طراحی ساده برای هندریل و نرده‌های شیشه‌ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۶/۱۶
طراحی ساده برای هندریل و نرده‌های شیشه‌ای

نرده شیشه‌ ای
نرده های شیشه ای همان هندریل های شیشه ای هستند که به علت زیبایی و شفافیت، یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان هستند. نرده های شیشه ای در انواع طرح ها قابل اجرا هستند و در آن ها تا ارتفاع استاندارد، از شیشه استفاده شده ودر قسمت فوقانی آن نیزازهندریل استفاده میشود. نرده شیشه ای به عنوان محافظ در فضاهای مختلف ساختمان استفاده میشود و به علت استفاده از شیشه های لمینت و سکوریت، از مقاومت بالایی برخوردارهستند. 

انواع نرده از جنس شیشه
•    اکسپوز
•    دفنی
•    اسپیگوت
•    فیکس پوینت

کاربرد نرده های شیشه ای
نرده های شیشه ای به علت استفاده فلز و شیشه در آن، دچار پوسیدگی نمیشود و نیاز به تعمیر کمتری دارند و مشکلات نرده های چوبی و فلزی را ندارند. این نوع نرده ها برای فضاهای متنوعی از جمله پله، تراس، بالکن، اطراف استخرها، ایوان، پاسیو، پشت بام، منازل مسکونی و ویلاها و... کاربرد دارند.

نرده شیشه ای بالکن
نرده های شیشه ای به علت شفافیت مانع از رسیدن نور به فضای بالکن ها نمیشوند. همچنین باعث زیبا شدن ظاهر بالکن ها شده و منظره پشت شیشه را به خوبی نمایش می دهد. نزده های شیشه ای بالکن را به دو فضای مختلف تقسیم نمیکنند درنتیجه فضا بزرگتر به نظر خواهد رسید.

نرده شیشه ای روف گاردن
روف گاردن یا همان بام سبز فضایی است که توسط گیاهان پوشیده شده و علاوه بر زیبایی از بام دربرابر اشعه ی خورشید و اتلاف انرژی محافظت میکند. نرده های شیشه ای به عنوان یک محافظ برای عدم سقوط اجسام هستند که باید دارای حداقل ارتفاع 110 سانتیمتر باشند. استفاده از شیشه های نشکن و غیر قابل ریزش برای حصارهای شیشه ای الزامی است. همچنین استفاده از این نوع نرده ها مشکلات عدم مقاومت دربرابر رطوبت و زنگ زدگی را ندارند.

نرده شیشه ای پله 
نرده های شیشه ای پله ظاهر زیبایی به دکوراسیون داخلی منزل شما میدهند. این نرده ها به دلیل استفاده از شیشه های نشکن ایمن بوده و حدود چهار برابر شیشه های معمولی مقاومت دارند. نزده های شیشه ای برقیمت ملک نیز می افزایند و ظاهر لوکسی به خانه شما میدهند همچنین به علت عدم پوسیدگی دوام زیادی دارند.

 

نرده شیشه ای استخر

این نوع نرده ها علاوه بر ظاهر زیبا، امنیت را به خصوص برای کودکان برای استخرها فراهم میکنند. ارتفاع استاندارد این نرده ها حدودا بین 100 تا 140 سانتیمتر می باشد که توسط شیشه هایی از جنس لمینت و یراق آلات ضدزنگ استیل تامین میشوند. نرده های با پایه اسپیگوت و اکسپوز مناسب ترین سیستم ها برای حفاظ استخر میباشند.

نرده شیشه ای وید

وید فضای خالی در میان طبقات است و در واقع در سقف ایجاد شده و باعث دید بهتر طبقات نسبت به یکدیگر می شود. نرده های شیشه ای دورتادور وید به کار می رود و به علت استفاده از شیشه نشکن و لمینت بسیار مقاوم در برابر ضربه هستند. این نرده ها در فضاهای تجاری، دانشکده ها و فضاهای اداری کاربرد دارند. در اجرای این نرده ها باید دقت شود تا مساحت کمی از فضا اشغال شود .

خصوصیات نرده شیشه ای

•  ایمنی بسیار بالا با تحمل فشار 500 کیلوگرم تا یک تن در هر متر مربع
•  دوام و طول عمر بالا و مناسب برای آب وهوای دارای درجه شک حرارتی بالا
•  یک سیستم چفت و بست شده که متناسب با طرح های مختلف قابل تغییر است

قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده های شیشه ای با توجه به نوع شیشه ، متراژ و اتصالات مصرفی استفاده شده در آن متفاوت می باشد.
 

ساختار نرده های پیوسته تمام شیشه ای

نرده‌های پیوسته نرده تمام شیشه‌ای، انتقال بار افقی را از شیشه‌های انعطاف‌پذیرتر به عناصر مجاور با سفتی بالاتر و پس از آن - حسب مورد - به قسمت‌های سفت‌تر سازه ممکن می‌سازد. از آنجایی که تمام واحدهای شیشه ای به هم متصل هستند و بنابراین از یکدیگر پشتیبانی می کنند، یک طراحی ایمن و اقتصادی، یا مستلزم در نظر گرفتن یک دید جامع از کل سیستم ساختاری است یا فرضیات مناسب برای شرایط مرزی هندریل به منظور ارزیابی دقیق وضعیت تنش یک عنصر واحد از یک نرده تمام شیشه ای است. ایده روش ارائه شده قرار دادن فنرهای الاستیک در انتهای ریل تک عنصری برای شبیه سازی سفتی لعاب مجاور است. از آنجایی که این عناصر معمولاً توسط باد یا بار زنده افقی شارژ می شوند، تکیه گاه های اضافی نباید برای کل بار اعمال شوند و بنابراین به سه قسمت تقسیم می شوند. هر قسمت بر روی یک مدل متناظر از تک عنصر در نظر گرفته شده قرار می گیرد و تنش های شیشه متعاقباً محاسبه می شود. در نهایت، اصل برهم نهی منجر به حداکثر تنش واقعی می شود. در یک مطالعه پارامتری، روش جدید با روش‌های قبلی و با نتایج محاسبات انجام شده با مدل‌های FEA توسعه‌یافته که ساختار مجاور را تشکیل می‌دهند، مقایسه می‌شود. رویکرد جدید مطابقت خوبی با روش دوم نشان می‌دهد و بسیار فراتر از روش‌های قبلی است. از این رو به طراحی شیشه ای اقتصادی تر کمک می کند.
مقدمه - نرده های تمام شیشه ای
تعریف، ویژگی طراحی و وضعیت هنجاری در آلمان
نرده‌های تمام شیشه‌ای یک ویژگی در میان نرده‌های شیشه‌ای است تا جایی که واحدهای لعاب آن‌ها منحصراً در لبه پایینی بسته شده‌اند و هیچ نرده عمودی در بین آن‌ها وجود ندارد که در غیر این صورت با پانل‌های پرکننده توالی ترتیب داده شده است. با این وجود، یک نرده باریک به طور پیوسته به لبه‌های بالای شیشه‌ها متصل می‌شود، در نتیجه یک بار خارجی نه تنها توسط یک عنصر تنها تحت فشار، بلکه توسط کل ساختار همسایه متصل به آن منحرف می‌شود - بنابراین تمام لعاب‌ها، واحدها از یکدیگر حمایت می کنند. با ارجاع به اصول استاتیکی، که بر اساس آن همه اجزای یک سیستم شارژ می شوند، چنین انتقال بار افقی تنها در صورتی اعمال می شود که دو شیشه مجاور دارای کرنش های متفاوت باشند یا مقادیر سختی متفاوتی داشته باشند. دلایل چنین اختلافاتی در رفتار تحمل بار و تغییر شکل، برای مثال اتصالات انتهایی نرده به ساختمان یا بارهای باد بیشتر در حاشیه نرده است. علاوه بر این، بدنه استانداردهای آلمانی تجویز می کند که خرابی یک لایه از یک واحد شیشه چند لایه باید در یک محاسبه استاتیک جداگانه در نظر گرفته شود، به طوری که تنها یک صدا و همچنین لایه شیشه ای انعطاف پذیرتر باقی می ماند. به منظور مقرون‌به‌صرفه‌سازی ابعاد شیشه، روش محاسباتی معرفی‌ شده از این پس بر اساس اصول مکانیکی بنیادی توسعه داده شد، که علاوه بر این، مزیت تلاش مدل‌سازی متوسط ​​را در مقایسه با شبیه‌سازی‌های FE گسترده کل سیستم ارائه می‌دهد.
مجموعه استانداردهای الزام آور فنی مهندسی شیشه سازه در سال های 2010 و 2013 توسط مقامات آلمانی نظارت بر ساختمان، DIN 18008 با عنوان "شیشه در ساختمان" است که از پنج بخش تشکیل شده است. بخش چهارم به طور خاص به الزامات اضافی برای موانع حفاظتی می پردازد و قوانین مربوط به طراحی و ساخت آنها را وضع می کند. در اینجا، بسته به ظرفیت باربری مورد نیاز، بین سه دسته تمایز قائل می شود. تمام نرده‌های شیشه‌ای – که ترجیحاً در بین معماران برای موانع ضد سقوط در داخل و خارج استفاده می‌شود – یک کلاس جداگانه، طبقه متوسط B را تشکیل می‌دهند. این دوباره نشان می‌دهد که واحدهای شیشه‌ای نرده‌های تمام شیشه‌ای مجبور نیستند بارها را کاملاً مستقل، بلکه صرفاً تا حدی حمل کنند که به صورت دو محوری به دلیل کمک به ساختار مجاور آنها ناشی از سفتی خمشی و برشی نرده پیوسته می باشد.
مشخصات ساختمانی بر اساس DIN 18008-4 و هندلینگ صنعتی
برای اطمینان از مقاومت باقیمانده در صورت شکستگی، قسمت 4 DIN 18008 استفاده از شیشه ایمنی چند لایه (LSG) را به عنوان تنها محصول ساختمانی مجاز برای نرده های تمام شیشه ای تصریح می کند. امکانات کاربرد شیشه فلوت به دلیل استحکام مکانیکی پایین آن بسیار محدود است. درعوض، LSG از شیشه مقاوم شده حرارتی (FTG) یا شیشه تقویت شده حرارتی (HSG) با ضخامت های معمولی 8، 10 یا 12 میلی متر بسته به سطح بار تولید می شود، در حالی که ضخامت استاندارد لایه بین لایه برابر با 1 است. 52 میلی متر، به طوری که ابعاد کلی واحدها به 17،52، 21،52 یا 25،52 میلی متر می رسد. اگرچه استاندارد آلمانی برخی از الزامات را فراهم می کند که برای آنها می توان یک نرده تمام شیشه ای و اجزای آن را بدون شواهد بیشتر ضد ضربه در نظر گرفت - مانند عرض شیشه حداکثر دو متر، حداکثر طول کنسول 1.1 متر یا حداقل ضخامت LSG 21.52 میلی متر، محلول های توزیع شده توسط اکثر تامین کنندگان سیستم ممکن است از این محدودیت ها فراتر رود، زیرا پس از گذراندن تست ضربه آونگ تحت کنترل یک آزمایشگاه آزمایش تایید شده، تاییدیه فنی اعطا شد. به این ترتیب شرکت ها یا برای دستیابی به مزیت های رقابتی تلاش می کنند یا حداقل سعی می کنند در شرایط برابر با دیگران باقی بمانند.
با این وجود، اصول عملکردی سیستم های گیره موجود در بازار اغلب مشابه است و فقط برخی جزئیات جزئی متفاوت است. بنابراین اساس همیشه یک پروفیل آلومینیومی است که روی زیرسازی پیچ می شود. در داخل پروفیل یک ریل پایینی الاستومری تعبیه شده است که شیشه روی آن قرار دارد. فک‌ها یا میله‌های گیره‌ای که در دو طرف شیشه قرار می‌گیرند، یک گوه محکم ایجاد می‌کنند که توسط واشر یا مهر و موم سیلیکونی در انتهای بالایی تکمیل می‌شود. با نادیده گرفتن نرده متصل، که به صورت ایستا دیده می شود، سیستم مربوط به یک تیر تک دهانه کوتاه در داخل پروفیل با بازوی کنسول بزرگی است که بیرون زده است. بدین ترتیب، لنگر خمشی به دو نیروی متضاد در تکیه گاه های خط تقسیم می شود که به نوبه خود از آنجا به دیواره های پروفیل منتقل می شوند. با در نظر گرفتن اثر تثبیت کننده نرده، یک سیستم استاتیکی نامشخص حاصل می شود. سختی اجزا بر جریان بار تأثیر می گذارد، به طوری که محاسباتFEM   به کمک رایانه برای ارزیابی کامل وضعیت تنش داخلی یک عنصر از نرده تمام شیشه ای ضروری است.
مفهوم طراحی آلمانی مطابق با DIN 18008 و DIN EN 1990 به ترتیب
اقدامات روی نرده های تمام شیشه ای
واحدهای لعاب نرده های تمام شیشه ای فقط در معرض وزن خود، فشار باد توزیع شده یکنواخت (در صورت نصب در فضای باز) و به ویژه بارهای زنده افقی و خطی که توسط افرادی که به تیر تکیه می دهند یا به آن می کشند، می شوند. به لطف رهنمودهای ارائه شده در یوروکد 1، رویه تعیین اقدامات اصولاً در تمام کشورهای اتحادیه اروپا یکسان است. صرفاً مقادیر تعریف شده در پیوست های ملی(NA) ممکن است متفاوت باشد. با اشاره به نسخه آلمانی DIN EN 1991-1-1/NA، پارامترهای ملی تعیین شده (NDP) برای بارهای مشخصه تیر، به عنوان مثال، 0.5، 1.0 یا در موارد شدید 2.0 کیلونیوتن بر متر است.
نتیجه گیری و چشم انداز
با توجه به فعل و انفعال پیچیده بین واحدهای لعاب و هندریل با توجه به انتقال بار، ملاحظات و ایده آل سازی های خاصی برای تحلیل استاتیکی بر اساس مدل های یک صفحه ضروری است تا بتوان اظهارات مناسبی در مورد سطح تنش داخلی شیشه ارائه داد. روش محاسبه ساده ارائه شده، امکانات محدود نرم افزارهای FEM مانند SJ Mepla را افزایش می دهد و با استفاده از سیستم های ساختاری ساده، ابعاد اقتصادی را تضمین می کند. همانطور که روند ساده نگه داشته می شود، این رویکرد برخی از نقاط شروع را برای بهینه سازی ارائه می دهد، به طوری که رفتار حمل بار واقعی شیشه ها و جریان نیروها در داخل اجزا را می توان با دقت بیشتری تشخیص داد. جنبه کلیدی انتزاع مکانیسم‌های مکانیکی اساسی است: با برش نرده‌ها در شکاف‌ها اما صرفاً با توجه به سختی برشی آن و در نتیجه اعمال فنرهای انتقالی خالص، سختی چرخشی کاملاً نادیده گرفته می‌شود. از این منظر، تیرها توسط لولا به هم متصل می شوند و هیچ لحظه ای منتقل نمی شود. هر چه زاویه پیچشی بین لبه های بالایی دو واحد شیشه ای مجاور بزرگتر شود، ضربه بیشتر می شود. از این رو، این روش تأثیر مثبت بیشتری بر روی عناصر انتهایی آزاد دارد تا بر روی شیشه‌های با تکیه‌گاه‌های انتهایی. از آنجایی که این واحدها غالباً واحدهای حاکم هستند، این رویکرد می تواند برای ابعاد اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « طراحی ساده برای هندریل و نرده‌های شیشه‌ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
1 سال پیش
ارسال پاسخ

بهترین سیستم برای نرده دور استخر چیه؟