درب شیشه ای اسپایدری

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۸/۱۸
درب شیشه ای اسپایدری

امروزه در بسیاری از فضاها درب های شیشه ای مرسوم شده اند و جایگزین درب های فلزی و چوبی قدیمی اند. درب های شیشه ای انواع مختلفی دارند و با طراحی ساده، مینیمال و در عین حال زیبا به یکی از محبوبترین انتخاب ها تبدیل شده اند. درب های شیشه ای اسپایدری متشکل از پنل های شیشه ای و یراق آلات و اتصالات عنکبوتی شکل هستند که به آن اسپایدر می گویند. درب های شیشه ای علاوه بر زیباتر کردن فضا و بالا بردن ارزش ملک، باعث شفافیت و عبور نور کافی به فضاها میشود.

             

 

اجزای تشکیل دهنده درب های اسپایدری

در درب های شیشه ای از شیشه سکوریت نشکن  10 تا 12 میلیمتر استفاده میشود؛ که مقاومت بالایی در برابر تحمل فشار و ضربه را دارند؛ در نتیجه از ایمنی و امنیت بالایی برخوردارند. یراق آلات مصرفی شامل یک ریل اصلی است با مقطع لوله ای شکل یا مستطیلی ، که این ریل اصلی توسط قطعات اتصالی به دیواره ها متصل میشود. همچنین شیشه ها به ریل توسط قطعه ای به نام قلاب اتصال داده میشوند. حرکت این درب ها نیز توسط غلطک هایی که بر روی ریل می لغزند صورت میگیرد. برای متوقف کردن درب ها در ابتدا و انتهای آن از ترمزهای درب استفاده میشود. ترمزهای درب وظیفه کاهش سر و صدا هنگام توقف درب را نیز بر عهده دارند. تمامی یراق آلات بايد استیل 304 و ضد زنگ باشد و اگر جنس نامرغوب داشته باشند دچار پوسیدگی شده و ظاهر درب را نازیبا میکنند.

 

انواع درب های شیشه ای اسپایدری

درب های شیشه ای اسپایدری به دو صورت ریلی و لولایی موجود هستند.

درب های شیشه ای ریلی اسپایدری: درب های ریلی فضایی را اشغال نمیکنند و به دلیل عدم وجود فریم، ظاهر زيباتر و ساده تری را دارند و یکی از پرکاربردترین انواع درب های ریلی هستند. حرکت درب های ریلی به صورت خطی و افقی است. همانطورکه گفته شد نصب این درب ها به صورت فریم لس است و برای فضاهایی که کوچک است؛ انتخاب مناسبی میباشد. برای نصب نیز نیاز به زیرسازی ندارند و بر روی دیوار به راحتی نصب میگردند. درب های ریلی اسپایدری برای انواع فضاهای اداری، تجاری و مسکونی پرکاربرد است. برای فضاهایی که میخواهید دید به بیرون نداشته باشید؛ میتوانید از شیشه های مات و سندبلاست نیز استفاده کنید. همچنین انواع طرح ها را میتوانید بر روی شیشه و به صورت سفارشی نیز چاپ کنید. برای باز و بسته کردن راحت درب ها میتوانید انواع دستگیره ها را با مدل های مختلف بر روی آن نصب کنید.

             

 

درب شیشه ای لولایی اسپایدری

درب های لولایی اسپایدری همانند درب های شیشه ای لولایی معمولی هستند و به صورت لولایی باز و بسته میشوند؛ با این تفاوت که درگوشه های آن از یراق آلات اسپایدری استفاده میشود. درب های لولایی اسپایدری نیز به صورت فریم لس طراحی و اجرا میشوند و مناسب برای انواع فضاهای اداری، فروشگاه ها، فرودگاه ها و غیره هستند. در این درب ها از یراق آلات ضد رطوبت و مقاوم نیز استفاده میشود که برای محیط های مرطوب مانند فضای استخر و حمام نیز مناسب اند. یکی از معایب درب های لولایی اشغال فضایی بیشتر است زیرا بازشوی آن به صورت ۹۰ درجه باز و بسته میشود.

 

قیمت درب اسپایدری به عوامل زیر بستگی دارد:

•  نوع، جنس و طرح شیشه

•  اتصالات به کار رفته

•  متراژ کار

            

 

مزایای استفاده از درب های شیشه ای اسپایدری

•  زیبایی، شفافیت و مینیمال بودن به دلیل ظاهر بدون فریم

•  شست و شو و نظافت آسان

•  استفاده از انواع شیشه های مات و رنگی در آن

•  مقاومت بالا به دلیل استفاده از شیشه سکوریت نشکن و اتصالات مستحکم

•  نصب بدون نیاز به زیرسازی

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

 

 

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « درب شیشه ای اسپایدری » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت