پارتیشن شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای تک جداره
پارتیشن های شیشه ای در کل  به دو روش دوجداره و تک جداره تولید و اجرا می شوند. این دو سیستم پارتیشن از نظر کاربری و نوع استفاده با هم تفاوت هایی دارند و همچنین فرایند تولید متفاوتی دارند. پارتیشن شیشه ای تک جداره به سازه شیشه ای گفته میشود که در آن از یک لایه شیشه استفاده شده است . پارتیشن شیشه ای تک جداره برای فضاهای کوچک بدون  نیاز به عایق صوتی و حرارتی به علت ضخامت کم  و ظرافت ظاهری مناسبترین انتخاب است . 
موارد مرتبط در قیمت پارتیشن شیشه ای 
1.    نوع شیشه
2.    متراژ و مساحت 
3.    فریم دار یا بدون فریم بودن آن
4.    یراق آلات مصرفی
5.    تعداد درب
6.    فرایند حمل و جابجایی
7.    کیفیت نصب 
 

پارتیشن شیشه ای رو کار
جداره های پارتیشن شیشه ای روکار از هر طرف به وسیله پروفیل های آلومینیومی پوشانده و مهار میشوند. طراحی این مدل پارتیشن به نحوی است که قسمتی از شیشه با ضخامت های متفاوت داخل فریم آلومینیومی قرار می گیرد. در این سیستم پروفیل ها به صورت روکار روی سقف ودیوار و زمین قرار می گیرند. این پروفیل ها با ضخامت و مدل های گوناگون جهت شیشه های ثابت و فیکس به کار میروند که شامل مقاطع  ظریف و مینیمال تا پروفیل هایی با مقاطع بزرگ میشود.
پارتیشن شیشه ای تو کار
سبک دیگری از پارتیشن شیشه ای ، پارتیشن توکار است. پارتیشن شیشه ای توکار برای فضاهای کار محدود بهترین گزینه است. در این گونه پارتیشن ها ما حداقل دید بصری را از فریم و حتی یراق آلات داریم ، به شکلی که مکانیک و قطعات نگه دارنده در سقف و کف مخفی می شود و جلوه زیبایی به محیط ارایه میدهد.

پارتیشن های شیشه ای اداری 

بی شک پارتیشن های شیشه ای اداری  دارای مزایای بسیار زیادی هستند. در مورد مزایا و معایب پارتیشن های شیشه ای اداری مباحث و ابهامات زیادی وجود دارد. برخی از مدیران معتقدندکه با تفکیک کارمندان خود جهت عدم ایجاد مزاحمت و پریشان حواسی سایر کارمندان می توانند به کارایی بالاتری دست پیدا کنند. عده ای دیگر بر این باورند که یک محیط پویا و دارای تعامل برای بیشترین بهره وری ضروری است. 

تاثیر پارتیشن شیشه ای در آفیس ( دفتر کار )
•    افزایش کیفیت نور پردازی و روشنایی محیط
•    تقسیم دلخواه فضای کاری
•    مقرون به صرفه بودن
•    ایجاد تاثیرات مثبت درمحیط کاری
•    حفظ امنیت و حریم خصوصی
•    بالا بردن زیبایی محیط
•    عایق صدا و بهره وری بالا
•    انعطاف پذیری و کارامد بودن
•    حفاظت آسان

انواع پارتیشن های شیشه‌ای
•    پارتیشن‌های ریلی اسلایدینگ 
(باز و بسته شدن  بخش متحرک این پارتیشن‌ها به کمک ریل انجام می‌گیرد)
•    پارتیشن‌های چرخشی
(نحوه باز و بسته شدن این پارتیشن‌ها شبیه به درب است و به کمک نصب لولا انجام می‌گیرد)
•    پارتیشن شیشه‌ای با درب ریلی
(اتصال فضاهای مختلف و ارتباط میان آن‌ها را ممکن می‌سازند)

پارتیشن های شیشه ای هوشمند
پارتیشن های شیشه‌ای هوشمند از جدیدترین سیستم های جدا کننده در معماری امروز میباشد. این سازه ها میتواند فضایی آرام و مطمئن را برای انجام فعالیت‌های روزانه وشخصی فراهم ‌سازد. اغلب در این سیستم از شیشه‌های ساده استفاده می‌کنند . این سبک از پارتیشن ها با فریم و به صورت فریملس قابل اجرا میباشند. اگر میخواهیم فضایی با  نور عالی به داخل داشته باشیم بهتر است از پارتیشن شیشه ای با شیشه شفاف استفاده کنیم. شیشه‌های تک‌جداره و دو‌جداره در این سیستم قابل اجرا هستند و بسته  به شرایط و محیط هرکدام کارایی خود را دارند. پارتیشن های هوشمند از عمر بیشتری برخوردارند چرا که کیفیت بالاتری نسبت به بقیه پارتیشن ها دارند و از قابلیت بیشتری به واسطه هوشمند بودن برخوردارند، که می‌توان به تغییر رنگ آنی آن به کمک ریموت اشاره کرد و با این سیستم می‌توان محیط مد نظر را کاملا از معرض دید پنهان و سیف کرد.
مزیت های پارتیشن شیشه‌ای هوشمند بسیار است و همین مسئله  باعث شده تا امروزه در طراحی دکوراسیون گزینه مناسبی باشد. 


طراحی داخل منازل با پارتیشن های شیشه ای
از پارتیشن های شیشه ای در طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر استفاده میشود زیرا به جداسازی فضا بدون نیاز به زمان زیاد برای نصب کمک میکند. پارتیشن های شیشه ای بسیار ظریف و شکیل هستند و استفاده از آنها باعث شده تا امروزه معماران دید بهتری برای طراحی داخلی و فضاسازی منازل  داشته باشند. وجود این محصول در طراحی دکوراسیون باعث شده تا معماران استفاده از آن ها را الویت خود ببینند و با بهره گیری از آن همواره پروژه های مدرنی را طراحی کنند.

مزایای پارتیشن های شیشه ای نسبت به دیوار های بتنی در دکوراسیون داخلی

صاحبان ملک درهنگام نوسازی منازل خود اغلب بین انتخاب یک دیوار پارتیشن شیشه ای برای جداسازی اتاق ها یا یک دیوار بتنی سنتی در خانه های خود دچار تردید هستند. این انتخاب ها به دکوراسیون داخلی منازلشان وابسته است. زندگی در فضای باز در سال های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از مزیت های آن میتوان به ایجاد احساس نور و شادابی اشاره کرد اما در عین حال می تواند پر سر و صدا باشد و همچنین بوی نامطبوع ناشی از آشپزی، دود و بخار می تواند در آپارتمان ها و خانه های کوچک تر پخش شده و مزاحمت به همراه داشته باشد. این روزها درب های شیشه ای کشویی گزینه مناسبی جهت اختصاص بخشی از فضای زندگی شما در فضاهای متعدد دیگر می باشد. 

مزایای استفاده از پارتیشن ها در منازل :

•  نور طبیعی
•  کاهش سر و صدا
•  تفکیک بهتر فضاها

برخی از کاربرد دیوار های شیشه‌ای در دکوراسیون امروزی : 
•    برای جدا کردن فضای نشیمن و اتاق‌ها 
•    جداسازی و تفکیک فضای بالکن و تراس
•     طراحی گلخانه‌ و تراریوم
•     ساخت باکس و  اتاقک لباس و پرو
•     طراحی فضای غذاخوری و همچنین محیط آشپزخانه 
•    دیوایدر های دوش و حمام


همچنین نکات مهمی را در هنگام نصب پارتیشن های شیشه ای باید در نظر گرفت از جمله : ابعاد استاندارد شیشه های ثابت و فیکس، عرض و ارتفاع درب (بازشو) ، تعداد لولا با توجه به ابعاد درب و کیفیت محصول، گونیا و تراز بودن محل نصب و...

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « پارتیشن شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت