پارتیشن، دیوایدر، اتاقک شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۲/۱۰
پارتیشن، دیوایدر، اتاقک شیشه ای

پارتیشن شیشه ای طرحدار
دراین نوع پارتیشن با ترکیب شیشه همراه با طرح های سندبلاست و مشجر میتوان انواع پارتیشن ها را در طرح ها و رنگ های متنوع ارائه داد که علاوه بر محیط های مسکونی و دکوراسیون های داخلی، درمحیط های تجاری و اداری نیز پرکاربرد بوده و با حفظ حریم شخصی افراد موجب زیبایی فضا نیزمیگردد. عمده متریال استفاده شده درپارتیشن ها شیشه است که انتخاب درست آن در اجرای پارتیشن ها تاثیر ویژه ای دارد. از جمله انواع شیشه ها میتوان به طرح سندبلاست، استیکر، تک جداره، دوجداره، رنگی، مات (ساتینا یا سندبلاست) و... اشاره نمود.
پارتیشن شیشه ای تک جداره : در این نوع پارتیشن از یک لایه شیشه لمینت یا سکوریت با ضخامت 8 تا 10 میلیمتر استفاده میشود. پارتیشن های تک جداره برای انواع محیط های اداری، مسکونی، ویلا و... پرکاربرد است و موجب سامان دهی بهتر فضا میشود. به علت تک جداره بودن نور طبیعی نیز میتواند وارد فضا شود و برای ساخت آن از متریال های مختلفی نظیر چوب، ام دی اف، پی وی سی و... میتوان استفاده کرد و طرح و رنگ این متریال ها را میتوان با دکوراسیون داخلی نیز تطبیق داد.
پارتیشن تک جداره فریم لس: در این نوع پارتیشن شیشه به صورت یک تکه و بدون مانع اجرا میشود و به علت عدم استفاده از پروفیل های عمودی در آن و عبور نور بیشتر به محیط، بسیار پرطرفدار است و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه تر میباشد.
پارتیشن تک جداره فریم دار: در پارتیشن های فریم دار یک قاب با فریم آلومینیومی دورتا دور شیشه استفاده میشود و این امر شیشه را در برابر ضربه و فشار محافظت میکند؛ لذا برای محیط های پرتردد مناسب تر است. به این نکته دقت شود که این پارتیشن در مقابل پارتیشن های فریم لس فضای بیشتری را اشغال میکند و برای فضاهای محدود مناسب نمی باشد.
پارتیشن شیشه ای ثابت : در این پارتیشن از شیشه لمینت، سکوریت و یا رنگی استفاده می شود که با فریم یا بدون فریم نصب شده و قابلیت جابجایی ندارد.
پارتیشن تک جداره متحرک : این پارتیشن متشکل از پنل های شیشه ای است که به کف پنل توسط بست هایی چفت میشوند. دراین پارتیشن فقط بخشی از آن قابلیت جابجایی دارد و برای فضاهایی که با کمبود جا مواجه اند مورد استفاده قرار میگیرد و انتخاب مناسبی برای محیط های اداری اند و میتوان با استفاده از آن بیشترین بهره را از محیط برد.

پارتیشن شیشه ای کرتین وال
ترکیب شیشه های دوجداره به همراه کلاف های آماده و مونتاژ شده است که در محل موردنظر نصب میگردد. با این سیستم میتوان ارتفاع های زیاد را به چندین قسمت افقی تقسیم نمود. همچنین میتوان تلفیقی از چوب و شیشه را به کار برد.البته باید توجه داشت که طرح کرتین وال از کیفیت بالایی برخوردار است و درنتیجه هزینه نصب بالایی دارد.

ویژگی پارتیشن شیشه ای تک جداره
•  مقاومت بالا دربرابر ضربه و فشار
•  عایق صوت (کاهش60% آلودگی صوتی محیط)
•  نصب سریع تر نسبت به ساخت دیوارهای گچی
•  زیبا و دلباز نشان دادن فضا
•  قیمت مناسب تر نسبت به نوع دوجداره ی آن
 

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن تک جداره : متراژ و مساحت کار، نوع و ضخامت شیشه، نوع یراق آلات، فریم دار یا بدون فریم بودن و... 
با توجه به نوسانات، برای اطلاع از قیمت لطفا تماس بگیرید.
 

شیشه مورد استفاده برای پارتیشن تک جداره 
نوع شیشه مصرفی بستگی به نوع کاربری دارد؛ برای مثال برای خصوصی کردن فضاها مانند محیط های اداری و اتاق جلسات بهتر است از شیشه های مات یا سندبلاست شده استفاده شود اما اگر دید و شفافیت ملاک باشد، شیشه های ساده سکوریت استفاده میشود. همچنین میتوان از نوع کرکره دار استفاده کرد تا درصورت نیاز با باز و بسته کردن آن، میزان نور و دید را کنترل نمود. 


 

پارتیشن شیشه ای دوجداره
در پارتیشن های دوجداره از دولایه شیشه اغلب سکوریت و دربعضی موارد لمینت استفاده میشود که در انواع ضخامت های گوناگون قابل اجرا هستند اما معمولا از دولایه شیشه 5 میلیمتر با اسپیسر 8 الی 14 سانتیمتر میباشند که فواصل مابین شیشه ها با گاز آرگون یا پرده کرکره ( برای خصوصی کردن محیط) پر میشود و این امر سبب کاهش تبادل حرارتی و صوتی شده و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای محیط های پرتردد و پرازدحام است. این پارتیشن ها مقاوم بوده و جایگزین خوبی به جای دیوارهای سیمانی و گچی هستند. همچنین میتوان از سیستم شیشه هوشمند در آن استفاده کرد. ارتفاع این پارتیشن ها بستگی به میزان جریان هوا دارد و میتواند به دوصورت فریم دار و فریم لس اجرا شود. باید توجه داشت که از نوع فریم لس آن نمیتوان برای پارتیشن کرکره ای استفاده کرد.
 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره
•  عایق حرارتی و صوتی بوده و مانع از هدررفت انرژی میگردد.
•  به علت ساختار دوجداره بودن مقاومت بالایی دربرابر ضربه دارند.
•  دارای تنوع متعدد در نوع شیشه و طرح فریم میباشند.
•  پارتیشن ها جهت تفکیک بهتر فضاها بوده و با عبور نور طبیعی از خود باعث کاهش مصرف برق نیز میشوند.
•  فضای داخل پارتیشن ها میتوانند توسط شیشه های هوشمند، کرکره و شیشه های مات خصوصی گردد.
•  سرعت نصب آن بالا بوده و برای فضاهای بزرگ انتخاب مناسبی اند.
 

پارتیشن تک جداره بهتر است یا دوجداره؟ 
پارتیشن های تک جداره و دوجداره دو نوع پرکاربرد هستند که بیشتر درفضاهای اداری مورد استفاده قرار میگیرند. پارتیشن های تک جداره دارای فریم و شیشه و درزگیر های مخصوصی می باشند. این سیستم حدودا 55 تا 65 درصد آلودگی صوتی را کاهش می دهد. اما پارتیشن دوجداره حدود 75 تا85 درصد از ورود آلودگی صوتی جلوگیری می کند اما به علت اینکه درب های آن به صورت تک جداره قابل اجراست؛ لذا نمیتواند 100 درصد از ورود آلودگی صوتی جلوگیری کند.
پارتیشن های دوجداره فضای بیشتری را نسبت به نوع تک جداره اشغال می کند و حدودا 6تا7 سانتیمتر فضا برای نصب نیاز دارند. درمقایسه پارتیشن تک جداره 2تا3 سانتیمتر را اشغال کرده و مناسب فضاهای کوچکتراند. امکان نصب کرکره برای محدود کردن دید تنها در پارتیشن های دوجداره وجود دارد. پارتیشن دوجداره  به علت ضخامت بیشتر مقاومت بالایی دارد و همچنین پهنای پروفیل امکان عبور سیم های تلفن، اینترنت و برق را از داخل مهیا میکند. قیمت پارتیشن دوجداره به علت استفاده از متریال بیشتر بالاتر از نوع تک جداره می باشد.

قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره
همانند پارتیشن شیشه ای تک جداره به عوامل مختلفی نظیر میزان مصرف شیشه، جنس شیشه ( لمینت، سکوریت، رنگی، مات و سندبلاست و... )،یراق آلات مصرفی، فریم دار یا فریم لس اجرا شدن و... بستگی دارد.

پارتیشن شیشه ای رنگی 
یکی از انواع پارتیشن ها است که رنگی بودن آن سبب ایجاد فضایی جذاب و شاد میشود و میتوان رنگ آن هارا هماهنگ با رنگ سایر فضاهای داخلی تعیین کرد. پارتیشن رنگی میتواند به صورت فریم دار و فریم لس اجرا شود ( همراه با شیشه تک جداره یا دوجداره) این پارتیشن ها در محیط های مختلف ازجمله رستوران های سنتی، کافیشاپ ها، شرکت ها و... کاربرد دارند.
 

مزایای پارتیشن رنگی
•  زمان نصب و زیبایی بالا نسبت به دیوارهای آجری و گچی
•  قیمت مناسب تر نسبت به مصالح ساختمانی
•  عدم نیاز مداوم به تعمیر و نگهداری
•  مقاومت بالا دربرابر ضربه و فشار
 

انواع شیشه پارتیشن های رنگی شامل موارد زیر میباشد:
شیشه لاکوبل: اغلب از جنس سکوریت و دارای تنوع رنگی بالا هستند.
شیشه لمینت: دو یا چندلایه شیشه رنگی که توسط طلق PVB  به هم متصل شده اند و استحکام بالایی دارند.
شیشه مات: از جمله شیشه ساتینا هستند که به علت نظافت راحتتر نسبت به نوع سندبلاست شده پرکاربردتر هستند.


 

کاربرد شیشه های رنگی
امروزه دیوارهای آجری تقریبا برای همه یکنواخت شده و معماری مدرن و استفاده از متریال های جدید مرسوم تر است.شیشه های رنگی در فضاهای مختلفی نظیر کلینیک های درمانی، بیمارستان ها، مراکز آموزشی،بانک ها، منازل مسکونی و ... کاربرد دارند. از جمله فضاهای مورد استفاده از پارتیشن های رنگی سرویس های بهداشتی و حمام ها هستند که با تفکیک فضا، فضای مرطوب را از فضای خشک تفکیک نموده و همچنین باعث حفظ حریم شخصی نیز میشوند.
نصب پارتیشن شیشه ای رنگی
درصورتی که پارتیشن به صورت فریم دار اجرا شود؛ فریم آلومینیومی در کف و سقف و دیوارها نصب میشود. شیشه ها از جنس لمینت یا سکوریت و... درون این فریم ها قرار می گیرند. درصورت فریم لس اجرا شدن توسط چسب های مخصوص شیشه کنارهم قرار میگیرد و درکف و سقف ها درون قاب های بسیار نازک و باریک قرار میگیرد.
قیمت پارتیشن شیشه ای رنگی
نوع فریم، لولا، دستگیره، شیشه و متراژ همگی در قیمت آن موثر بوده و نمیتوان قیمت دقیقی اعلام کرد چراکه نیازمند به بازدید و اندازه گیری دقیق میباشند.

پارتیشن شیشه ای اداری
انتخاب مناسبی برای محیط های اداری جهت تفکیک فضاست. ضمن اینکه پارتیشن ها قدرت انتقال نور مناسبی دارند و نور طبیعی در محیط کار تاثیر مستقیمی درافزایش بازدهی و انرژی بخشیدن به کارمندان دارد. این محصول با انعطاف پذیری بالا میتواند فضاهای اداری را سامان دهی کند.

دلایل نصب پارتیشن شیشه ای اداری
•  پارتیشن های تمام شیشه با شفاف نشان دادن محیط اجازه ورود نور کنترل شده و طبیعی را به فضا می دهد و وابستگی به نور مصنوعی را کاهش میدهد.
•  درب های شیشه ای کشویی نسبت به لولایی فضای کمتری را برای نصب نیاز دارند.
•  استفاده از پنل های شیشه ای موجب میشود فضاهای شما گسترده و بزرگ به نظر برسد. استفاده از سیستم فریم لس انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری، رستوران ها، هتل ها و... می باشد. 
•  برای نصب پروفیل پارتیشن های اداری از آلومینیوم استفاده می شود که در عین سبک بودن مقاومت بالایی دارد.
•  استفاده از شیشه مات در پارتیشن هم اجازه عبور نور را می دهد و هم حریم خصوصی شمارا حفظ می کند. پارتیشن های شیشه ای استایلی متفاوت برای دفاتر اداری شما به ارمغان می آورند.

پارتیشن دوجداره شیشه ای اداری
از دو قسمت شیشه تشکیل شده است و برای تفکیک فضاهای یکپارچه و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.انتخاب مناسبی به جای دیوار های گچی و سیمانی هستند زیرا این دیوارها علاوه بر ضخامت بالا و اشغال فضا موجب تاریک شدن نیز میشوند. پارتیشن های دوجداره با ضخامت بالا عایق خوبی دربرابر صوت و حرارت هستند و در هرارتفاعی ( کوتاه، بلند یا هم ارتفاع سقف) قابل اجرا بوده و اغلب خود کارفرما ارتفاع آن را تعیین میکند.

ویژگی پارتیشن شیشه ای اداری 
•  ایجاد فضای زیبا، مدرن، ایمن، محل استقرار کارمندان و شخصی سازی فضا. 
•  نصب و انتقال و جابجایی آسانی دارد و دوام و مقاومتش بالاست.
•  از نفوذ گرد و غبار جلوگیری کرده و عایق مناسبی دربرابر صوت و دماست.
•  موجب عبور نور کافی و طبیعی در فضا میشود.
•  در انواع طرح ها و رنگ ها قابل اجراست و نسبت به نوع چوبی آن وزن سبک تری دارد.
•  نگهداری آسانی دارد و به راحتی با طراحی داخلی محیط هماهنگ میشود.
•  طراحی و درج لوگو و برند شرکت ها بر روی آن ها قابل اجراست.
•  جایگزین مناسب دیوار های گچی به دلیل استفاده از شیشه نشکن و مقاومت بالایشان هستند.
•  فضایی مناسب جهت آرامش و سامان دهی بهتر فضاهای اداری را فراهم می کنند.
•  پارتیشن های شیشه ای قابلیت تغییر پذیری داشته و میتوان در صورت اضافه کردن اتاق و تغییر دکوراسیون آن هارا جابجا کرد.    

پارتیشن شیشه ای درکاربری مسکونی
با استفاده از پارتیشن علاوه بر زیبایی خانه انتقال نور به خوبی درتمام مناطق خانه صورت میگیرد و دید مناسبی از یک فضا به فضای دیگر فراهم میشود. از جمله فضاهایی که میتوان از پارتیشن استفاده کرد؛ آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است.

پنل جداکننده شیشه ای در منازل مسکونی
این پنل های جداکننده از شیشه نشکن ساخته شده و به علت امنیت بالا امروزه در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. پنل های شیشه ای برای خانه های کوچک و افرادی که علاقه به داشتن خانه ای دل باز دارند پرکاربرد است. پنل شیشه ای برای جداسازی فضاهای داخلی بین راهروها و اتاق ها مورد استفاده است و نور بیشتری را وارد فضا میکند. همچنین میتوان از آن به عنوان یک جداکننده در آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن و... استفاده کرد. برای حفظ حریم شخصی درفضاها نیز میتوان از شیشه هوشمند یا مات استفاده نمود. پارتیشن ها با امکان انعطاف پذیر کردن فضا موجب بزرگ تر دیده شدن فضاهای کوچک می گردند. از پارتیشن های شیشه ای میتوان در واحدهای مسکونی به عنوان اتاق کار، اتاق خواب و... استفاده نمود و جایگزین بسیار مناسبی درمقابل دیوارهای گچی هستند.

اتاقک و دیوایدر شیشه ای 
با استفاده از اتاق های شیشه ای میتوان فضاهای داخلی را تقسیم بندی نمود و علاوه بر ایجاد حس آرامش به زیبایی دکوراسیون داخلی نیز کمک میشود. یکی از کاربرد پارتیشن ها برای تقسیم بندی فضای دو اتاق است که با ایجاد دیوار حائل میتوان از اشغال شدن فضای زیادی جلوگیری کرد. برای دیده نشدن فضای اتاق مجاور نیز میتوان از شیشه های مات و سندبلاست یا رنگی ( بسته به دکوراسیون اتاق) استفاده نمود.


 

معایب پارتیشن شیشه ای
•  به علت شیشه ای بودن لکه پذیر هستند.
•  برخی از پارتیشن های تک جداره به علت مقاونت پایین امکان شکست دربرابر ضربه های با شدت بالا را دارند.
•  به علت  متریال شیشه امکان ازبین رفتن حریم خصوصی وجود دارد که با استفاده از شیشه های مات میتوان این مشکل را رفع نمود.

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « پارتیشن، دیوایدر، اتاقک شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
10 ماه پیش
ارسال پاسخ

سلام. از چه فریمی بهتره برای ساخت پارتیشن ها استفاده بشه؟

۵ مقاله اخیر ۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است
Mr. Jafari
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
Mr. Jafari
۱۴۰۲/۱۲/۲۷