دیوار جداکننده شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
دیوار جداکننده شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یک راهکار مدرن و یک دیوار جداکننده کم وزن برای تفکیک فضاهای داخلی است و به دلیل مزایای بسیار همواره مورد استفاده در بسیاری از دفاتر اداری، تجاری، محیط های مسکونی، هتل ها، کلینیک های درمانی و ... می باشد.

چرا از پارتیشن شیشه ای باید استفاده کنیم؟

استفاده از شیشه به عنوان مهمترین متریال در پارتیشن بندی فضاهاست و یک روش کارآمد است که با عبور نور طبیعی به داخل محیط، جلوه زیبایی به آن میبخشد. پارتیشن ها در انواع شیشه های شفاف، مات، نیمه مات، دو جداره، دودی، هوشمند و... قابل تولید می باشند. پارتیشن های شیشه ای فضای کمی را اشغال میکنند و نسبت به دیوارهای گچی و آجری سرعت ساخت بالاتری دارند و بار مرده کمتری به ساختمان وارد می کنند.

             

 

آیا پاریشن های شیشه ای عایق صدا و حرارت هستند؟

تمامی پارتیشن های شیشه ای این قابلیت را ندارند؛ اما پارتیشن های شیشه ای دو جداره از دو لایه شیشه تشکیل شده اند که بین لایه های آن فضای خالی است؛ همین امر سبب عایق بندی آن شده است و کاملا مناسب برای ایجاد یک حریم خصوصی در دفاتر اداری، نمایشگاه ها، شرکت ها و سازمان های پر رفت وآمد و شلوغ می باشند. همچنین پارتیشن های دو جداره نسبت به نوع تک جداره مقاومت بالاتری دارند. از شیشه های لمینت و سكوريت ضد ضربه در ساخت پارشن ها استفاده می شود؛ تا آن ها را در برابر ضربه و هر گونه فشار خارجی مقاوم کنند.

پارتیشن هوشمند شیشه ای

متریال شیشه با عبور نور می تواند به روشن کردن فضا کمک کند. همچنین امکان دید راحت به محیط را فراهم میکند. راهکارهای مختلفی برای خصوصی کردن و عدم داشتن دید به محیط برای افراد وجود دارد. یکی از راه های قدیمی تر استفاده از پرده های کرکره ای برای کنترل دید در فضا است. امروزه با به کار بردن شیشه های هوشمند این مشکل برطرف شده است و کاربران میتوانند در صورت لزوم تنها با فشردن دکمه ریموت کنترل، شیشه را از حالت شفاف به حالت مات تبدیل کنند. پارتیشن های هوشمند مناسب برای اتاق های برگزاری جلسات، کنفرانس و اتاق مدیریت می باشند.

             

 

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

مقاومت بالا:  شیشه های استفاده شده در پارتیشن ها از نوع ضد ضربه بوده و مقاومت بالایی دارند.

زیبایی:  پارتیشن ها به مدرن شدن فضا کمک میکنند و به عنوان یک عامل کورکننده و مانعی برای دید در فضا عمل نمیکنند و سبب میشوند دید افراد در محیط از بین نرود و ارتباط بینشان حفظ گردد.

شفافیت و عبور نور کافی:  آن ها اجازه میدهند نور طبیعی و کافی وارد فضا شود و حس باز و روشن بودن به فضا می بخشند.

انعطاف پذیری بالا:  پارتیشن های شیشه ای سبک بوده و به کاربران این امکان را میدهند که با تغییر مکان آن، بتوانند فضای خود را از فضای کوچک به فضای بزرگ و برعکس تبدیل کنند.

عایق صوتی: برخی از پاریشن ها با داشتن شیشه ها و فریم های دو جداره میتوانند از عبور صدا جلوگیری کنند و حریم خصوصی افراد را نیز تقویت کنند.

 

طول عمر پارتیشن ها به چه عواملی بستگی دارد؟

از مهم ترین عواملی که در طول عمر پارتیشن ها مؤثر است نحوه نگهداری و نوع متریال به کار برده شده در آن میباشد. هر چقدر از فریم و شیشه مرغوب تر در ساخت پارتیشن ها استفاده شود؛ طول عمر آن بالا میرود. البته باید به این نکته توجه شود که نصب صحیح و مناسب پاریشن ها مهم است و نصب آن توسط افراد غیر حرفه ای موجب آسیب جدی به آن و کاهش طول عمرشان می گردد. در نگهداری و تمیز کردن آن ها نیز باید توجه شود که از محلول های قوی شیمیایی (اسیدی یا قلیایی) برای پاک کردن فریم و شیشه استفاده نشود. همچنین باید برای تمیز کردن شیشه ها از پارچه نرم استفاده شود تا از ایجاد خط و خش بر روی شیشه ها جلوگیری شود.

 

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارشن های متحرک قابلیت جابجایی و حرکت دارند و برای جابجایی آسان آن از ریل استفاده میشود. این پارتیشن ها برای محیط های کوچک انتخاب مناسبی هستند و با باز و بسته شدن به انعطاف پذیرتر شدن فضا کمک میکنند. پارتیشن های متحرک توسط بست به زمین متصل میشوند و در دو نوع پنلی و آکاردونی (اسلایدینگ) موجود می باشند. درب پارتیشن های اسلایدینگ به صورت کشویی بر روی یکدیگر قرار می گیرند و این امکان را میدهند که محیط های پرتردد و پر سر و صدا به یک بخش مجزا و آرامش بخش تبدیل شوند.

             

 

پارتیشن شیشه ای اداری

دیوارهای جداکننده در محیط های اداری سبب ایجاد یک فضای اداری کارامد، شیک،  با قابلیت جذب مشتری و رونق در کسب و کار میشوند. پارتیشن ها از مساحت فضاهای اداری نمیکاهند و فضای کمی را اشغال میکنند و به دو صورت فریم لس و فریم دار نصب می گردند. برای محیط های پر رفت و آمد بهتر است از نوع فریم دار دوجداره استفاده کنید و با به کار بردن شیشه های مات و هوشمند نیز میتوانید محیط اداری را برای خودتان شخصی سازی کنید. همچنین قابلیت چاپ لوگو شرکت بر روی این شیشه ها وجود دارد. پارتیشن های شیشه ای اداری میتوانند به صورت ثابت و متحرک نصب شوند. در نوع ثابت فقط بخشی از شیشه که حکم درب ورودی را دارد متحرک می باشد؛ اما در نوع متحرک تمامی شیشه ها بر روی ریل حرکت میکنند و قابلیت جابجایی دارند. هنگامی که نیاز به یک دکوراسیون موقت دارید میتوانید از نوع متحرک استفاده کنید.

             

             

 

پارتیشن شیشه ای مسکونی

برای آن دسته از افرادی که می خواهند با پرداخت هزینه کمتر به تغییر دکوراسیون خانه خود بپردازند یا فضای داخلی را مرتب کنند؛ پارتیشن ها بهترین گزینه هستند. برای مثال برای ایجاد یک فضای پرو لباس و یا تقسیم یک اتاق خواب بزرگ به دو اتاق خواب کوچک، میتوان از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمود. از دیگر کاربردهای پارتیشن های شیشه ای در منازل مسکونی، میتوان به پارتیشن بندی فضاها در حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد.  با این روش فضای تر از فضای خشک جدا شده و محیط ایده آل و پاکیزه تری خواهید داشت.

             

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « دیوار جداکننده شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت