مراحل تولید شیشه‌های رنگی (لاکوبل و دکوراتیو)

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۹/۲۰
مراحل تولید شیشه‌های رنگی (لاکوبل و دکوراتیو)

پروسه تولید شیشه رنگی
از جمله مواردی که در طراحی داخلی تاثیر دارد استفاده از شیشه است که در رنگ ها و طرح های متفاوتی موجود میباشد و کاربری های متفاوتی نیز دارند 
 مهمترین ویژگی این شیشه ها رنگ آنها است و البته می توان اذعان کرد که این ویژگی جذاب ترین و زیباترین ویژگی آن نیز میباشد.
تولید شیشه های رنگی نیازمند تجهیزات تمام اتوماتیک است ، این نوع شیشه ها از کیفیت بالایی برخوردارند که میتوان از آنها در محیط های مختلف استفاده کرد ، شیشه های رنگی در انواع و طرح های متفاوتی موجود میباشند .  
شیشه های رنگی شامل ترکیب فلز با شیشه نیز هستند و به هنگام ذوب شیشه ها ، پودر اکسید ، گوگرد و ... به شیشه ها اضافه میگردد . و از جمله مواردی که به شیشه ها رنگ میدهد دی اکسید منگنز و نیترات سدیم است و این عوامل باعث خنثی شدن اثر رنگ ناخالصی شیشه میشوند.


تاثیر روانی شیشه های رنگی و دکوراتیو در دکوراسیون 
  روان شناسان معتقدند استفاده از شیشه های رنگی و دکوراتیو در طراحی داخلی بسیار بر روحیه انسان تاثیر د ارد و از آنجایی که دنیای بیرون بسیار پر تنش و استرس زا است ، شیشه های رنگی میتوانند با رنگ های شاد و جذاب خود در فضای داخلی باعث آرامش باشند در حقیقت تاثیر روانی هر رنگ متفاوت است که بر هر فرد نیز تاثیر مثبت متفاوتی میگذارد 
استفاده از شیشه های رنگی از دیر باز کارآمد بوده و استفاده از آنها برای پنجره های قدیمی با اشکال هندسی خاص این دیدگاه را بوجود می آورد که گویی از لامپ های رنگی مختلف در خانه استفاده شده است و زیبایی خیره کننده ای را به مخاطب نشان میداد . اما امروز شیشه های رنگی و لاکوبل آرامش طرح های داخلی منزل را تضمین می کند ، زیرا تنوع رنگ های زیادی برای انتخاب دارد و همچنین طرح ها و عملکردهای متفاوتی دارد.
فرایند تولید شیشه های لاکوبل – رنگی و تزیینی
برای تولید شیشه های رنگی ابتدا شیشه را برش داده میشود ، لبه های شیشه را دستگاه تراش میدهد و سپس برای ایمنی بیشتر شیشه داخل کوره قرار میگیرد ، در مرحله آخر نیز با استفاده از پمپ و نازل فشار قوی شیشه را به رنگ دلخواه در می آوریم . 
در گذشته برای پوشاندن فضای بین کابینت ها از کاشی ها با رنگ ها و طرح های مختلف استفاده میشده است اما امروزه کاشی ها جای خود را به شیشه های رنگی لاکوبل داده است که به دو شکل : معمولی و چاپ شده مورد استفاده قرار میگیرند .
تاثیر شیشه رنگی بر نور و انرژی
بر دریافت نور و انرژ ی ، شیشه های رنگی تاثیر زیادی دارند چرا که میتوانند در محدوده نور مرئی از ورود و عبور نور هایی با طول موج های زیاد جلوگیری کند . با توجه به انواع شیشه های رنگی ، اکنون می توان از طیف های گوناگون در نمای ساختمان استفاده کرد تا از تکرار و یکنواختی رنگ و مصالح جلوگیری شود.
 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « مراحل تولید شیشه‌های رنگی (لاکوبل و دکوراتیو) » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت