درب شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۵/۱۸
درب شیشه ای

درب شیشه ای

درب های شیشه ای انتخابی مناسب به جای درب های چوبی و فلزی هستند. این درب ها از جنس شیشه سکوریت یا لمینت هستند به همین جهت مقاومت بالایی در برابر ضربه و شکست دارند. این درب ها هم به صورت فریم لس و هم فریم دار قابل اجرا هستند. یراق آلات مصرفی از نوع ضد زنگ بوده برای همین میتوان برای درب های سرویس بهداشتی حمام مورد استفاده قرار گیرد. امروزه این درب ها بسیار محبوب هستند زیرا شیشه نه میپوسد و نه زنگ میزند.
 

انواع درب های شیشه ای 
درب های شیشه ای در انواع ریلی، لولایی، اتوماتیک و اسپایدری موجود هستند. درب های ریلی و لولایی یکی از پرکاربرد ترین درب ها برای فضاهای داخلی و فضاهای تجاری و فروشگاهی هستند.
 

درب های شیشه ای ریلی: به دو صورت اتوماتیک و دستی وجود دارد. درب های ریلی اتوماتیک (برقی) برای فضاهایی که رفت و آمد بالایی دارد همانند بانک ها، ادارات، پاساژها، بیمارستان ها و... پرکاربرد هستند. این درب ها به سرعت باز و بسته می شوند و مانع از هدر رفتن انرژی و نفوذ آلودگی و غبار میشوند.این درب ها دارای یک پنل ثابت و لت های متحرک شیشه ای هستند و در انواع مختلفی از جمله تک لنگه متحرک و یا یک لنگه ثابت و یا دولنگه متحرک و... باتوجه به ابعاد دهنه قابل اجرا هستند. درب های ریلی دستی عموما از جنس شیشه سکوریت (مات یا رنگی) بوده و مناسب فضاهایی است که محدود هستند زیرا این درب ها فضایی را اشغال نمی کنند. از این درب ها میتوان به عنوان درب مغازه ها، درب شیشه ای راه پله ها و سرویس بهداشتی استفاده نمود.


                    

                    

درب های شیشه ای لولایی: این درب ها هم همانند درب های ریلی به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارند. برای مکان هایی که محدودیت فضا ندارند انتخاب خوبی است. لولا های به کار رفته ازجنس استیل یا آلومینیوم هستند و از نوع پروانه ای و یا محوری بوده و یک فضا به انداره 90 درجه یا 180 درجه را اشغال میکنند. درب های لولایی برای درب دودبند راه پله ها یکی از مناسب ترین انتخاب هاست. درب های لولایی دستی توسط موتور و چشمی و اپراتور تبدیل به درب اتوماتیک میشوند اما با این تفاوات که دیگر روی ریل حرکت نمیکنند بلکه به صورت بازویی باز و بسته میشوند. این درب ها به صورت دولنگه و یک لنگه موجوداند. همچنین میتوان طوری تنظیم کرد که دو لنگه باهم باز و بسته شوند. در نصب درب های شیشه ای سکوریت لولایی از استپ خودکار استفاده میشود و این درب ها هم به بیرون و هم داخل باز میشوند و لولای سه زمانه آن باعث میشود که پس از رها شدن به آرامی بسته شوند و این ویژگی سبب شده که بیشترین کاربرد را درفروشگاه ها و مغازه ها داشته باشند. قیمت درب های شیشه ای لولایی نسبت به مدل های دیگر مقرون به صرفه تر است.

                    

                    

درب شیشه ای اتوماتیک: درب اتوماتیک نوعی درب برقی هوشمند است که با نزدیک شدن افراد به آن به طور خودکار باز و بسته میشود. این درب ها در اماکن پرتردد کاربرد بیشتری دارد زیرا سرعت رفت و آمد بیشتر میشود. از جمله اماکن مورد استفاده میتوان به مراکز تجاری، بیمارستان ها، مجتمع های تفریحی _ ورزشی، هتل ها، بانک ها، مترو و... اشاره کرد. ازمزیت این نوع درب ها میتوان به آسان نمودن رفت و آمد، امنیت بالا، بازشدن بی سروصدا، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، زیبایی ظاهری، استهلاک کمتر، نبود مشکل به هنگام قطعی برق ( به علت مجهز بودن به باتری بک آپ ) و...اشاره کرد. از عوامل موثر برقیمت این درب ها نوع شیشه و طرح آن، نوع فریم، اپراتور درب، آهن کشی، نصب و تجهیزات جانبی میباشد. 
اپراتور درب اتوماتیک: شامل قطعاتی مانند موتور، سنسور،چشمی و تسمه است. از مهمترین قطعاتی که در قیمت اپراتور تاثیرگذار است موتور آن میباشد که نوع آلمانی آن بهتر است.

                    

 انواع درب های اتوماتیک شیشه ای 
•  درب اتوماتیک کشویی یا اسلاید
•  درب اتوماتیک شیشه ای لولایی
•  درب اتوماتیک تلسکوپی
•  درب  اتوماتیک گردان (ریولوینگ)
•  درب اتوماتیک تاشو
•  درب  اتوماتیک کرو ( قوسی )

درب شیشه ای اسپایدری 
از دسته درب های ریلی است و درون یک ریل حرکت میکند.قطعه اصلی آن پروفیل لوله ای یا مستطیلی است که با قطعات اتصال دهنده به دیوار متصل میشود. شیشه سکوریت نیز به وسیله ی قطعه آویز به ریل وصل شده و توسط غلتک ها درون ریل حرکت میکند. ضخامت شیشه به کار رفته معمولا سکوریت 10میل میباشد. از دیگر قطعات این سیستم ترمز های درب می باشند که در ابتدا و انتهای مسیر حرکت درب بر روی ریل نصب می شوند و وظیفه متوقف نمودن درب در محل مورد نظر را دارند.

مزیت های درب شیشه ای اسپایدری
•  قطعات استیل ضدزنگ
•  نصب بدون زیرسازی
•  بدون فریم (فریم لس) با ظاهری کاملا مدرن
•  قابل اجرا به صورت تک لنگه و دولنگه
•  انواع شیشه های مات، رنگی و طرحدار 
 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « درب شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت