کفپوش شیشه‌ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۷/۶
کفپوش شیشه‌ای

کفپوش شیشه‌ای
شیشه یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در صنعت ساختمان است. یکی از کاربردهای شیشه استفاده از آن برای اجرای کفپوش شیشه‌ای است. کف‌های شیشه‌ای برای دکوراسیون داخلی مانند فضاهای مسکونی خصوصاً ویلاهای دوبلکس کاربرد زیادی دارد و باعث زیبا شدن فضا و ایجاد یک چشم انداز از طبقات بالاتر به طبقات پایینی می‌شود. با قرار دادن لامپ‌های کوچک در زیر کفپوش‌ها می‌توان به زیبایی هرچه بیشتر آن ها کمک کرد. امروزه کفپوش شیشه‌ای یک تحول بزرگ برای زیباسازی فضاهاست و برای لوکس کردن فضاهایی مانند هتل‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها گالری و موزه‌ها، دفاتر اداری، مراکز تجاری، خانه‌های مسکونی و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان با نورپردازی‌های خاص در سقف آن را بر روی این کف‌های شیشه‌ای انعکاس داد و فضای جذاب را خلق کرد.

      

کفپوش شیشه‌ای برای چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟
شیشه‌ای به عنوان یک سازه زیبا برای طراحی دکوراسیون داخلی است. این المان نور را منعکس کرده و باعث شفافیت فضا می‌شود. علاوه بر فضاهایی که در بالا ذکر شد؛ از این کفپوش‌ها می‌توان برای معابر عمومی و در خیابان‌ها استفاده کرد. همچنین برای پل‌های عابر پیاده نیز کاربرد زیادی دارد و نمونه‌هایی از این پل‌های معلق شیشه‌ای در کشور چین مشاهده می‌شود. با ایجاد نورپردازی نیز می‌توان زیباتر شدن این سازه‌ها را دوچندان کرد.

      

کف شیشه‌ای ساختمان‌ها
یکی از کاربرد کفپوش‌های شیشه‌ای برای خانه‌ها و ویلاهای مسکونی است. با استفاده از کفپوش‌های شیشه‌ای می‌توان به فضاهای طبقات پایین‌تر دید داشت و آن ها را کنترل کرد. کفپوش‌های شیشه‌ای دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و برای زیباسازی کف اتاق‌ها و با استفاده از انواع شیشه‌های سندبلاست، طرح‌دار و رنگی قابل اجرا هستند. برای کف های شیشه‌ای اتاق از شیشه‌های لمینت دوجداره استفاده می‌شود. شیشه‌های دوجداره از هدر رفتن انرژی و انتقال حرارت به بیرون جلوگیری می‌کنند و به عنوان یک عایق عمل می‌کنند. استفاده از شیشه‌های نشکن برای کف اتاق‌ها، باعث سهولت در نظافت نیز می‌شوند و به راحتی با کشیدن یک دستمال مرطوب تمیز می‌شود. همانطور که اشاره شد با توجه به سلیقه کارفرما نیز می‌توان انواع طرح‌ها و شیشه‌ها را اعم از مات، نیمه مات و شفاف اجرا کرد.

استخر با کف شیشه ای
یکی از کاربردهای شیشه، استفاده از آن برای استخرهای مدرن است. امروزه در بام و تراس برج‌های مسکونی از این نوع استخرها استفاده می‌شود؛ که برخی از آن ها به صورت کنسول از فضا بیرون زده و به آن ها استخر معلق شیشه‌ای نیز می‌گویند. یکی از ویژگی‌های استفاده از شیشه در کف استخرها ایجاد حس شفافیت، هیجان انگیز کردن فضا و تا حدودی ایجاد حس خطر و وحشت است. همچنین نظافت استخرهای شیشه‌ای آسان است و جرم کمتری نسبت به سایر استخرها می‌گیرد.

      

نحوه اجرای کفپوش شیشه‌ای
کفپوش‌های شیشه‌ای با توجه به مکان نصب و میزان تردد افراد و وزنی که باید تحمل کنند؛ طراحی شده و نوع شیشه آن مشخص می‌شود. به طور مثال برای مکان‌هایی که رفت و آمد و تردد بر روی آن کم است مانند ویلاها، منازل مسکونی و پاسیوها، از شیشه‌های سکوریت ۱۰ میلیمتر یا ۱۲ میلیمتر استفاده می‌شود. اما برای فضاهایی که پر تردد است از شیشه‌های دو یا سه لایه سکوریت لمینت استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه را دارند. برای ایجاد دیدشفاف‌تر از شیشه‌های سوپر کلیر لمینت استفاده می‌شود.

اجرای کف شیشه‌ای با سیستم اسپایدر
همانند نمای شیشه‌ای اسپایدر از اتصالات اسپایدر تک، دو و چهار بازو استفاده می‌شود. در مرحله اول از یک سازه به شکل لوله‌ای، کابلی و یا خرپایی استفاده می‌شود. نوع لوله‌ای و خرپایی آن یکی از پرکاربردترین انتخاب‌هاست. اجرای کف شیشه‌ای با استفاده از کابل‌های فولادی، نیازمند به افراد متخصص و دقت مضاعف بوده و اجرای پیچیده‌تری نسبت به نوع لوله‌ای دارد.

سازه اسپایدر فین گلس
در این سازه به جای استفاده از کابل و لوله از تیغه‌های شیشه‌ای به عنوان سازه پشتیبان استفاده می‌شود. تیغه‌های لمینت شده به صورت عمود بر صفحه کف و در پشت شیشه آن اجرا می‌شود و بعد از آن اتصالات اسپایدری نصب می‌شود. مرحله بعد نیز شیشه‌ها نصب شده و فواصل بین آن ها درزگیری می‌شود.

اجرای کف شیشه‌ای با قاب
برای کف معابر عمومی و محل تردد اتومبیل‌ها، از دو لایه شیشه ۱۰ میلیمتر لمینت استفاده می‌شود و برای جلوگیری از سر خوردن چرخ اتومبیل بر روی شیشه‌ها، از شیشه‌های سند بلاست شده استفاده می‌شود. برای اجرای این نوع سازه بر روی سقف‌های بتنی، از کلاف بندی فلزی استفاده می‌شود. در ابتدا صفحات فلزی در بتن قرار می‌گیرد و پروفیل‌ها به آن متصل می‌شود. اتصالات نسبت به نوع سازه می‌تواند از نوع پیچ و مهره و یا جوش باشد. در مرحله بعد نیز قاب‌های شیشه‌ای با فواصل منظم با استفاده از یکی از اتصالات نام برده شده، نصب می‌شود و شیشه‌ها روی آن ها قرار می‌گیرد. در مرحله آخر نیز شیشه‌های کف درزگیری می‌شوند .

      

مزایای استفاده از کفپوش شیشه ای
•  عایق حرارتی و رطوبتی
•  زیبایی ظاهری
•  ایمنی و استحکام بالا
•  نظافت آسان
•  عبور نور و شفافیت
•  تنوع در طرح ها و ابعاد

      

معایب استفاده از کفپوش شیشه ای
•  با وجود استفاده از شیشه‌های نشکن و مقاوم در این کفپوش‌ها باید توجه شود که اگر ازمتریال نامرغوب استفاده شود و یا به صورت اصولی نصب نشود؛ حادثه آفرین خواهند بود و سلامت افرادی که بر روی آن تردد می‌کنند به خطر خواهد افتاد.
•  به هنگام شکستن هزینه تعمیر بالایی دارند.
•  به علت نوع ساختار شیشه و نشان دادن گرد و غبار و آلودگی بر روی آن ها مرتباً باید تمیز شوند.

قیمت کفپوش شیشه ای به عوامل زیر بستگی دارد:
•  محل و ابعاد کار
•  ضخامت و نوع شیشه ها
•  طرح و رنگ شیشه ها
•  نوع سازه ( قاب، اسپایدر و...)

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « کفپوش شیشه‌ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت