جایزه ملی معماری 2023 در گالری ملی استرالیا برگزار شد

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۸/۳۰

 مراسم جوایز ملی معماری 2023 بر پروژه های معتبری که منعکس کننده آثار منطقه ای هستند؛ متمرکز شد و 47 پروژه با بیش از 70 اثر منتخب، جایزه یا تقدیر نامه دریافت کردند. موضوعات پروژه در مورد پایداری، طراحی مشارکتی، استفاده مجدد تطبیقی، اتصال به کشور و تمرکز گسترده جامعه بود. رئیس هیئت داوران تاکید کرد که پروژه های برنده جایزه میتوانند منابع الهام بخش برای بحران های زیست محیطی و اقتصادی استرالیایی ها باشند؛ زیرا کشور استرالیا در بحران آب و هوایی و مسکن قرار دارد.

 

جایزه sir zelman cowen

این جایزه عنوان جایزه پیشرو استرالیا برای ساختمان های عمومی است. یکی از پروژه های منطقه ای که برنده این جایزه شد؛ موزه هنر راکهمپتون بود. این ساختمان به عنوان یک ساختمان عمومی واقعی توسط هیئت داوران نام برده شد. این موزه توسط کنراد گارگت، کلر دیزاین و معماران برایان هوپر، طراحی شده است. گالری مشرف به رودخانه بوده و محیطی جدید برای رویدادهای خلاقانه و اجتماعی را ایجاب میکند.

             

 

موزه هنر راکهمپتون

این موزه بر اساس اصول پایداری، مشارکت عمومی، احترام به میراث و فضاهای گالری با استانداردهای بین المللی بنا شده است.
یک ایوان سه طبقه، خیابان اسکله روبه‌روی رودخانه را به مسیرهای عقب متصل می‌کند و مناظری را به خانه مهربان همسایه گمرک نشان می‌دهد. به موازات این مسیر جدید، بلند و سرپوشیده، ستون و سرسرای لعاب گالری ساختمان قرار دارد که تمام طبقات موزه را به هم متصل می کند و به عنصر اصلی گردش تبدیل میشود و بازدیدکننده را جهت می دهد. کافه ای در طبقه همکف قرار دارد که  مردم را به گالری دعوت می کند. این حرکت برنامه ریزی شده، یک صفحه زمین متخلخل را  ایجاد می کند که دسترسی مستقل به خرده فروشی ها و امکانات عمومی را فراهم می کند و عملکردها و رویدادهای مکرر را در خود جای می دهد.

             

             

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر