کاربرد استفاده از آینه ها در صنعت معماری

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۹/۶
کاربرد استفاده از آینه ها در صنعت معماری

کاربرد استفاده از آینه ها در دکوراسیون خانه
در این مقاله چگونگی تزیینات خانه ها با استفاده از آینه مورد بررسی قرار گرفته است. از درس های ابتدایی که طراحان با آن آشنا می شنود می توان گفت این است که آینه ها می توانند فضای داخلی را روشن تر نشان داده و در ایجاد توهم فضایی تاثیر گذار باشند. همچنین می توان با استفاده از آینه فضای اتاق خواب یا اتاق نشیمن و ... را بزرگتر از چیزی که وجود دارد نشان داد. آینه باید طوری قرار گیرد که بتواند تا حد ممکن نور را برای جلوه روشن و وسیع منعکس کند، همچنین امروزه مبلمان مدرن نیز در سطوح بیرونی خود دارای آینه کاری هستند.
آیا دیوارهای آینه ای از مد افتاده اند؟
آینه ها به دلیل عمق بخشیدن به اتاق ها و همچنین انعکاس نور و بزرگتر نشان دادن اتاق ها  در سال های 1970 تا 1990 بسیار مورد استقبال قرار گرفته. دیوار های آینه ایی علاوه بر زیبایی بسیار کاربردی هستند. نظافت کردن دیوارهای آینه ای آسان است و دیوار را در برابر فرسودگی نیز مقاوم می کند.
دیوار آینه ای می تواند یک اقدام خوشایند و مدرن برای منزل شما باشد. نکته قابل توجه در اجرای این دیوار ها اعمال سلیقه شخصی کارفرما و در عین حال توجه به بیشترین انعکاس نور است . 
تزئین دیوار شیشه ای: نکات و ترفند آن
استفاده از اشیا در نزدیکی آینه : 
هدف از دیوار های شیشه ای  روشنایی بیشتر فضا است ولی این امر موجب سردی فضا میشود.بنابراین با قرار دادن یک گلدان در نزدیکی آینه یا آویزان کردن یک آویزی که حاوی گیاه میباشد میتوان به راحتی فضا را به محیطی گرم تبدیل کرد .
با استفاده از قالب های پلی یورتان سبک میتوان جلوه ی جدیدی برای دیوار های آینه ایجاد کرد همچنین می توانید برای ایجاد الگوهای مربعی ، لوزی یا اشکال مختلف روی دیوار آینه استفاده کنید.
در راهرو های طولانی که هیچ محدوده ای از ورود نور طبیعی وجود ندارد با استفاده از آینه میتوان بازتاب نور را در راهرو تقریبا دو برابر کرد 
یکی از طرح های کلاسیک که دارای الگو ها و طرح های اغراق آمیز و مجلل میباشد که به آن روکوکو میگویند که امروزه کمتر جایی از آن استفاده میکنند. 
•    نصب آینه های بزرگ
آینه بزرگ یک تنظیم رایج در بسیاری از منازل است. بطور کلی میتوان انواع مختلفی از آینه ها راپشت میز ناهارخوری نصب کرد. با روشنایی کافی در فضا، آینه ها نور را منعکس می کنند و فضای ناهارخوری را بزرگترنشان می دهند. به همین دلیل آینه مطمئناً توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
یکی از طرح های کلاسیک استفاده از آینه در مبلمان است که میتواند ظاهری متفاوت به  خانه ی شما ببخشد 
•    استفاده از یک آینه عریض در حمام
به طور کلی آینه ها در سرویس و حمام بسیار مهم  هستند واین فضاها بدون آینه ناقص به نظر میرسد. داشتن یک آینه روی سینک دستشویی اجباری است و یک آینه کوچک بطور کلی کاربردی نمی باشد. در واقع آینه می تواند روی دیواری که روشویی بر روی آن نصب شده است ایجاد گردد و تقریباً به سقف برسد. هر چه آینه بزرگترکاربردی تر است.
 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « کاربرد استفاده از آینه ها در صنعت معماری » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت