پروفیل نرده شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۸/۲۸
پروفیل نرده شیشه ای

نرده و جان پناه ها به عنوان یک محافظ جهت جلوگیری از سقوط افراد و اشیا بوده و از گذشته تا امروزه یکی از مهمترین اجزای ساختمان ها می باشند. با این تفاوت که اکنون و با مدرنیته شدن صنعت، شیشه به عنوان یکی از پرکاربردترین متریال ها شناخته میشود. نرده های شیشه ای جایگزین نرده های فلزی و آهنی قدیمی شده اند و با انواع طرح ها قابل سفارش و تولید اند.

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید که آیا نرده های شیشه ای مقاوم اند؟

باید بگوییم برخلاف تصور افراد نرده های شیشه ای از لحاظ مقاومت هیچ تفاوتی با نرده هایی از جنس دیگر مانند چوبی و فلزی ندارند؛ زیرا از شیشه های مقاوم سکوریت و لمینت در آن استفاده میشود که مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و به هنگام شکستن به قطعات بی خطر و غیر برنده تبدیل میشوند. البته اگر به جای شیشه سکوریت از شیشه لمینت استفاده کنید، دیگر ترس از فرو ریختن شیشه را نیز نخواهید داشت چرا که طلق PVB شیشه وظیفه به هم چسباندن قطعات را هنگام شکست دارد؛ بنابراین وقتی شیشه لمینت میشکند فرو نمیریزد و بر جای خود به صورت قطعات خرد شده باقی میماند.

کاربرد جان پناه و نرده های شیشه ای

نرده های شیشه ای به عنوان محافظ جان انسان هنگام رفت و آمد بر روی پله ها نصب میشوند. برای سهولت در استفاده از نرده های شیشه ای، از نوعی هندریل به نام تاپریل در بالای شیشه ها و به عنوان دستگیره آن استفاده میشود. تاپریل ها در انواع ضخامت ها و با پروفیل های آلومینیومی مقاطع یوشکل یا گرد بر روی شیشه ها نصب میشوند. برای فضاهای تجاری، تفریحی و اماکنی که سالمندان و کودکان در آن رفت و آمد بیشتری دارند؛ استفاده از تاپریل ها یک امر الزامی است. از دیگر کاربرد نرده های شیشه ای میتوان به عنوان محافظ برای فضای بام، تراس، بالکن و همچنین دور استخرها و ویدها در فضاهای تجاری اشاره کرد. به این نکته باید توجه کنید که ارتفاع جان پناه های شیشه ای نباید از ۱۱۰ سانتیمتر برای سطوح شیب دار و ۹۰ سانتی متر برای سطوح صاف کمتر باشد.

 

 

مزایای استفاده از نرده شیشه ای

•  افزایش زیبایی و بالا بردن ارزش ملک

•  افزایش نور محیط و بزرگنمایی فضا

•  نصب آسان در مکان های مختلف بدون نیاز به تخریب

 

پروفیل هندریل شیشه ای

 نرده های شیشه ای دارای انواع مختلف فیکس پوینت، اسپیگات، اکسپوز (روکار)، دفنی (توکار)، فریملس و بدون فریم هستند. تمامی قطعات از جنس آلومینیوم یا استیل ضد زنگ است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند.

نرده شیشه ای اکسپوز: این نرده ها به صورت روکار و بر روی کف نصب میشوند و پروفیل آن ها کاملاً در معرض دید است. در این مدل از پایه ها و نگهدارنده های عمودی دیگر استفاده نمیشود. شیشه سکوریت یا لمینت به همراه نوارهای ضربه گیر در داخل این پروفیل ها نصب میشوند. همچنین میتوان در پوش های پروفیل ها را با رنگ های متنوع طبق سلیقه خودتان انتخاب کنید. نوع دیگری از نرده های شیشه ای اکسپوز به صورت خم موجود است که مناسب برای پله های گرد و بالکن های قوس دار می باشد.

 

 

 

 

نرده شیشه ای توکار: تفاوت این پروفیل با پروفیل توکار در نحوه قرارگیری پروفیل هاست که کاملاً درون زمین دفن میشود و پروفیل آن مشخص نمیشود و تنها درپوشی که جهت پوشاندن آن بر رویش قرار داده میشود، قابل رویت است.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « پروفیل نرده شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت