سیستم شیشه ای بالکن و تراس

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۵/۱۰
سیستم شیشه ای بالکن و تراس

بالکن چیست؟
درلغت نامه دهخدا بالکن از ریشه فارسی بالاخانه گرفته شده است. همچنین برگرفته از واژه ایتالیایی بالکنه به معنای داربست است. فضاهایی مسقف هستند و به صورت یک بیرون زدگی در بنا هستد که حداقل یک طرف آن روبه بیرون است و در برخی مواقع گاهی دو یا سه طرف باز رو به فضای بیرون دارند. 

تفاوت بالکن با تراس در چیست؟

تراس بر خلاف بالکن ها فضایی بدون سقف است که مساحت آن جزء مساحت ساختمان محسوب نمی شود. به طور کلی تراس ها، بالکن ها و ایوان ها فضاهای مسکونی را بالاتر از فضای بیرونی قرار می دهند تا امکان نشستن و لذت بردن از فضای زیبای بیرون را فراهم کنند.
 

سیستم شیشه بالکن و تراس
سیستم شیشه بالکن با توسعه صنعت شیشه رواج یافت و از ابتدای قرن بیستم استفاده از شیشه سکوریت به عنوان ماده مناسب در این فضاها مورد توجه قرار گرفت. از شیشه میتوان در نرده ها و به عنوان محافظ، سقف و کف بالکن ها استفاده کرد. سیستم های بالکن شیشه ای عموماً با حرکت شیشه روی ریل های آلومینیومی کار می کنند. دو پروفیل افقی روی سقف و بالای نرده و دو پروفیل عمودی در طرفین تعبیه شده است. شیشه بالکن را می توان در مدل های مختلفی اجرا کرد که به طور کلی یکی از محبوب ترین سیستم های شیشه تاشو سبک است که به سادگی روی چرخ داخل پروفیل ها حرکت کرده و در گوشه ای جمع میشود. در واقع این نوع شیشه از پانل با چرخ در بالا و پایین و روی پروفیل ساخته میشود. ضخامت شیشه سکوریت می تواند 8 یا 10 میلی متر باشد. شیشه سکوریت مستحکم است و خطرات جانبی کمتری در صورت خرابی دارد.

        

انواع سازه های شیشه ای در بالکن

بالکن های شیشه ای فریم لس
این نوع سازه ها بدون پروفیل هستند و امکان دید کامل تری را فراهم می کنند. این پانل های شیشه ای به سقف یا دیوار متصل می شوند و به عنوان یک سپر ایمن عمل می کنند.

بالکن با سیستم تاشو
سیستم شیشه ای تاشو در فضاهایی مانند استخر، بالکن، تراس و ... پرکاربرد هستند و به گونه ای طراحی شده اند که یک پانل ثابت و پانل های دیگر متحرک هستند. شیشه بالکن تاشو انتخاب مناسبی برای بالکن هایی است که فضای محدودی دارند و علاوه بر زیبایی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و همچنین به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شوند. یکی از ویژگی های شیشه بالکن امکان دید کافی و کامل به مناظر بیرون است. همچنین باز و بسته کردن آن آسان است.

به بالکن های شیشه ای پنجره، پنجره های بالکن نیز گفته می شود، اما فریم های شیشه ای بالکن بسیار نازکتر از پنجره ها هستند. از طرفی شیشه آن ها باید مقاوم (از جنس سکوریت یا لمینت) باشد. همچنین امکان اجرای هردوشکل دایره ای و مستطیلی وجود دارد.

       

حفاظ و نرده شیشه ای  
امروزه حفاظ و نرده های شیشه ای جای خود را به نرده های فلزی و چوبی گذشته داده اند؛ چراکه زیبایی قابل توجهی دارند. از حفاظ شیشه ای بالکن برای ایمن کردن فضا برای ساکنین طبقات و جلوگیری از سقوط خردسالان استفاده میشود. در نرده های شیشه ای از شیشه لمینت یا سکوریت استفاده میشود و از ارتفاع 1 متر به بالا شروع میشود. 

مزایای استفاده از بالکن شیشه ای
•  عایق حرارت و صوت و جلوگیری از هدررفتن انرژی
•  جلوگیری از ورود حشرات موذی و لانه گذاری پرندگان
•  ایمن کردن فضا برای بازی کودکان
•  جلوگیری از ورود هرکونه آلودگی و گردوغبار
•  شست و شو و نظافت آسان شیشه های تاشو
•  کمک به پاکیزه ماندن فضای بالکن ها

کاربرد شیشه در سقف، درب و دیوار بالکن ها 
برخی از ساختمان ها این امکان را فراهم میکنند که بتوان بالکن ها دارای سقف شیشه ای باشند؛ تا با عبور و تابش نور از سقف فضای روشن تری ایجاد شود. همچنین برای دیواره بالکن ها یکی از بهترین متریال ها شیشه میباشد زیرا از نفوذ گرد و خاک نیز جلوگیری میکند و همچنین تا حد زیادی ورود بادهای مزاحم و سرما را نیز کاهش میدهد. همچنین میتوان از ترکیب شیشه و پروفیل آلومینیوم برای درب بالکن ها نیز استفاده نمود.

        

عوامل موثر بر قیمت سیستم شیشه بالکن
• نوع و ابعاد شیشه
• رنگ و نوع قاب 
• نوع اتصالات 
• نوع یراق آلات و چسب
• شاسی کشی و حمل و نقل در طبقات

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « سیستم شیشه ای بالکن و تراس » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت