یراق آلات شیشه سکوریت

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۹/۱۲
یراق آلات شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه سکوریت دارای انواع مختلفی می‌باشد و تنوع بالایی دارند. در این مقاله به معرفی برخی از یراق آلات پر مصرف شیشه سکوریت  خواهیم پرداخت:

فریم شیشه

از مهمترین یراق آلات شیشه فریم آن می‌باشد که عموماً از جنس استیل ضد زنگ می‌باشد. فریم‌ها هم روی زمین و هم روی دیوار نصب می‌شوند و وظیفه آن ها نگهداری شیشه‌ها و جلوگیری از لرزش آن هاست. فریم ها در انواع رنگ ها و ابعاد مختلف موجود اند.

فریم طلایی 5 سانت فریم M شیشه سکوریت فریم دو تکه سفید 6 سانت

پاسار شیشه سکوریت

پاسار همان نگهدارنده شیشه سکوریت است که تفاوت آن با فریم در محل به کارگیری شیشه، استحکام و فرم آن می‌باشد. یکی از کاربردهای پاسار، جلوگیری از لرزش شیشه بوده و برای انواع درب‌های اتوماتیک و درب شیشه مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پاسار 3 سانتی پاسار پافیلی

 

دسته‌بندی انواع پاسارها :

پاسار تخم مرغی

پاسار پافیلی

پاسار سه سانتی

پاسار دو تکه

 

بست نگهدارنده شیشه سکوریت

بست های نگهدارنده برای اتصال شیشه‌های سکوریت به یکدیگر و یا به دیوار استفاده می‌شود. بست ها دارای انواع گوناگونی بوده و با جنس‌های استیل، آلومینیوم، آهن و انواع رنگ‌های آبکاری شده و آنادایز موجود میباشند.

 

انواع بست‌های نگهدارنده شیشه

بست شیشه به شیشه :  جهت اتصال یک شیشه به شیشه مجاور آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به صورت عمود بر هم (۹۰ درجه) و هم به صورت موازی اتصال داده می‌شوند.

بست نبشی:  بست گونیایی شکل هم برای اتصال شیشه به شیشه و هم اتصال شیشه به دیوار  کاربرد دارند و برای شیشه‌هایی که حالت ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بست اسپایدری:  بست اسپایدری به دلیل شباهت آن ها به یراق آلات اسپایدری به این نام معروف اند و به صورت تک شاخ، دو شاخ، سه و چهار شاخ موجود می‌باشد.

بست 120 : جنس آن ها از نوع استیل و یا روکش کروم بوده و برای اتصال از یک طرف به شیشه و از طرف دیگر به دیوار یا اجسام فلزی دیگر کاربرد دارد.

بست شیشه به شیشه بست نبشی

 

بست 120 بست اسپایدری

 

استوپ شیشه سکوریت

یکی از مهمترین قطعاتی که شیشه سکوریت روی آن قرار می‌گیرد استوپ نام دارد. این قطعات وظیفه باز و بسته شدن آرام و ایمن درب‌ها و یا به اصطلاح خود برگردان درب‌ها را بر عهده دارند.

انواع استوپ شیشه سکوریت

استوپ روکار:  همانطور که از نام آن مشخص است در زمانی که شرایط نصب آن درون زمین وجود نداشته باشد بر روی زمین و بدون نیاز به کندن آن نصب می‌گردند.

استوپ توکار:  این استوپ‌ها درون زمین نصب می‌شود و نسبت به نوع قبلی از استحکام بیشتری برخوردار است و برای مکان‌هایی که پر تردد تر هستند گزینه بهتری میباشد.

 

 

قرقره شیشه سکوریت

یکی از ملزومات درب‌های شیشه‌ای کشویی، حرکت آن ها بر روی ریل است. برای حرکت درب‌ها بر روی ریل‌ها نیازمند چرخ یا قرقره ریل کشویی هستیم و برای برقرار شدن تعادل، معمولاً بهتر است در درب‌ها از دو قرقره استفاده شود.

درزگیر و ضربه گیر شیشه

ضربه‌گیرها از جنس پلاستیک فشرده شفاف هستند و برای پر کردن فاصله بین دو شیشه و جلوگیری از ورود گرد و غبار، آلودگی، سرما، آب باران، صدا و غیره به کار می‌روند. همچنین ضربه گیرها از برخورد شیشه‌ها به یکدیگر هنگام لرزش، جلوگیری میکنند.

 

قرقره شیشه سکوریت درزگیر شیشه سکوریت

 

قفل شیشه سکوریت

جهت بالا بردن امنیت شیشه‌های سکوریت خصوصاً شیشه سکوریت‌ مغازه‌ها، از قفل‌های کمری یا قفل هوپه (که دو نوع پرکاربرد آن می‌باشند) استفاده می‌شود .

 

قفل کمری قفل شیشه سکوریت

 

دستگیره شیشه

برای باز و بسته کردن آرام درب ها و جلوگیری از آلوده شدن شیشه ها و برجای ماندن جای اثر انگشت، از دستگیره استفاده می‌شود. دستگیره‌ها باید حتماً مقاوم در برابر زنگ زدن و پوسیدگی باشند و دارای انواع رنگ‌های متنوع و اشکال مختلف مکعبی، لوله‌ای، S شکل و... می‌باشند.

 

دستگیره مکعبی دستگیره لوله ای

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « یراق آلات شیشه سکوریت » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت