پل های معلق شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۷/۱۳
پل های معلق شیشه ای

پل های معلق شیشه ای
از اصلی ترین کاربرد پل، برقرار کردن راه ارتباط بین دو نقطه غیر قابل دسترس است؛ اما در دنیا پل هایی ساخته شده اند که کاربری متفاوتی دارند. پل های شیشه ای یک پدیده نوظهور و اختراعی تازه هستند و کاربری آن ها بیشتر برای جذب گردشگر است تا پلی برای رفت و آمد. آنچه که در این پل ها مهم است؛ برانگیختن حس هیجان و تعلیق برای بازدیدکنندگان است. معمولاً پل های شیشه ای بین دو صخره بوده و طبیعت اطراف نقش مهمی در زیبا و چشمگیر کردن آن دارد. سالانه گردشگرهای زیادی به شهرهای مختلف دنیا نقل مکان میکنند تا از پل های شیشه ای بازدید کنند.
پل های معلق شیشه ای بر فراز مرتفع ترین مکان ها ساخته میشوند. راه رفتن بر روی این پل ها به علت شیشه ای بودن کف آن ، حس ترس و هیجان را در افراد القا می کند.
پل های شیشه ای به صورت ثابت و معلق ساخته میشوند و از طول ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متر قابلیت اجرا شدن دارند. کف پل های شیشه ای از شیشه های چند لایه ضخیم ضد گلوله ساخته میشوند؛ تا مقاومت کافی را داشته باشند و در هنگام شکست هم ثابت در محل خود قرار گیرند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چند پل شیشه ای مهم در ایران و کشور چین کنیم .

 

پل شیشه ای گواندونگ
این پل شیشه ای با ۵۲۶ متر طول و ۲۰۱ متر ارتفاع طولانی ترین پل معلق شیشه ای دنیاست. چین یکی از کشورهایی است که سازه های خارق العاده ای در آن وجود دارد . این پل به صورت دایره ای شکل است و به همراه رودخانه های خروشان و دره های عمیقی که زیر آن قرار دارد؛ به یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور چین تبدیل شده است.
این پل طوری طراحی شده که وقتی افراد روی آن قدم می گذارند؛ صدای شکستن شیشه می آید و شیشه ها شروع به ترک خوردن می کنند. این یکی از جلوه های این پل است که باعث ایجاد حس وحشت و ترس در بازدیدکنندگان می شود. به هنگام تاریکی هوا ، رقص نورهای الکتریکی و افشانه های آب روشن شده و فضای زیباتر را برای بازدیدکنندگان به وجود می آورند. این پل شیشه ای با ۸.۸ متر عرض از عریض ترین پل های معلق شیشه ای دنیاست.

                   

                   

                   

 

پل شیشه ای هونگیاگو چین
این پل یکی از مقاومترین پل ها در برابر زلزله شناخته شده است و گفته میشود به طور همزمان میتوان حدوداً وزن بيش از ۲۰۰۰ گردشگر را بر روی خود تحمل کند. اما در حال حاضر فقط ۶۰۰ نفر اجازه ایستادن به طور همزمان را به خاطر حفظ امنیت و حفظ جان افراد بر روی آن دارند .
این پل ۴۸۸ متر طول و ۲۱۸ متر ارتفاع دارد و از یک صخره به صخره دیگر امتداد یافته است. این پل از ۱۰۷۷ پنل شیشه ای به ضخامت ۴ سانتی متر ساخته شده است. پل به وسیله کابل هایی به وزن بیش از ۱۲۰ تن نگه داشته شده است. برای عدم آسیب رسیدن و خش پیدا کردن شیشه های پل بازدید کنندگان باید پاپوش های مخصوص بپوشند. هنگامی که بازدید کنندگان به اواسط پل میرسند اندکی حس نوسان را می توانند تجربه کنند.

                   

                   
 

مرتفع ترین پل شیشه ای جهان
این پل در شهر ژانگجیاجی چین واقع شده است و به همین نام نیز معروف است. این پل حدوداً در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح زمین قرار دارد؛ که در جهان مثل و مانند ندارد و مرتفع ترین پل شیشه ای دنیا شناخته شده است. طول آن حدود ۴۳۰ متر و عرض آن ۹ متر میباشد. این پل میتواند وزن حدود ۸۰۰ نفر را به طور همزمان بر روی خود تحمل کند و ورزش بانجی جامپینگ یا پرش از ارتفاع از این پل یکی از مرتفع ترین پرش ها در دنیا شناخته شده است. این پل از ۱۲۰ پانل شیشه ای سه لایه ساخته شده که حدوداً ۵ سانتیمتر نیز ضخامت دارد. برای آزمایش پل از لحاظ ایمنی نیز یک ماشین به همراه مسئولین این پل از روی آن عبور کرده است.

                   

                   

 

اولین پل معلق شیشه ای در ایران

پل معلق هیر واقع در ۲۲ کیلومتری اردبیل قرار دارد که عنوان اولین پل معلق قوسی شکل ایران را به خود اختصاص داده است. این پل در دل طبیعت بوده و زیر آن رود پرآب هیر واقع شده است. این پل حدود ۲۰۰۰ متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۰۰ متر می باشد. ضخامت شیشه های به کار رفته در آن ۳ سانتی متر میباشد. امکانات دیگر این پل نظیر زیپ لاین، صخره نوردی، استخر و غیره می باشد.

وقتی بر روی این پل قدم میزنید علاوه بر بازدید کوه سبلان میتوانید از باغ میوه های گیلاس و آلبالو نیز دیدن کنید. این پل با عرض ۱۲ سانتیمتر نخستین پل قوسی شکل شیشه ای دنیاست و تمامی شیشه ها و کابل های بکار رفته در آن ساخت کشور ایران است.

                   

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر               

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « پل های معلق شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت