شیشه های رنگی

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۴/۱۹
شیشه های رنگی

شیشه های رنگی ( Back Paint Glass )
در معماری ایران باستان شیشه های رنگی پر کاربرد بوده و حتی خاصیت دور کردن حشرات را نیز دارا بوده لذا معماری خانه‌ ها و مساجد قدیمی با شیشه‌ های رنگی آمیخته شده اند، بنابراین می‌توان گفت که شیشه‌رنگی بخشی از فرهنگ ما ایرانیان محسوب می‌شود.
شیشه لاکوبل (Lacobel Glass)
شیشه های لاکوبل اغلب در دکوراسیون داخلی کاربرد بسزایی دارند. در طراحی پارتیشن و میز های اداری ، در دیواره های کافه و رستوران‌ها ، بین کابینت آشپزخانه ، ویترین فروشگاه‌ها ، مراکز تجاری و ... از شیشه رنگی لاکوبل استفاده می‌کنند. از مزیت‌های این شیشه میتوان به مقاوم‌بودن آن در برابر رطوبت و حرارت اشاره کرد ، زیرا شیشه‌ های لاکوبل از رسیدن رطوبت به لایه‌های زیرین خود جلوگیری می‌کنند . بنابراین از این گونه شیشه ها در طراحی دکوراسیون داخلی میتوان بعنوان کاغذ دیواری نیز استفاده نمود. این شیشه‌ ها نیز مانند شیشه‌ های رنگی لمینت در هنگام شکستن از هم نمی پاشند و به لایه طلقی پشت شیشه می‌چسبند. رنگ این شیشه‌ ها نیز شیمیایی نیست و همچنین باعث آلودگی در محیط هم نمی‌شوند.
شیشه رنگی لمینت (Laminated Back Paint Glass )
این نوع شیشه در صورت سکوریت بودن از مقاومت بالایی نسبت به شیشه های رنگی غیر سکوریت و تک لایه برخوردار میباشد لذا در شرایط مختلف جوی کارامد میباشند و احتمال آسیب‌ پذیری آن‌ها کم است . این مدل شیشه ها در رنگ‌ها ی گوناگون وجود دارد .از کاربرد این شیشه ها می‌توان به استفاده از آن در میز‌های شیشه‌ای ، چیدمان اتاق خواب ، پارتیشن و دیوایدرحمام ،اسکای لایت (نورگیر) ، درو پنجره‌ و ...  اشاره نمود. این شیشه‌ ها علاوه بر گوناگونی در رنگ و ظرافت ، قابل تولید با ضخامت 8 الی 3۰ میلیمتر میباشند . همچنین قابلیت سندبلاست ، چاپ و پرینت روی این شیشه ها نیز امکان پذیر است.
ویژگی شیشه های رنگی  
از ویژگی های مهم شیشه های رنگی کاهش نور آفتاب و ... است که با استفاده از رنگ‌های مختلف به کاهش گرمای محیط نیز منجر میشود . به همین علت در مناطق کویری بیشتر استفاده می شود. از دیگر ویژگی‌های ان می‌توان به ایجاد حس آرامش ، کاهش استرس های محیط و افزایش انرژی در محیط اشاره کرد.
قیمت شیشه های رنگی
بسته به نوع شیشه ، نوع رنگ ، نحوه ی نصب ، ابعاد ، ضخامت ، لمینت و سکوریت بودن ان ، خدمات برش الگویی ، سوراخ کاری و ... متفاوت میباشد
تفاوت شیشه های رنگی ایرانی و خارجی
برای مقایسه شیشه های رنگی ایرانی و نمونه های خارجی آن میبایست نوع جنس و کیفیت شیشه را مورد بررسی قرار دهید. مواد اولیه استفاده شده برای ساخت شیشه اصلی‌ترین عامل در تعیین کیفیت و جنس شیشه است. برای درک بیشتر این تفاوت ها می‌توانید دو شیشه را در کنار هم گذاشته و از روی ظاهرشان با یکدیگر مقایسه کنید. در برخی موارد نیز این دو مدل شیشه قابل مقایسه با هم نیستند و از کیفیت یکسانی برخوردارند.
ساخت شیشه در هر کشوری متناسب با شرایط جوی میباشد بنابراین در ایران نیز ساخت شیشه به منظور برطرف کردن نیاز های افراد با توجه به این شرایط میباشد که ممکن است برای دیگر کشور ها با شرایط جوی متفاوت مناسب نباشد و بالعکس . جنس شیشه از نظر سازگاری در آب و هوای مختلف ، عدم جذب رطوبت ، ضد خش بودن و کدر نشدن به مرور زمان مورد بررسی قرار میگیرد

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « شیشه های رنگی » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
Mr. Jafari
۱۴۰۳/۱/۲۷