درب اتوماتیک شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۱۲
درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه‌ای
درب اتوماتیک شیشه ای به صورت برقی و بدون دخالت دست و از طریق ریموت‌هایا حسگرهای حرکتی باز و بسته می‌شود. این درب‌ها در دو نوع شیشه‌ای و پارکینگی وجود دارند و به دلیل مزایای زیاد در بین عموم  مردم رایج است. ‌درب های شیشه‌ای که معمولاً برای اماکنی به کار می‌روند که رفت و آمد بیشتری دارد و پر ازدحام است؛ به صورت افقی حرکت می‌کند. درب‌های پارکینگ‌ها نیز هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی حرکت می‌کنند. برای باز و بسته کردن درب‌ها به صورت اتوماتیک نیازمند سیستم موتور، چشمی، جک هیدرولیک و جک پنوماتیک هستیم . درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کرکره برقی و درب اتوماتیک پارکینگ از انواع درب‌های برقی می‌باشند.
 

 کاربرد ‌های درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک برای فضاهای پر رفت و آمد و شلوغ همچون ورودی ساختمان‌های عمومی مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ادارات، پارکینگ‌های تجاری، فروشگاه‌ها،گالری‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری، کافی شاپ و رستوران‌ها، طلا فروشی‌ها و غیره کاربرد دارند.این درب‌ها علاوه بر زیبایی ظاهری موجب سهولت در رفت و آمد و امنیت بالای افراد می‌شوند و بهترین انتخاب برای جلوگیری از تماس دست و انتقال انواع بیماری‌ها هستند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای موجب کاهش اتلاف وقت و انرژی در رفت و آمد می‌شود.

             

 

ساختار درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای
این درب‌ها از یک فریم و شیشه شکل‌های مختلف و همچنین یک اپراتور برای باز و بسته کردن لت‌های شیشه‌ای تشکیل شده است .
همچنین از یک اپراتور برای باز و بسته کردن لت‌های شیشه‌ای تشکیل شده است. شیشه مصرفی در این درب‌ها از نوع سکوریت یا لمینت برای افزایش امنیت می‌باشد. اپراتور درب‌ها یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی است که استفاده می‌شود و شامل موتور، هنگر، تسمه، هرزگرد، کیس و کاور، کنترل باکس، سیم گیر و درپوش کیس می‌باشد. اپراتور اصلی‌ترین قطعه در تعیین قیمت این درب‌ها می‌باشد.
 نحوه نصب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای
 در ابتدا نیازمند زیرساز برای نصب لت های شیشه‌ای هستیم. این کار توسط قوطی‌های آهنی در ابعاد مختلف و دور تا دور دهانه‌ها اجرا می‌شود. به این کار شاسی کشی نیز می‌گویند. شاسی کشی در واقع زیرساخت کار است و استفاده و تعداد آن با توجه به هر پروژه و ابعاد دهانه متفاوت می‌باشد. در مرحله بعد فریم یو شکل به قوطی‌ها پیچ می‌شود تا بتوان لنگه ثابت شیشه‌ای درون آن فیکس شود. در مرحله بعد موتور، برد،هنگر، و ... روی قوطی بالای دهانه نصب می‌شود. شیشه‌های متحرک نیز در راستای شیشه‌های ثابت نصب می‌شوند. فاصله بین فریم یو و لت‌های متحرک نیز توسط فریم دهنه پر می‌شود. در مرحله نهایی نیز چشمی برای بخش ورود و خروج به کیس متصل می‌شود . سپس کلید چند حالته که وظیفه تعیین کردن وضعیت درب را دارد؛ نصب می‌شود. در آخر نیز نوبت به تست درب و سنسورها می‌رسد.

             

 

مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

•  تردد آسان و سریع برای تمامی افراد از جمله کودکان، افراد کم توان و سالمندان
•   مناسب برای فضاهای محدود به دلیل جمع شدن بر روی لت های دیگر
•  بدون سر و صدا بسته شدن ‌درب ها و مناسب برای فضاهای پرتردد
•  قابل عرضه در رنگ‌های مختلف طلایی، مشکی، نقره‌ای و غیره
•  امنیت بالا به خاطر نصب انواع سنسورهای اثر انگشت و یا استفاده از کارت‌ها و رمز عبورها
•  دید کامل به فضای بیرون و عبور نور به فضای داخل به دلیل شیشه‌ای بودن آن
•  جلوگیری از اتلاف انرژی و وقت زیرا بدون دخالت دست و به سرعت باز و بسته می‌شود
•  تاثیرگذار در زیبایی ظاهری فضا
•  دارای انواع فریم‌های آلومینیومی با رنگ‌های استیل، آنادایز و الکترواستاتیک

اجزای اصلی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای
یکی از اصلی‌ترین اجزای به کار رفته در آن موتور، سیستم انتقال نیرو، مرکز کنترل هوشمند، ریل و کاور، سنسورهای تشخیص حرکت، ریموت کنترل، فریم‌ها و در نهایت شیشه است . برای اماکن پرتردد بهتر است از موتورهای قوی‌تر (دانکر) کمپانی آلمان استفاده نمود. برای انتقال قدرت از موتور به لت‌های شیشه‌ای از مکانیزم تسمه و هرزگرد استفاده می‌شود. استفاده از تسمه باکیفیت و بلبرینگ های مناسب در هرزگرد، سبب حرکت آهسته و بی سر و صدای لت های شیشه‌ای می‌شود.

 نحوه کارکرد درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک
نصب سنسور یا چشمی‌ها برای تشخیص حرکت توسط نور مادون قرمز کار می‌کند و به محض اینکه فردی روبروی آن حرکت می‌کند دستور باز شدن درب را به اپراتور ارسال می‌کند .
یکی دیگر از روش‌های باز شدن درب استفاده از ریموت کنترل‌ها است که معمولاً برای  درب‌های پارکینگ به کار می‌رودو در تعداد این ریموت‌ها محدودیتی وجود ندارد. برای مکان‌هایی که نیازمند امنیت بیشتر هستیم از روش کلید یا اکسز کنترل استفاده می‌شود. در این روش می‌توان از کارت، گذرواژه و یا اثر انگشت استفاده نمود.

             

 

درب اتوماتیک پارکینگ‌ها
مناسب برای فضاهای عمومی است که برای کنترل تردد خودروها می‌باشد.این درب‌ها دارای تنوع بالایی بوده و برای افراد ناتوان و مسن انتخاب مناسبی هستند. این درب‌ها بدون دخالت دست و توسط ریموت‌ها باز و بسته می‌شوند.

 کرکره برقی
این نوع درب‌ها مناسب مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها، درب مغازه‌ها، صرافی و طلا فروشی‌ها هستند.جنس آن ها از تیغه‌های گالوانیزه است و به علت قیمت پایین انتخاب مناسبی برای پارکینگ منازل می باشند.

قیمت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای
مهم‌ترین عامل در قیمت درب‌های اتوماتیک ، نوع موتور و برد آن می‌باشد. معمولا موتور دانکر آلمان قیمت بالاتری دارد. نوع و ضخامت فریم و همچنین رنگ آن نیز بر قیمت آن موثر است. همچنین رنگ شیشه‌ی درب‌ها، ابعاد، متراژ شیشه و شکل ظاهری (منحنی یا کرو) بر روی قیمت نهایی تاثیرگذار است.

 

 شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « درب اتوماتیک شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت