شیشه های طرح دار و دکوراتیو

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
شیشه های طرح دار و دکوراتیو

شیشه دکوراتیو

 شیشه ای تزئینی است که به علت محبوبیت زیاد، هم در دکوراسون داخلی و هم خارجی مورد استفاده قرار گرفته و جلوه زیبایی به فضای شما میدهد. این نوع شیشه ها در فضاهای مختلفی از جمله حمام، فضای بین کابینت ها،دیوارهای شیشه ای،پارتیشن ها و...کاربرد دارد.

ویژگی شیشه های دکوراتیو
• قابل استفاده در دکوراسیون داخلی انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری
• به عنوان نورگیر
• نصب به عنوان درب ورودی ساختمان، کابینت، دیوار و …
• ایجاد دیزاینی مدرن در سرویس‌های بهداشتی
• به عنوان پارتیشن شیشه ای و جدا کردن قسمت های مختلف فضای داخلی ساختمان
• قابل اجرا به جهت آینه کاری سقف و دیوارها 

شیشه دکوراتیو سند بلاست (Sandblast) 

شیشه سندبلاست فرایند مات شدن شیشه در اثر پاشیدن با شتاب ماسه و شن بر روی هر شیشه ای است. در این فرایند از ماسه ی مخصوص با استفاده از بخار و جریان هوا، روی سطح شیشه استفاده می شود که این عمل سبب بوجود آمدن لایه ای نازک بر روی شیشه شده که باعث مات شدن آن میشود و به همین علت برای فضاهای مختلفی از جمله حمام مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها در طرح های مختلف   (تمام مات و طرح دار) و برای انواع فضاها قابل اجراست.

شیشه دکوراتیو لمینت و سکوریت رنگی

این نوع شیشه در طیف های رنگی متنوع (صورت مات و هم شفاف) و توسط چندین لایه شیشه های تخت تهیه شده و با لایه PVB به هم متصل میشود. از مزایای این نوع شیشه می توان به مقاوم بودن دربرابر اشعه uv ، مقاوم بودن دربرابر ضربه و شکست و عایق حرارت و صوت اشاره کرد.

شیشه ی دکوراتیو سه بعدی یا اسلامپینگ

یکی از انواع شیشه های دکوراتیو است که در آن شیشه بوسیله ی حرارت و در تکنیکی خاص فرم داده میشود و می تواند فرم قالب زیرینی خود (شامل انواع طرح ها واحجام) را بگیرد و برجسته شود. کلیه طراحی ها توسط دستگاه CNC صورت گرفته و در رنگ ها و مدل های متنوعی قابل عرضه است.

کاربرد شیشه اسلامپینگ

 این نوع شیشه در سقف های کاذب، کابین دوش و پارتیشن های شیشه ای، درب و پنجره ها، فضای بین کابینتی، شیشه های روی میز و خصوصا در طراحی فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.


 

ویژگی و انواع مدل های شیشه دکوراتیو سه بعدی

• قابلیت اجرا در انواع مدل از جمله شیشه های سه بعدی کریستال، تک جداره یا دوجداره، لمینت یا سکوریت، شیه های هوشمند کنترلی، شیشه های سه بعدی لاکوبل و...

• قابلیت طراحی انواع احجام، متن و تصاویر برجسته بر روی این نوع شیشه ها

• قابلیت ساخت در انواع رنگ ها و متریال های مختلف از جمله مس یا مفتول های مسی

ویژگی شیشه دکوراتیو طرح مات

• انجام این نوع فرایند با نوعی اسید 
• ضدلک و آلودگی
• عدم عبور نور
• قابل اجرا در طرح ها و رنگ های مختلف

شیشه دکوراتیو چاپ‌دار (Spandrel)

چاپ روی این نوع شیشه با دستگاه uv انجام می شود و برای وضوح تصاویر می توان لایه پشتی شیشه را چاپ سفید زد. برای استحکام میتوان چاپ را بر روی شیشه های نشکن و سکوریت انجام داد . این نوع شیشه ها تنوع زیادی دارند و برای فضاهای داخلی به خصوص به عنوان پارتیشن های اداری مناسب بوده و سبب زیبایی فضا می شوند. 

شیشه دکوراتیو طرح سنگ

در این نوع شیشه از سنگ به طور مستقیم استفاده نمی شود بلکه تنها از طرح و بافت سنگ های طبیعی الگوبرداری می شود. از جمله این سنگ ها، سنگ مرمر می باشد. این نوع شیشه نیز قابلیت تولید با فناوری های به روز و در انواع طرح هارا دارد و همانند شیشه های دیگر در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم بوده و برای فضاهای مختلف از جمله پله، حمام، آشپزخانه و ... مناسب است.

قیمت شیشه دکوراتیو

قیمت این نوع شیشه باتوجه به فرایند چاپ و تکنیک های ساخت، نوع شیشه، ضخامت و رنگ متفاوت می باشد. به علت نوسانات ارز، برای اطلاع از قیمت های روز لطفا تماس بگیرید. 
 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « شیشه های طرح دار و دکوراتیو » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت
1 سال پیش
ارسال پاسخ

بسیارعالی. تفاوت شیشه سندبلاست با شیشه مات در چیست؟

1 سال پیش
ارسال پاسخ

شیشه سندبلاست نور را وارد می کند؟