درب لیفت اند اسلاید

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۵/۲۹
درب لیفت اند اسلاید

درب لیفت اند اسلاید چیست؟
درب های لیفت اند اسلاید مانند درب های کشویی هستند. این نوع درب ها با ایجاد بازشوهای بزرگ و امکان ایجاد دید وسیع تر به فضای بیرون، از محبوبیت خوبی برخوردارند و عموما برای فضاهایی که ویو زیبا دارند مناسب تر هستند. درب های لیفت اند اسلاید به دلیل مزیت های فراوان جایگزین بسیار مناسبی به جای درب های کشویی هستند. این درب ها انتخاب مناسبی برای فضای ویلاها با ویو جنگل یا دریا هستند و به دلیل اشغال فضای کمتر مناسب فضاهای محدود هستند.
پنجره لیفت اند اسلاید
این پنجره ها نیز همانند درب های لیفت اند اسلاید توسط چرخ های موجود درون دو ریل باز و بسته میشوند. بازشو لیفت اند اسلاید در پنجره ها به این شکل است که با چرخاندن دستگیره لت شیشه ای حدود نیم سانتی متر به سمت بالا حرکت می کند و در حالت لیفت قرار می گیرد، سپس با حرکت در راستای افقی به سمت چپ یا راست، پنجره توسط چرخ ها درون ریل شروع به حرکت می کند.چون این حرکت به صورت ریلی و یا کشویی می باشد به آن اسلاید گفته می شود.
بازشو این پنجره ها بزرگ بوده و شیشه به کار رفته در آن ها از نوع سکوریت می باشد اما بنا به خواسته کارفرما و برای افزایش ایمنی میتوان از شیشه لمینت نیز استفاده کرد. سیستم لیفت اند اسلاید به صورت دفنی بوده و ریل آن درون زمین کار گذاشته میشود و با توجه به ابعاد دهانه بازشو آن میتواند به صورت تک، دو و یا سه ریل اجرا و طراحی شود. درب و پنجره های lift & Slide  بعد از قفل شدن کاملا عایق بندی میشود.

         


مزایای استفاده از درب و پنجره لیفت اند اسلاید
•  در اختیار قرار دادن بازشو بزرگ
•  مناسب برای ویلاها در مناطق شمالی به دلیل بهره بردن از ویو زیبا و بهتر
•  ایجاد یک مانع در برابر آلودگی صوتی و محیطی
•  تحمل وزن حدود 900 کیلوگرم در هرلنگه را دارد
•  جلوگیری از نفوذ غبار و گرد و خاک به داخل
•  لذت بردن از فضای بیرون به دلیل عدم وجود مانع در دید
•  اشغال فضای کمتر به دلیل ریلی بودن
•  حرکت نرم و روان بر روی ریل با وجود وزن بالا
•  عایق مناسب در برابر نفوذ آب و حشرات
•  امکان قفل کردن درب و دارای امنیت بالا

انواع درب و پنجره lift & slide
•  نیمه اتومات
•  تمام اتومات

قیمت درب لیفت اند اسلاید
تنها عیب این نوع درب و پنجره قیمت بسیار بالا و سنگین بودن پروفیل آن نسبت به نوع کشویی میباشد. همچنین متراژ، مساحت، نوع پروفیل و نوع شیشه در قیمت آن تاثیرگذار است. دوجداره بودن شیشه ها باعث سنگین شدن وزن پنجره شده در نتیجه نیازمند استفاده از غلطک های خاص هستیم.

       
 

قفل ایمن
هنگامی که درب و پنجره لیفت اسلاید بسته می شود ، نه تنها مکانیزم های قفل درگیر هستند، بلکه وزن کامل دریچه بر روی قاب قرار می گیرد. طبق مکانیزم قفل تعریف شده در درب های لیفت اند اسلاید (یا پنجره های لیفت)، افراد ناشناس برای وارد شدن نه تنها مجبور به شکستن دستگیره و قفل هستند بلکه برای بلند نمودن (Lift) باید در نقاط مختلفی نیز از اهرم ها استفاده کنند تا بتوانند دریچه را به حرکت در آورند و همین امر باعث افزایش مقاومت در برابر ورود اجباری خواهد شد.

درب های لیفت اند اسلاید چگونه حرکت میکنند؟
این درب ها بر روی ریل ها و چندین چرخ حرکت میکنند. با چرخاندن دستگیره درب این یراق ها به صورت عمودی و به سمت بالا کشیده میشود و (در حالت لیفت) قرار میگیرد سپس به وسیله ی غلطک ها به صورت افقی و درون ریل حرکت میکنند.

تفاوت درب و پنجره لیفت اسلاید با درب های کشویی
درب های لیفت اند اسلاید نوع پیشرفته درب های کشویی هستند که معمولا وقتی ابعاد بازشو بسیار بزرگ است استفاده میشوند. جنس شیشه ها در نوع کشویی و لیفت به صورت سکوریت و نشکن است اما سیستم لیفت اند اسلاید عایق پذیری و ایمنی بالاتری نسبت به نوع کشویی دارند زیرا این درب ها همیشه در حالت قفل قرار دارند مگر اینکه دستگیره چرخیده و درب روی غلطک ها قرارگیرد. این درب ها تحمل لت های شیشه با ابعاد 6*3 و وزن بالای 800 کیلوگرم را دارند.

 

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « درب لیفت اند اسلاید » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت