ساختمان اداری - تجاری هیترا، برنده جایزه پلان 2023

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۸/۲۱

جایزه پلان چیست؟
جایزه پلان کار برجسته در بخش های برنامه ریزی و مکان سازی را به نمایش میگذارد و برتری در برنامه ریزی و رشته های مکان سازی مرتبط، از جمله: حفاظت از میراث، طراحی شهری، توسعه اقتصادی، مشارکت، مشاوره زیست محیطی، مسکن و قانون را به رسمیت میشناسد. این جایزه بین المللی همه ساله برای معماران و طراحان شهری این فرصت را میدهد که درباره موضوعات مختلف و موثر بر صنعت مشارکت کنند. تمامی پروژه ها و برندگان در وب سایت The plan منتشر میشود . کیفیت این مسابقه توسط هیئت داوران بین المللی آن، متشکل از چهره های برجسته در زمینه های معماری، طراحی املاک، مستغلات و دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفته است.

مراسم اهدای جوایز 2023 The plan award عصر پنجشنبه، 9 نوامبر در میلان برگزار شد. در نهمین دوره این جایزه بین المللی برای برتری در معماری، طراحی داخلی و برنامه ریزی شهری، بیش از 1300 پروژه از سراسر جهان ارسال شد. هیئت داوران بین المللی بیش از 600 مورد از این پروژه ها را قبل از رسیدن به فهرست نهایی نامزدها انتخاب کردند. در مراسم اهدای جوایز، نقطه اوج جایزه 2023 THE PLAN پروژه های برنده امسال در هر یک از 20 دسته جایزه اعلام شدند. هر دسته شامل دو برنده بود: یکی برای بخش تکمیل شده و دیگری برای بخش آینده.

برای پروژه هایی که به زودی ساخته میشوند به همین مناسبت، 34 لوح تقدیر به پروژه های شایسته اهدا شد. هیئت داوران بین المللی جایزه THE PLAN متشكل از متخصصان و دانشگاهیان از دنیای معماری و طراحی است.

 

دفتر معماری هوبا

آقای هومن بالازاده مدیر عامل شرکت هوبا در سال ۱۳۸۷ این دفتر را تاسیس نمود. او حدود 63 پروژه را در ایران و سایر کشورها طراحی و اجرا نموده است. تمرکز تیم طراحی هوبا دیزاین بر توسعه، نقش تعاملی ساختمان و افراد ساکن در آن با بررسی فرهنگ اجتماعی و زمینه های زیبایی شناختی در هر پروژه می باشد.

معماری: دفتر هوباطرح

معمار مسئول: هومن بالازاده

معمار همکار: الهام سیفی آزاد

تیم طراحی: الهام سیفی آزاد، پریما جهانگرد، مونا رضوی، سعید فرشباف

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: 5960 مترمربع

             

             


 

ساختمان اداری - تجاری هیترا برنده جایزه بین المللی پلان 2023

کانسپت طراحی هیترا یک ساختمان اداری است در خیابانی شیب دار، که برای مردم مکان هایی به شکل حیاط را فراهم کرده که تبدیل به فضاهای پویا شده اند و با محیط اطراف خود تعامل و ارتباط بیشتری دارند. درون مجموعه یک وید وجود دارد که علاوه بر اختصاص دادن ورودی اصلی و تعامل مردم و ساختمان، باعث تامین نور و دید واحدهای مرکزی نیز شده است.

             

 

طراحی نما

در طراحی نما ساختمان، ترکیب سازه فلزی با آجر چشمگیر است؛ که سعی شده است جداره بیرونی طوری طراحی شود که علاوه بر پوشش و زیبایی سازی، نور کنترل شده ای نیز وارد فضا شود و بتواند حرارت حاصل از تابش آفتاب را نیز تا حدی کنترل کند. همچنین برای بهره بردن از دید مطلوب فضاهای همجوار، از بازشوهای بزرگ در پوسته بنا استفاده شده است که در عین حال دید داخل را نیز محدود نمیکند.