پله شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
پله شیشه ای

پله شیشه ای چیست ؟ 
پله سازه ای است برای ارتباط دادن دو طبقه ی غیر هم سطح در ساختمان یا فضاهای دیگر. درپله های شیشه ای از شیشه های چند لایه ی سکوریت یا لمینت استفاده می شود که مقاومت بالایی داشته و به راحتی قابلیت تحمل وزن انسان را دارند. برخلاف تصور افراد این پله ها در مقایسه با پله های سنگی و چوبی نیز از مقاومت بالایی برخوردارند و ظاهر زیبایی به فضاهای داخلی منزل شما می دهند. این پله ها توسط متخصصین اندازه گیری و اجرا می شود و قابل استفاده برای فضاهایی از جمله خانه های مسکونی ، هتل ها ، استخر ها، لابی ها ، فروشگاه های مدرن ، ویلاهای دوبلکس، روف گاردن و ... می باشند. پله های شیشه ای باتوجه به سلیقه ی کارفرما در انواع طرح ها و یراق آلات قابل اجرا هستند.

انواع پله شیشه ای
•  پله شیشه ای معلق
•  پله شیشه ای مستقیم
•  پله شیشه ای حول محور
•  پله شیشه ای گرد

پله شیشه ای معلق
پله شیشه ای معلق با نام های شناور و کنسولی نیز شناخته می شود. این نوع پله ها توسط شاسی های فلزی از جنس آهن یا استیل، از یک سمت متصل به دیوار هستند و هیچ تکیه گاه دیگری ندارند و در هوا شناور به نظر می رسند. در این نوع پله از شیشه های لمینت دو یا سه لایه و کف پله با ضخامت 30 سانتیمتر استفاده میشود.


 

پله شیشه ای مستقیم
این نوع پله ها برای فضاهایی با ارتباط مستقیم بین دو طبقه یا نیم طبقه در راستای یک محور مناسب است و به علت امکان اجرای راحت و سریع از قیمت کمتری نیز برخوردارند. در ساختار این نوع شیشه از شیشه لمینت سه لایه با شاسی استیل استفاده می شود و باید توجه داشت که این نوع پله فضای بیشتری را اشغال می کند. 
پله شیشه ای حول یک محور
این پله به صورت مارپیچ حول یک محور ( ستون مرکزی ) قرار میگیرد و کف پله آن به ستون وصل شده و انتهای کف پله توسط یراق آلات به نرده شیشه ای پله متصل می شود. به علت قوس دار بودن و برای جلوگیری از سقوط از نرده های شیشه ای باید استفاده کرد. این نوع پله ها برای فضاهای کوچک نیز کاربردی می باشد.


 

پله شیشه ای گرد 
تشکیل شده از تعدادی کف پله حول یک محور فلزی است و برای فضاهای محدود و کوچک انتخاب مناسبی است. ارتفاع پله ها بسته به ارتفاع کف تا سقف متغیر است و با دو قطر 120 و 140 سانتیمتر ساخته می شوند. در این نوع پله ، میزان فاصله پله ها از یکدیگر و میزان خم و گردشدگی مهم است؛ در نتیجه نیازمند اندازه گیری دقیق بوده و قیمت آن افزایش می یابد. در این نوع پله میتوان از نرده های شیشه ای، چوبی یا استیل باتوجه به سلیقه ی کارفرما استفاده کرد.

پله شیشه ای و استیل
در این نوع پله از ترکیب استیل و شیشه ( نرده پله ) استفاده می شود که می بایست از استیل  ضد زنگ 304 در کف پله ها استفاده شود تا در برابر زنگ زدگی و رطوبت مقاوم شده و نیازمند تعویض مجدد نگردد.

قیمت پله شیشه ای 
عوامل موثر بر قیمت پله ها عبارت اند از : متراژ و تعداد پلکان ، مدل و طرح انتخابی ، یراق آلات مصرفی ، نوع شیشه ( لمینت ، سکوریت ، سندبلاست ) و پیچیدگی طراحی راه پله ها .


مزایای استفاده از پله شیشه ای 
•  شفافیت وامکان اشغال کمتر فضا 
•  مقاومت و استحکام زیاد
•  امکان نصب چراغ و نورپردازی بر روی هر یک از پله ها
•  زیبا و منحصربه فرد کردن فضا
•  تنوع طرح ها و نصب انواع نرده ها و یراق آلات مصرفی 


ارتفاع استاندارد و ساختار پله های شیشه ای
ارتفاع پلکان ها بستگی به ارتفاع کف تا سطح طبقه دیگر دارد و همچنین ارتفاع نرده باید به گونه ای باشد که ایمنی در برابر سقوط اجسام را داشته باشد. استاندارد ارتفاع نرده ها 90 تا 110 سانت می باشد. ارتفاع استاندارد هر پله بین 17 تا 20 سانتی متر می باشد و عرض پله ها نیز 120 سانتیمتر  با کف پله ی 30 الی 35 سانتی متر می باشد. 
در ساختار پله های شیشه ای از شیشه های نشکن سه لایه لمینت با طلق 1.52 و حدودا ضخامت 10 تا 30 میلیمتر را اجرا کرد. در موارد خاص نیز می توان از ترکیب شیشه لمینت با سکوریت استفاده نمود.


نرده پله شیشه ای 
نرده پله برای ایجاد امنیت هنگام تردد، خصوصا تردد افراد سالمند و کودکان، باید دارای استحکام بالایی باشد. و به سه دسته ی شیشه ای و استیل و چوبی تقسیم می شوند. در نرده های شیشه ای از شیشه های مقاوم و نشکن استفاده می شود و جایگزین مناسبی نسبت به نرده های آهنی هستند. برای اطلاعات بیشتر مقاله (طراحی ساده برای هندریل و نرده های شیشه ایمطالعه شود.


 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « پله شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
Mohamad bayat
1 سال پیش
ارسال پاسخ

ساخت پله های شیشه ای چقدر زمان میبره ؟