همه چیز درباره شیشه های لمینت

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۳/۲۳
همه چیز درباره شیشه های لمینت

شیشه لمینت چیست؟
همانطور که در مقاله شیشه لمینت بررسی شد؛ شیشه لمینت از دویا چند لایه شیشه تشکیل شده که میان شیشه ها از طلق PVB  استفاده میشود. این لایه ها با ضخامت های 1.52، 0.76 و 0.38mm  موجود هستند که توسط دستگاه و با حرارت این پیوستگی بین شیشه و لایه PVB  صورت میگیرد. این امر سبب میشود شیشه به هنگام شکست فرو نریزد وعایق مناسب صوتی شود. مهمترین ویژگی این نوع شیشه ها به خصوص برای نمای ساختمان ها فرونریختن آن ها به هنگام شکست است. لایه PVB  باعث میشود که شیشه های شکسته شده به هم بچسبند و ازهم جدا نشوند؛ درنتیجه قطعات شیشه پخش نمیشوند. فرق شیشه لمینت با سکوریت نیز در نبود همین لایه میانی آن هاست.

                                           
 

کاربرد شیشه لمینت 
این شیشه ها به علت مقاومت بالا در برابر ضربه و از هم جدانشدن و فرونریختن به هنگام شکست امنیت بالایی دارند و برای طلافروشی ها، بانک ها، ادارات، جان پناه و نرده های شیشه ای، نمای ساختمان های مرتفع، کف پله و آسانسورها، شیشه جلوی اتوموبیل ها و... مورد استفاده قرار میگیرند. علاوه بر این شیشه های لمینت  به عنوان شیشه ضدگلوله نیز در مکان های امنیتی پرکاربرد هستند.
 

کاربرد شیشه لمینت برای سقف
علاوه بر موارد ذکر شده در بالا شیشه های لمینت مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب های فیزیکی دارند. در نتیجه به علت عدم ریزش برای ارتفاع های بلند و سقف ها گزینه مناسبی هستند.
 

ویژگی های شیشه لمینت
•  مقاومت بالا دربرابر ضربه و شکست
•  کنترل کردن اشعه UV 
•  جلوگیری از خطرات ناشی از حوادثی نظیر زلزله و آتش سوزی
•  عدم خسارت های جانی و مالی عظیم
•  تبدیل شدن به قطعات ریز و غیر برنده هنگام شکستن
•  مقاومت دربرابر بادهای شدید

نحوه ساخت شیشه های لمینت
برای ساخت این شیشه ها میتوان از شیشه های فلوت، سکوریت، رنگی و ... استفاده کرد. لایه میان شیشه ها طلق PVB  است که علاوه بر مانع فروریختن قطعات خردشده ، عملکرد خوبی در برابر اشعه ماورای بنفش دارند. طلق PVB مخفف پلی وینیل بوتیرال است . همچنین از ورود نور و صوت نیز جلوگیری میکند. هر چه ضخامت لایه میانی بیشتر باشد میزان عایق بودن این شیشه ها و کنترل اشعه UV نیز افزایش می یابد که این امر تاثیر زیادی در حفظ رنگ فرش و مبلمان منازل دارد.

                                                         

میلک وایت چیست؟
نوع دیگیر از طلق های PVB  است که به رنگ شیری بوده و برای مکان هایی مانند سوپرمارکت ها وفروشگاه های زنجیره ای کاربرد دارند.
 

انواع شیشه لمینت باتوجه به درجه شفافیت 
شیشه های لمینت در سه دسته ی سوپرکلیر، فلوت ( مغزی سبز ) و وین وایت تقسیم بندی میشوند که نوع سوپر کلیر آن از همه شفاف تر است و به این علت از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. توصیه میشود برای نماهای بیرونی مثل ویترین مغازه ها از شیشه های سوپرکلیر استفاده شود تا نور نیز به خوبی در محیط پخش شود.

                                           

شیشه فوتولمینت
در این شیشه ها میتوان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم بر روی شیشه بهره برد. در شیشه های فوتولمینت طرح های گرافیکی و انتخابی بین دو شیشه قرار گرفته و لمینت میشوند.
 

قیمت شیشه لمینت
قیمت این شیشه ها به عوامل مختلفی نظیر تعداد لایه های شیشه، نوع و طرح و رنگ شیشه، ضخامت طلق میانی و ... بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.
 

اصطلاح پله نبودن شیشه چیست؟
اگر در فرایند تولید شیشه لایه های شیشه به صورت درست کنارهم قرار نگیرند ( چند میلیمتر بالاتر یا پایین تر قرار بگیرند) در اصطلاخ میگوییم شیشه پله شده است. این حالت باعث مختل کردن فرایند نصب میشود.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « همه چیز درباره شیشه های لمینت » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت