دیوارپوش های شیشه‌ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۵
دیوارپوش های شیشه‌ای

دیوارپوش های شیشه‌ای
در طراحی دکوراسیون داخلی دیوارها نقش موثری دارند و با انواع رنگ‌ها و تنوع‌های مختلف می ‌توانند جلوه زیبایی به فضایی‌های داخلی شما ببخشند. نوع پوشش دیوار بسته به نوع فضا می‌تواند متفاوت باشد. یکی از جدیدترین و در عین حال زیباترین پوشش‌ها ، دیوارپوش‌های شیشه‌ای هستند. شیشه به عنوان یک عنصر تزیینی کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارد و با پیشرفت این صنعت کاربرد استفاده از این عنصر گسترش یافته است. در این نوع از دیوارپوش‌ها از شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود که با توجه به رنگ دکوراسیون سایر قسمت‌های فضا می‌توان رنگ آن را معین کرد این دیوارپوش‌ها در دو نوع مات و شفاف وجود دارند و بیشتر برای محیط های داخلی کاربرد دارند.

       

 

مزایای دیوارپوش‌های شیشه‌ای
این دیوارها جلوه منحصر به فردی به فضاهای شما می‌دهند و می‌توانند جایگزین مناسبی  به جای کاغذ دیواری‌ها و رنگ کردن دیوارها باشند. این دیوارپوش‌های شیشه‌ای دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:
•  ایجاد تنوع در فضاها و جذابیت ظاهری
•  دارای تنوع رنگی بالا
•  نصب آسان و راحت
•  بزرگتر نشان دادن فضاهای داخلی
•  مقاومت بالا در برابر خشم و ضربه
•  مقاومت بالا در برابر رطوبت و بخار  
•  نظافت و شستشوی آسان
•  وزن کم
•  عایق صوتی
•  امکان اجرای طرح‌های مختلف بر روی آن
•  منعکس کننده نور
•  قابلیت اجرا در فضاها ی مختلف  

        

 

کاربرد دیوارپوش‌های شیشه‌ای
از این دیوارها می‌توان در انواع محیط‌ها از جمله خانه‌های مسکونی، محیط‌های آموزشی، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، شرکت‌ها و محیط‌های اداری، شیشه‌های رنگی بین کابینتی آشپزخانه‌ها، دیوارهای حمام، کلینیک‌های دندانپزشکی، مراکز درمانی و غیر استفاده کرد. این دیوارها در سطوح عمودی و افقی و اغلب برای جداسازی و تفکیک فضاهای داخلی کاربرد دارند. انتخاب طرح و رنگ آن بر اساس سلیقه کارفرما صورت می‌گیرد.
 

ساختار دیوارپوش‌های شیشه‌ای
 شیشه‌های دیوارپوش‌ها باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند. در نتیجه از شیشه‌های سکوریت ولمینت با ضخامت‌های متفاوت استفاده می‌شود. برای دیوارپوش‌ها می‌توان از شیشه‌های لاکوبل رنگی (مات یا شفاف) استفاده نمود . این شیشه‌ها دارای طیف رنگی وسیعی هستند.  همچنین شیشه‌های استفاده شده می ‌تواند از جنس کریستال یا سوپر کلیر باشد که نوع کریستال آن از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. باتوجه به نوع فضا می‌توان از رنگ‌های روشن و شاد یا رنگ‌های تیره استفاده نمود. این دیوارپوش‌ها قابلیت چاپ طرح بر رویشان وجود دارد و با استفاده از چاپ سه بعدی توان انواع طرح‌ها را روی آن ها ایجاد کرد. همچنین می‌توان از شیشه ساتینا یا سند بلاست شده نیزاستفاده کرد.

 

 نصب دیوارپوش شیشه‌ای
در نصب این دیوارها از چسب‌های مخصوص سیلیکون استفاده می‌شود و باید توجه شود که حتماً روی دیوار باید خط کشی تراز صورت گیرد تا در هنگام نصب دچار به هم ریختگی نشود لذا باید زیرسازی اصولی داشته باشیم. نصب این شیشه‌ها بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود.
 

دیوارپوش‌های شیشه‌ای برای چه فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
در محیط های مختلفی از جمله آشپزخانه‌ها، مهد کودک‌ها، ادارات، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها ،کلینیک‌های زیبایی و پزشکی و غیره پرکاربرد هستند. این شیشه‌ها دارای یک لایه محافظ هستند که این لایه دارای خاصیت ضد خش بودن است.
 

        

 

دیوارپوش بین کابینتی  
این دیوارپوش مورد استفاده در آشپزخانه‌هاست و علاوه بر زیبایی، نصب ساده و راحتی دارد. همچنین می‌توان از شیشه برای درب‌های کابینت‌ها نیز استفاده نمود. این دیوارپوش‌ها پشت اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی نصب می‌شوند و دارای تنوع رنگی بالایی هستند. رنگ آن ها با توجه به رنگ کابینت‌ها انتخاب می‌شود. برخی از رنگ‌های آن مانند رنگ نقره‌ای از قیمت بالاتری برخوردار هستند. همچنین هزینه سوراخکاری برای جای کلید پریز و کلید نیز روی قیمت این شیشه‌ها تاثیرگذار است . معمولاً از شیشه‌های رنگی لمینت شده برای پشت اجاق گازها استفاده می‌شود که مقاومت بالایی نیز در برابر حرارت و ضربه را دارند. شیشه‌های رنگی بین کابینتی از نوع لاکوبل با ضخامت ۸ میلیمتر هستند. سطح پشت شیشه‌ها باید کاملاً صاف و تراز باشد. این شیشه‌ها توسط چسب‌های مخصوص روی سطوح کاشی و یا گچ نصب می‌شوند. این شیشه‌ها طول عمر بالایی دارند و نظافت آن ها آسان است. پرفروش‌ترین رنگ این شیشه‌ها معمولاً مشکی می‌باشد که ترکیب آن با کابینت سفید بسیار چشم نواز می‌گردد. همچنین نصب این شیشه‌ها محیط آشپزخانه‌ها را مدرن‌تر می‌کنند.

دیوارپوش شیشه‌ای حمام و سرویس بهداشتی
 برای حمام و سرویس بهداشتی باید از نوع رنگی و یا مات آن استفاده نمود تا حریم خصوصی افراد حفظ شود. این شیشه‌ها دارای مقاومت بالایی در محیط‌های مرطوب هستند و در برابر آب و تغییرات دمایی مقاوم اند؛ در نتیجه انتخاب مناسبی برای این فضاها هستند.

        

 

دیوارپوش‌های شیشه‌ای اداری و فروشگاهی
بهترین پوشش برای شیک‌تر و مدرن کردن فضاهای اداری و تجاری هستند و چون این فضاها پر تردد و پر ازدحام هستند؛ در نتیجه این شیشه‌ها با قابلیت ضد خش بودن بهترین انتخاب است. در محیط های اداری نیز میتوان به عنوان جداکننده فضاها استفاده نمود. این دیوارپوش‌ها دارای ماندگاری بالا بوده و نیازی به تعمیر و نگهداری به طور مداوم را ندارند.

عوامل موثر بر قیمت دیوار پوش های شیشه ای
•  رنگ شیشه ها
•  جنس و ضخامت شیشه
•  تعداد سوراخکاری ها
•  هزینه حمل طبقات
•  متراژ و مساحت کار

انواع دیوار پوش ها بر اساس نوع شیشه
•  دیوار پوش شیشه ای با شیشه ساده
•  دیوارپوش شیشه ای لمینت
•  دیوارپوش شیشه ای سکوریت
•  دیوارپوش شیشه ای چاپدار و طرحدار
•  دیوارپوش شیشه ای ساتینا یا سندبلاست

   

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « دیوارپوش های شیشه‌ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت