جایزه دزین 2023 به ایستگاه مترو جهاد تعلق گرفت

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۹/۱۶

ایستگاه مترو جهاد در میدان فاطمی تهران افتتاح گردید. سردر ایستگاه های متروها صرفاً محلی برای ورود و خروج مسافران است و فاقد فضاهای منعطف شهری میباشد. در این پروژه تلاشی برای بازتعریف ورودی های متروهای تهران شده است. این ورودی‌ها به عنوان بستری آزاد و قابل تعریف توسط کاربران، برای رویدادهای شهری و بازآفرینی نقاط غیرقابل استفاده برای شهروندان، در راستای طرح کلی تبدیل تهران به شهری پیاده محور تعریف شد.

استودیو معماری کا برنده جایزه دزین 2023

استودیو معماری کا در رقابتی بین دفاتر گریمشاو و استودیو مد توانست برنده این جایزه شود. جایزه دزین همه ساله به پروژه های برتر معماری و معماران و طراحان ویژه و خلاق اختصاص داده میشود.  این رویداد توسط Dezeen سازماندهی شده و توسط هیئتی متشکل از چهره‌های برجسته از دنیای معماری و طراحی داوری می‌شود.
معیارهای داوری به دقت در نظر گرفته شده است تا اطمینان حاصل شود که پروژه‌های برنده نه تنها زیبا و نوآورانه هستند، بلکه تلاش می‌کنند به نفع کاربران و محیط زیست باشند.
Dezeen Awards 2023 تعداد 234 اثر معماری، 150 طراحی داخلی، 90 طرح پایداری و 123 طرح را از مجموع 5000 پروژه ارسالی در لیست بلند خود آورده است.

 

مشخصات پروژه:

 طراح: استودیو معماری کا
 معمار اصلی:  محمد خاوریان
 تیم طراحی: مهرآسا نیکوکار، پرتو هدایتی
 مهندس سازه: محمد پناهی


در این پروژه از مصالح بومی منطقه به جای مصالح صنعتی استفاده شده است؛ که سبب شده هزینه های پروژه به نسبت زیادی کاهش پیدا کند. 300 هزار آجر دست ساز توسط هشت کارگاه در تهران تولید و در این پروژه استفاده شده است.

             

             

             

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر