نورگیر سقفی اسکای لایت

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۹/۱۴
نورگیر سقفی اسکای لایت

از مهمترین کاربردهای نورگیر سقفی ورود نور طبیعی به فضا، بهبود جو و محیط ساختمان، افزایش روحیه افراد، بهره وری از انرژی و کاهش هزینه های آن، تنظیم دمای محیط و ... میباشد. سقف های اسکای لایت ساختار شیشه ای دارند و جایگزین مناسب متریال های دیگر هستند. اسکای لایت ها همانند پنجره ها به عبور نور طبیعی به داخل فضای شما کمک میکنند و با کاهش مصرف انرژی الکتریسیته و تامین گرما و انرژی طبیعی در فصول سرد سال، به یکی از محبوب ترین انتخاب ها تبدیل شده است.

سقف شیشه ای اسکای لایت

سقف های اسکای لایت بسته به مدل و نوع آن ساختار متفاوتی دارند؛ اما در کل این سقف ها متشکل از شیشه و قاب های ظریفی برای نگهداری شیشه ها هستند. هر چقدر ابعاد اسکای لایت ها بزرگتر باشد شیشه های مصرفی در آن نیز باید ضخامت بیشتری داشته باشد.

ابعاد اسکای لایت

یک اسکای لایت مناسب باید چیزی حدود ۵ درصد از سطح یک اتاق با پنجره های زیاد باشد و اگر فضای شما پنجره های کمی دارد و تاریک است باید حداقل ۱۵ درصد از مساحت آن به اسکای لایت اختصاص داده شود. معمولاً برای فضاهای بسیار بزرگ ابعاد 80*80 تا 130*130 سانتیمتر برای نورگیرهای سقفی لحاظ میشود. برای اینکه بتوانید ابعاد دقیق و مناسبی لحاظ کنید تا بتوانید یک نورگیر سقفی کارآمد داشته باشید باید مساحت خود را بسته به تعداد پنجره ها در ضرایب 0.05 و 0.15 ( باتوجه به توضیحات بالا) ضرب کنید. عدد به دست آمده متراژ تقریبی اسکای لایت شما میباشد. برای مثال برای فضاهای کوچک مانند حمام، سرویس بهداشتی، راهروها و ... مساحت تقریبی اسکای لایت چیزی حدود  30*30 یا 40*30 سانتی متر میباشد.

             

 

مزایای استفاده از اسکای لایت

•  یک منبع نور طبیعی به جای استفاده از نور مصنوعی

•  تهیه فضا و ورود هوای تازه

•  صرفه جویی در مصرف انرژی (برق و گرمایی)

•  بالا بردن ارزش ملک و افزایش زیبایی ساختمان

•  سازه پایدار در برابر نیروهای وارده (فشار باد، برف و باران)

•  مقاوم در برابر عبور سرما و گرما

•  لذت بردن از منظره اطراف و آسمان

•  دل باز کردن فضای خانه

 

ساختار و کاربرد سقف اسکای لایت

سازه های اسکای لایت از شیشه های لمینت دو جداره تشکیل شده اند تا بتوانند عایق مناسب حرارت، کنترل و تهویه گرما شوند. این سازه ها توسط پنل های آلومینیومی بر روی سقف نصب میشوند و برخلاف ظرافت پنل ها در برابر سوانح متنوع مقاوم میباشند. سقف های اسکای لایت با قابلیت باز و بسته شدن میتوانند به تهویه طبیعی فضا کمک کنند و با اشکال مختلف بیضی، دایره ای، مستطیل، مثلث، لوله ای، الماس گونه و ... و به صورت کشویی، لولایی و محوری موجود میباشند. فرق اسکای لایت با سقف های شیشه ای دیگر در قابلیت باز و بسته شدن و متحرک بودن آن است. امروزه اسکای لایت ها به عنوان یک عنصر تزیینی نیز عمل میکنند و برای انواع فضاهای مختلف مانند فضاهای مسکونی، ویلاها، ساختمان های اداری و تجاری مناسب اند.

 

قیمت اسکای لایت

قیمت این سازه ها به شکل، ابعاد و اندازه، بازشو داشتن یا ثابت بودن، نوع مواد مصرفی و غیره بستگی دارد.

 

انواع اسکای لایت

اسکای لایت ساده (مسطح):  از ساده ترین انواع اسکای لایت ها میباشد که بدون وجود موانع و به صورت واضح و مستقیم میتوان فضای خارجی ساختمان را از داخل آن مشاهده کرد.

             

 

اسکای لایت هرمی:  یکی از مشکلاتی که نورگیرهای مسطح دارند تجمع و انباشت نزولات جوی بر روی آن هاست. در حالی که اسکای لایت های هرمی با داشتن شیب ملایم به سمت پایین مانع از بوجود آمدن این مشکلات میشوند. اسکای لایت های هرمی به دلیل داشتن گوشه های تیز هنگام وزش بادهای شدید دچار کمانش نمیشوند.

             

 

اسکای لایت گنبدی:  این مدل از اسکای لایت در مقایسه با مدل های مسطح نور بیشتر و در عین حال کنترل شده ای را وارد فضا میکند و همچنین زیبایی خیره کننده ای به فضا می بخشد و مشکل انباشت آب باران و برف همانند اسکای لایت مسطح در این مدل وجود ندارد. هنگام آسیب دیدن شیشه ها یا موارد دیگر تعویض این نوع سازه ها در مقایسه با نوع مسطح آن آسان است.

             

 

اسکای لایت فری فریم:  این سازه ها دارای فرم آزاد میباشند؛ به صورتی که در ساخت آن ها از ستون های میانی استفاده نمیشود و برای دهانه های وسیع مانند سقف تالارها، موزه ها و مجتمع های تجاری و اداری بزرگ از آن استفاده میشود.

             

 

اسکایلایت بازشو:  سقف های اسکای لایت در دو مدل متحرک و ثابت موجود اند؛ که نوع متحرک آن با قابلیت باز و بسته شدن میتواند به تهویه طبیعی فضا نیز کمک کند. اسکای لایت های بازشو در انواع مختلف دستی، کنترلی و اتوماتیک موجود هستند.

             

 

نورگیر دستی : نوع دستی آن مناسب سقف هایی با ارتفاع کم است و دارای یک تیرک برای دسترسی راحت تر میباشد. در نوع کنترلی و ریموت دار به صورت کنترل از راه دور میباشد و معمولاً این نوع مناسب برای فضاهایی است که سقف های بلند دارد و باز کردن آن به صورت دستی دشوار است.

نورگیرهای کنترلی:  نسبت به نوع دستی قیمت بالاتری دارند.

اسکای لایت اتوماتیک:  از گران قیمت ترین مدل های اسکای لایت است که با بهره بردن از یک سنسور به صورت خودکار به هنگام ریزش باران بسته میشود. در مدل های دیگر نیز سنسورهای حرارتی در آن نصب میشود که با تشخیص گرما یا سرمای هوا، سقف را به صورت اتوماتیک باز و بسته میکند.

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « نورگیر سقفی اسکای لایت » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت