دیوارپوش های سه بعدی، راه حلی مناسب برای تزئین دکوراسیون داخلی

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۷/۲۵

یکی از انواع دیوارپوش هایی که مناسب تزیین فضاهای داخلی خانه شما است؛ دیوارپوش های سه بعدی میباشد. دیوارپوش های معمول از متریال هایی مانند سنگ، سرامیک، کاشی،  آجر و غیره تشکیل شده است؛ اما امروزه نسل جدیدی از دیوارپوش ها موجود است که در انواع طرح ها و رنگ ها، باعث متفاوت کردن دکوراسیون داخلی فضاها خواهد شد. این دیوارپوش ها به دلیل داشتن رویه برجسته، به دیوارپوش های 3D معروف اند.

ساختار دیوارپوش های سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی با جنس پی وی سی، فومی، چرمی و ... از فشرده سازی مواد اولیه در قالب هایی با طرح های خاص و زیبا به وجود می آید. نوع روکش ها مطابق با مواد پایه، متفاوت است. لایه روکش دیوارپوش ها با استفاده از دستگاه های مخصوص و با رنگ های یکنواخت پوشیده میشود. باید توجه شود که هر چقدر رنگ دیوارپوش ها یکنواخت تر باشد، کیفیت و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. دیوارپوش های سه بعدی در ابعاد ۵۰ * ۵۰  و با ضخامت ۳ سانتیمتر تولید میشود. علاوه بر ایجاد تنوع در فضای خانه شما، میتوانید از دیوارپوش های سه بعدی برای دفاتر اداری، مغازه ها، کافه و رستوران ها و... نیز استفاده کنید. با استفاده از نورپردازی بر روی آن ها زیبایی دیوارپوش ها دو چندان خواهد شد.

               

دیوارپوش های سه بعدی در چه فضاهایی کاربرد دارد؟

این نکته مهم است که در استفاده از دیوارپوش های سه بعدی باید تعادل را رعایت کنید؛ یعنی برای تمامی بخش های منزل از آن استفاده نکنید؛ زیرا باعث شلوغی فضا و ایجاد خطای دید خواهد شد. برای دیوارهای تک مانند دیوارهای تی وی روم یا دیوار پشت نهارخوری میتوان از این دیوارپوش ها استفاده کرد.

دیوارپوش سه بعدی دكوراتيو

طرح این دیوارپوش ها با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مانند کورل طراحی میشود و سپس توسط دستگاه پرس و بر روی ورق خام پی وی سی و یا ضد آب تولید میشود و بعد از آن برش داده میشوند. دیوارپوش های سه بعدی پی وی سی در مقایسه با فومی برجستگی بیشتری دارد. (در حدود ۳ سانتی متر) در حالی که دیوارپوش فومی تنها ۶ میلی متر ضخامت دارد. رنگ و طرح دیوارپوش ها بر اساس سلیقه و دلخواه مشتری خواهد بود. ابعاد هر پنل ۵۰ سانتی متر میباشد لذا با گذاشتن چهار پنل در کنار یکدیگر، میتوان یک متر مربع از دیوار را پوشش داد. قیمت هر پنل به صورت تکی محاسبه میشود و برای محاسبه قیمت یک متر مربع، باید آن را در چهار ضرب کرد. دیوارپوش های پی وی سی ضد آب بوده و قابلیت شست و شو را دارند.

نحوه نصب دیوارپوش های سه بعدی

نصب دیوارپوش ها به سادگی انجام میشود. برخی از آن ها در پشتشان چسب دارند و برخی دیگر با استفاده از چسب پلی اورتان یا سیلیکون و یا همان چسب آکواریوم به دیوار چسبیده میشوند. برش دیوارپوش ها با استفاده از کاتر و قیچی صورت میگیرد.

دیوارپوش چرمی سه بعدی

دیوارپوش های چرمی مناسب برای فضاهایی است که نیاز به آرامش دارید زیرا میتواند فضای زیبا به همراه آکوستیک بودن را به شما ارائه دهد دیوارپوشهای چرمی مناسب دفاتر کار نیز هستند دیوارپوشهای چرمی از فوم فشرده به همراه روکش چرمی با کیفیت بالا تشکیل شده است. برجستگی ها و فرورفتگی ها به همراه فوم فشرده باعث میشود که جلوی آلودگی صوتی را نیز بگیرد از این رو برای اتاق های کنفرانس، استدیوهای ضبط صدا و آموزشگاه های موسیقی انتخاب مناسبی است. این دیوارپوش ها دارای ضخامت بین ۱ تا ۴ سانتی متر بوده و دارای تنوع در رنگ و طرح میباشد.

               

دیوارپوش فومی سه بعدی

یکی از پرکاربردترین انواع دیوارپوش ها است که جنس آن از فوم بوده و لایه رویی آن از جنس پلی اورتان است که کاملا قابلیت شست و شو را نیز دارد. این دیوارپوش ها به دلیل جنس نرمی که دارند، برای مکان هایی مانند مهد کودک ها نیز توصیه میشود و به راحتی نیز تمیز میشوند. برای مکان های مختلفی مانند پشت تلویزیون، اتاق های خواب و نشیمن نیز میتوان از آن استفاده کرد. از مزایای این دیوارپوش میتوان به قیمت مقرون به صرفه، ضد باکتری بودن، نصب آسان، عایق صوتی و ... اشاره کرد.

               

دیوارپوش بتنی سه بعدی

همانطور که از نامش پیداست؛ مواد اولیه تشکیل دهنده بتن را به همراه افزودنی های مخصوص در قالب های طرح دار میریزند. این قالب ها در ابعاد ۵۰*۵۰ موجود هستند. این دیوارپوش ها به رنگ سفید میباشد. اما میتوان در رنگ های مختلف آن ها را رنگ کرد. برای نصب این دیوارپوش ها باید از نیروهای متخصص کمک گرفت زیرا توسط چسب بتن و پودر بندکشی به دیوار متصل میشود.

               

مزایای استفاده از دیوارپوش بتنی

•  ضد ضربه و ضد خش بودن
•  قابلیت نصب در اماکن مسکونی، تجاری و اداری
•  مقاوم در برابر آتش
•  قابلیت نصب هم در نمای خارجی و هم داخلی