف با پایه براکت (اسپیگات)
امکان اجرای هندریل شیشه ای با براکت(اسپیگات) در تمام راه پله ها و بالکن ها وجود دارد. این نوع هندریل سرعت اجرا بالاتری نسبت به انواع دیگری دارد و زمان کمتری را برای اجرا به خود اختصاص میدهد. شیشه ها نیز از نوع سکوریت و لمینت می باشد. پنل‌های شیشه ای نیز از نوع خود ایستا می باشد و در جای خود ثابت می شوند. اتصالات به صورت استوانه و پروفیل های مکعبی می باشد. جنس این اتصالات آهنی یا آلومینیومی میباشد که پوشیده با رنگ الکترواستاتیک است و ارتفاع آن متفاوت می باشد.

هندریل شیشه ای اتصال از بدنه فیکس پوینت
یکی از مهمترین مواردی که برای نصب هندریل شیشه ای فیکس پوینت باید رعایت کرد استفاده از مجریان و کارشناسان مجرب است که از تجربه و مهارت کافی در نصب این نوع هندریل برخوردار باشند. شیشه های بکار رفته از جنس لمینت و یا سکوریت می باشند. در این سیستم پنل ها بر اساس قطر یراق به صورت نقطه ای سوراخ میشود تا با استفاده از یراق آلات مد نظر به یکدیگر متصل و ثابت شوند و هنگام اجرای این عمل دقت در قطر سوراخ ایجاد شده و نحوه اجرا مهم است تا مبادا شیشه دچار شکستگی و یا نامیزانی دراندازه شود. همچنین دستگیره ها بکار رفته می تواند از جنس آلومینیوم و استیل و با رنگ بندی های متنوع باشد.

هندریل شیشه ای دفنی
قالب های کامپونت بکار رفته در این نوع از نرده شیشه ای 20 تا 25 سانتیمتر است و در فواصل 30 تا 40 سانتیمتری نصب می شود. نمای اجرا شده پس از نصب هندریل شیشه ای دفنی یک دیواره تمام شیشه ای است که فاقد هرگونه عنصر فلزی عمودی شکل می باشد. فشار پذیری هندریل شیشه ای دفنی تا 400 کیلوگرم در هر مترمربع است. آنچه در اجرای این طرح از هندریل شیشه ای اهمیت دارد کف سازی می باشد. کف سازی ساختمان باید از زیرسازی آهنی مستحکم و پروفیل های آلومینیومی یو شکل پوشیده شده باشد. جان پناه و هندریل شیشه ای دفنی امروزه در ساختمان های تجاری ، اداری مسکونی ، هتل  و ویلاها کاربرد به مراتب بیشتری نسبت به نرده ها و حفاظ های دیگر دارد.

آیا هندریل های شیشه ای ایمن هستند؟
برخلاف تصورات عموم مردم، هندریل های شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه های لمینت و سکوریت ( که این نوع شیشه ها تحت حرارت ساخته شده و مقاوم در برابر شکسته شدن هستند) دارای مقاومت بالایی هستند و در فضاهای مختلفی از جمله مراکز خرید، فرودگاه و ترمینال ها، خانه های مسکونی و... مورد استفاده قرار می گیرند.

چه نوع شیشه ای مناسب هندریل ها می باشد؟

برای فضاهایی با تردد بیشتر همانند اماکن تجاری،اداری و سازمانی، (به منظور ایمنی بیشتر) استفاده از شیشه های لمینت پیشنهاد می شود زیرا به هنگام شکستن نیز فرونمیریزند، اما برای فضاهایی با تردد کمتر مثل پروژه های ویلایی و مسکونی، استفاده از شیشه های سکوریت پیشنهاد شده که هزینه تولید آن به صرفه تر است.  

ارتفاع و دستک های هندریل و نرده شیشه ای

ارتفاع مناسب برای فضاهایی مثل راه پله ها 90 سانتیمتر و برای فضاهای تجاری 110 سانتی متر میباشد. همچنین در مکان هایی که افراد مسن و کودکان تردد میکنند همانند آسایشگاه سالمندان استفاده از هندریل (یک میله افقی یا شیبدار) الزامی است و برای پروژه هایی که امکان سقوط اشیاء بر روی شیشه وجود دارد از تاپ ریل استفاده می شود. 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « هندریل و جان پناه شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
Mr. Jafari
۱۴۰۳/۱/۲۷