شیشه شفاف و فوق شفاف

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
شیشه شفاف و فوق شفاف

شیشه متریالی شفاف است و علت این شفافیت به دلیل نامنظم قرار گرفتن مولکول های آن در کنار یکدیگر می باشد؛ این امر باعث میشود امواج نوری از میانشان عبور نکند. درجه شفافیت در شیشه ها نیز متفاوت است در نتیجه قیمت شیشه ها و فرایند تولید آن ها (با توجه به نوع شیشه) متفاوت خواهد بود. شیشه های تولید شده در انواع مختلف فلوت، كلير، سوپر کلیر، وین وایت و کریستال تقسیم بندی می شوند. در میان این شیشه ها، شیشه های کریستال از درجه شفافیت بالاتری برخوردارند در نتیجه محبوب تر هستند و قیمت بالاتری دارند.

 

تفاوت شیشه فلوت با شیشه سوپر کلیر در چیست؟

شیشه های معمولی به دو صورت فلوت و یا سوپرکلیر تولید میشوند. تفاوت شیشه فلوت با شیشه سوپر کلیر در میزان شفافیت آن هاست. شیشه های فلوت دارای ناخالصی بسیاری هستند در نتیجه رنگ مغزی آن ها سبز است و درجه شفافیت کمتری دارند. در مقایسه شیشه های سوپر کلیر از ناخالصی کمتری برخوردارند و رنگ آن ها کمی مایل به سبز است. همچنین موج کمتری نسبت به شیشه های فلوت دارند.

             

 

ساختار شیشه فوق شفاف

به شیشه های فوق شفاف در اصطلاح low_iron میگویند؛ زیرا آهن کمی در ساخت آن ها استفاده میشود تا بازتاب نور به حداقل میزان ممکن برسد؛ تا وقتی چند لایه از این شیشه ها بر روی یکدیگر قرار میگیرند؛ درجه شفافیت آن بالاتر رود؛ برای همین هنگامی که از شیشه های لمینت یا دو جداره استفاده میکنید اگر شیشه ها از نوع معمولی باشد؛ درجه شفافیت آن بسیار کم خواهد شد. یکی از عواملی که در شفاف سازی شیشه تأثیر دارد؛ میزان دما میباشد، به طوری که هر چقدر خنک سازی بیشتری صورت گیرد، طول موج های نور در شیشه کمتر شده و شفافیت آن نیز بیشتر میشود.

 

قیمت شیشه فوق شفاف به عوامل زیر بستگی دارد:

•  نوع و ضخامت شیشه

•  ابعاد و اندازه شیشه

•  کاربری و موارد مصرف

•  برند سازنده شیشه

 

شیشه فوق شفاف برای چه مكان هایی کاربرد دارد؟

از شیشه های فوق شفاف به علت داشتن ناخالصی کم هنگامی که میخواهید رنگ محیط را واضح تر و واقعی تر ببینید و برای ساختن کف پله ها، بالكن ها، درب های دودبند، استخرها آسانسورهای شیشه ای، شیشه ویترین مغازه های لوکس خصوصا طلافروشی ها و ... استفاده می شود. اما باید توجه کنید که شیشه های فوق شفاف (سوپرکلیر) به دلیل درصد خلوص بالا شکننده تر خواهند بود. همچنین از شیشه های شفاف برای ساخت ظروف کریستالی و در جواهر فروشی ها نیز استفاده میشود.

             

 

ویژگی شیشه های فوق شفاف (سوپر کلیر)

•  حداکثر انتقال نور و انرژی

•  حداکثر وضوح در دید

•  شفافیت بالا در نمایش رنگ های محیط

•  امنیت و مقاومت بالا به هنگام شکست

•  تأمین نور فضای مورد استفاده

 

شیشه وین وایت

نوعی شیشه شفاف با مغزی متمایل به آبی رنگ است و در ترکیبات آن از سرب استفاده میشود؛ در نتیجه شفافیت بالایی نسبت به شیشه های معمولی دارند. نوع دیگری از شیشه های وین وایت وجود دارد که مغزی آن سبز رنگ بوده و شباهت نزدیکی با شیشه های معمولی دارد. از شیشه های وین وایت میتوانید برای ساخت درب و پنجره ساختمان ها، تزئین لابی هتل ها و اتاق ها، ویترین مغازه ها و نمایشگاه ها، آکواریوم ها و فضاهای داخلی لوکس استفاده کنید.

             

 

شیشه کریستال

به طور کلی شیشه های کریستال شیشه های وارداتی بوده و بانام شیشه بلژیکی نیز مشهور هستند. این شیشه ها فوق شفاف بوده و بدون داشتن ناخالصی و با چگالی بالا تولید می گردند. در این شیشه ها حدودا 24 درصد از سرب استفاده شده و کمترین میزان آهن در تولید آن به کار میرود؛ به همین دلیل توانایی بالایی در کاهش بازتاب نور دارند؛ لذا از شفافیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردارند.

             

 

کاربرد شیشه کریستال

در مکان هایی که جلوه و زیبایی اهمیت دارد مانند تالارهای برگزاری مراسمات، طلافروشی و جواهر فروشی ها، کافه رستوران ها، شوروم ها، آکواریوم و ... کاربرد دارند.

 

شیشه وین وایت با شیشه کریستال چه تفاوتی دارد؟

شیشه وین وایت و شیشه کریستال هر دو دارای شفافیت بالایی هستند اما شیشه کریستال در برخی موارد شفافیت بالاتری دارد و ماده اولیه آن خالص تر و باکیفیت تر است؛ در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد. شیشه های وین وایت برای کاربری معمولی و ساده نیز استفاده میشود اما شیشه های کریستال معمولا برای پروژه های لوکس تر  پرکاربرد است.

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « شیشه شفاف و فوق شفاف » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت