جان پناه و نرده‌های شیشه‌ای مدرن

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۲۸
جان پناه و نرده‌های شیشه‌ای مدرن

نرده‌های شیشه‌ای مدرن
نرده‌های شیشه‌ای امروزه جایگزین مناسب نرده‌های قدیمی هستند و زیبایی، شفافیت و حداکثر دید بصری را فراهم می‌کنند. از شیشه‌های نشکن و لمینت در مراکز تجاری، درمانی، آموزشی، تفریحی و غیره و به عنوان محافظ و جان پناه‌های شیشه‌ای یا هندریل شیشه‌ای استفاده می‌شود . زیبایی نرده‌های شیشه‌ای سبب شده تا در ویلاهای مدرن و مسکونی نیز از آن ها استفاده شود. مجموعه نوول گلس با بیش از ۱۳ سال تجربه و با کادر متخصص خود توانسته است یکی از برترین‌های صنعت شیشه ساختمان گردد. جهت اطلاع از قیمت‌ها و مشاوره رایگان در زمینه اجرای سازه‌های شیشه‌ای با تلفن‌های شرکت تماس حاصل فرمایید.

نرده شیشه‌ای چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟
نرده یا هندریل شیشه‌ای یکی از انواع سازه‌های شیشه‌ای می‌باشد که در فضاهای داخلی و خارجی نصب می‌گردد. نرده‌های شیشه‌ای علاوه بر زیبایی دارای مقاومت بالایی در برابر تغییرات محیطی و ضربه هستند.
 شیشه:  شیشه یکی از اصلی ترین اجرای تشکیل دهنده نرده‌های شیشه‌ای می‌باشد. شیشه‌های مورد استفاده در نرده‌های شیشه‌ای نمی‌تواند از نوع خام باشد و برای افزایش امنیت لازم است از شیشه‌های نشکن مانند سکوریت و لمینت استفاده شود. شیشه‌های لمینت در مقایسه با سکوریت از امنیت بیشتری برخوردارند زیرا به هنگام شکست فرو نمی‌ریزند و بر جای خود در همان حالت شکسته باقی می‌مانند.
اتصالات یراق آلات مصرفی:  برای کنار هم قرار گرفتن شیشه‌ها نیازمند به متصل کردن آن ها به یکدیگر توسط یراق آلات هستیم.
 

انواع اتصالات نرده‌های شیشه‌ای
اتصالات نگهدارنده: این اتصالات وظیفه نگهداری پنل‌های شیشه‌ای را بر عهده دارند. پایه اسپیگات، فیکس پوینت و یوچنل از انواع اتصالات نگهدارنده هستند. این یراق آلات در انواع رنگ‌ها و از جنس‌های آلومینیوم، آهن و استیل تولید می‌شوند. برای مقاوم بودن نرده‌های شیشه‌ای در برابر شرایط جوی بهتر است از یراق آلات استیل ۳۰۴ استفاده شود .
اتصالات یکپارچه برای نگه داشتن پنل‌های شیشه‌ای: در مواقعی که ارتفاع نرده‌ها یا جان پناه‌های شیشه‌ای زیاد است برای جلوگیری از عدم ارتعاش شیشه‌ها و مستحکم قرار گرفتن آن ها در کنار یکدیگر، از اتصالات شیشه به شیشه و شیشه به دیوار برای افزایش مقاومت پنل‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود.
هندریل (دستک‌های نرده) : برای اماکنی مثل خانه سالمندان و مهد کودک‌ها که تردد افراد سالمند و خردسال بیشتر است؛ باید از هندریل استفاده کرد. هندریل و تاپریل‌ها عبور و مرور افراد را آسان می‌کنند. برای دستک‌های نرده می‌توان از هندریل‌های لوله‌ای یا هندریل استیل یوچنل استفاده کرد.
اتصالات هندریل به شیشه:  برای متصل کردن هندریل‌ها (که معمولاً از لوله یا پروفیل استیل استفاده می‌شود)؛ به شیشه از اتصالات هندریل به شیشه استفاده میشود که به بغل هر پله نصب میشود.

       
 

کاربرد نرده‌های شیشه‌ای
 نرده‌های شیشه‌ای می‌توانند به عنوان محافظ پله، تراس، جان پناه در بام، محافظ اطراف استخر، بالکن و غیره استفاده شوند. نرده‌های شیشه‌ای برای انواع فضاهای اداری، تجاری، مسکونی، آموزشی، خدماتی، تفریحی و غیره پرکاربرد هستند.

 انواع نرده‌های شیشه‌ای
شیشه به علت زیبایی و شفافیت ظاهری همواره مورد توجه طراحان و معماران بوده و در نمای ساختمان و فضاهای داخلی بسیار پرکاربرد است. نرده و جان پناه شیشه ای انواع مختلفی دارد که در زیر برخی از آن ها را معرفی می‌کنیم.
 

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت
 در اصطلاح سیستم اتصال نقطه‌ای یکی از مدرن ترین انواع نرده‌های شیشه‌ای است. دراین سیستم شیشه‌ها از بدنه سوراخ کاری می‌شوند و با استفاده از یراق آلات فیکس پوینت به بدنه‌های جانبی پله متصل می‌گردند. قطعات فیکس پوینت معمولاً از جنس استیل است و به جداره پله توسط پیچ متصل می‌شود.
یراق آلات فیکس پوینت در انواع مختلف با مقاطع مربع یا دایره تولید می‌شود. قطر، سایز اتصالات و همچنین فواصل متصل کردن آن ها با توجه به نوع مکان، شلوغی و رفت و آمد بستگی دارد و متفاوت می‌باشد.
سیستم نرده شیشه‌ای فیکس پوینت برای ساختمان‌های اداری، مسکونی و ویلاها پرکاربرد است و برای تراس، راه پله، اطراف استخر، روف گاردن، بالکن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

 نحوه نصب سیستم شیشه‌ای فیکس پوینت
ابتدا قطعات را از محل‌هایی که شیشه‌ها سوراخ کاری شده‌اند رد کرده و به بدنه‌های جانبی متصل می‌کنیم. سپس از واشرهای تفلونی به منظور پیشگیری از اتصال قطعات با شیشه و بروز شکست در شیشه استفاده می‌کنیم ؛ و در آخر از قطعه کلاهک برای فیکس نمودن شیشه استفاده می‌کنیم.

نرده شیشه‌ای هیبرید
ترکیبی زیبا و سبک از شیشه و آلومینیوم می‌باشد. هیبرید به معنای ترکیب دو ماده مختلف برای افزایش قدرت و ماندگاری می‌باشد. این نرده از پروفیلی از جنس آلومینیوم و بسیار نازک تشکیل شده است ؛ که بر روی کف نصب می‌شود و وزن بسیار سبکی دارد. این نوع نرده بسیار مدرن و جدید بوده و کمتر شناخته شده است.
 

 نصب نرده شیشه‌ای هیبرید
برای نصب این نرده محل نصب یا کف را عاری از هرگونه آلودگی می‌کنند؛ سپس ریل‌های آلومینیومی را نصب کرده و نگهدارنده‌های شیشه را در فواصل مشخص درون ریل‌ها نصب می‌کنند. سپس شیشه را درون ریل‌ها جای می‌دهند. در مرحله بعد پایه‌ها برای نصب آماده شده و دست انداز را بر روی شیشه قرار می‌دهند. پایه‌ها نیز در فواصل بسیار کم نسبت به ریل آلومینیومی به زمین فیکس می‌شود. در نهایت با استفاده ازدستک مخصوصی پایه‌های نرده به هندریل روی شیشه نصب می‌شود.

 


مزایای نرده شیشه‌ای هیبرید
•  سبکی پروفیل‌های آلومینیومی
•  نصب آسان و راحت
•  مقاومت بالا در برابر فشارهای زیاد بر روی شیشه
•  عبورآب و امکان زه کشی

اجزای تشکیل دهنده سیستم نرده هیبرید
•  ریل آلومینیومی بسیار سبک و ظریف
•  دستکهای اتصال پایه به هندریل روی شیشه
•  پایه نگهدارنده
•  قطعات اتصال هندریل به دیواره‌ها
•  پروفیل آلومینیومی هندریل روی شیشه
•  درپوش پروفیل ‌
•  گوه های داخل ریل‌ها

نرده شیشه‌ای هنزا
نرده هنزا یکی از سیستم‌های مقاوم و مستحکم است که متشکل از پایه‌های متحدالشکل  یکپارچه بوده و به صورت المان‌های عمودی نصب می‌شود .تمامی نیروهای وارد شده به شیشه به پایه انتقال یافته و از آنجا به کف منتقل می‌شود. در پایه‌های شیشه نیز نوارهای درزگیرو لرزه‌گیر تعبیه شده تا بعد از نصب شیشه در محل خود قرار گیرد. نرد شیشه‌ای هگزا دارای ایستایی بالایی بوده و امکان تولید در انواع رنگ‌های الکترواستاتیک را دارد.همچنین نصب آن سریع است و پایه‌ها می‌توانند در حالت‌های مختلف کف، نصب از بغل و زاویه‌های مختلف قرار گیرند .

اجزای نرده شیشه‌ای هنزا
•  پروفیل اچ شکل
•  درپوش پایه‌ها
•  قطعات اتصال پایه به کف
•  قطعات نشیمن شیشه
•  نوار درزگیرها

مراحل نصب شیشه هنزا
•  نصب پایه‌های نگهدارنده شیشه
•  فیکس کردن شیشه داخل پایه‌ها
•  نصب هندریل مناسب بر روی شیشه‌ها

 نرده شیشه‌ای اسکوئر لاین
پایه‌های نگهدارنده در این سیستم از استیل ۳۰۴ است که مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌باشد. این سیستم در عین حال که طراحی ساده‌ای دارد و فاقد پیچیدگی است؛ بسیار زیباست و دوام بالایی دارد. این سیستم شیشه‌ای خط مربع می‌تواند با اشکال هندسی دیگری ترکیب شود. ساخت قطعات این سیستم در کارخانه‌ها صورت می‌گیرد و قابلیت ترکیب با اجزای دیگر را نیز دارد.

اجزای سیستم اسکوئر لاین
•  قطعات اتصال به پایه به کف
•  پایه نگهدارنده اصلی
•  قطعات نگهدارنده جهت اتصال شیشه به پایه
•  قطعات فیکس کننده شیشه

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « جان پناه و نرده‌های شیشه‌ای مدرن » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت