حفاظ شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۷/۲۳
حفاظ شیشه ای

شیشه یک متریال پرکاربرد و پر مصرف است؛ که با وجود اینکه در گذشته منحصراً برای ساخت درب و پنجره ها از آن استفاده می شد؛ اما امروزه جایگاه ویژه ای در صنعت داشته و برای ساخت انواع سازه های شیشه ای مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از کاربردهای شیشه به عنوان محافظ شیشه ای برای فضاهای مختلفی از جمله دورتادور وید، دور استخر، بالکن و تراس، حفاظ پنجره و غیره میباشد. این متریال به دلیل زیبایی ظاهری، به مدرن تر و شیک شدن فضای شما کمک میکند. در گذشته از متریال فلز برای ساخت جان پناه و حفاظ ها استفاده میشد؛ اما با گذشت زمان و مدرنیته شدن صنعت، مردم استفاده از شیشه را به جای متریال های دیگر ترجیح دادند.

حفاظ شیشه ای و کاربرد آن

حفاظ شیشه ای همانطور که از اسم آن پیداست جهت محافظت از افراد و اشیا در برابر خطر سقوط از ارتفاع کاربرد دارد. این سازه های شیشه ای مدرن به جهت زیبا کردن فضای داخلی و نمای ساختمان ها مورد توجه مردم قرار گرفته است و افراد حفاظ شیشه ای را به سایر حفاظ های دیگر ترجیح میدهند. حفاظ شیشه ای به عنوان یک مانع امنیتی عمل میکند و از شیشه های نشکن سکوریت و  لمینت با مقاومت بالا ساخته می شود.

             

نرده شیشه ای

یکی از کاربردهای شیشه به عنوان محافظ راه پله ها به جای نرده های چوبی و فلزی است . نرده های شیشه ای ظاهری مدرن و شیک به راه پله می بخشند. نرده های شیشه ای راه پله برای جلوگیری از سقوط افراد نصب میشود و حکم دستگیره را دارد تا افراد، خصوصا سالمندان با تکیه بر آن از پله ها بالا و پایین بروند. نرده های شیشه ای با استفاده از انواع سیستم های مختلف، مانند فیکس پوینت و یا پایه اسپیگات و انواع شیشه های تخت و خم قابل اجرا هستند. در نرده های شیشه ای عموماً از شیشه سکوریت و مقاوم استفاده میشود.

نرده شیشه ای خم

برای باکس پله هایی که به صورت مارپیچ طراحی شده اند؛ از نرده شیشه ای خم استفاده میشود و همچون نرده های شیشه ای تخت از پایه اسپیگات و بست های فیکس پوینت میتوان برای نصب نرده شیشه ای خم استفاده کرد. به دلیل نوع الگوی برش و محدودیت تعداد شرکت هایی که قادر به تولید شیشه های خم هستند؛ این هندریل شیشه ای از قیمت بالایی برخوردار است. نرده های شیشه ای به خاطر شفافیت برای دیزاین منازل یکی از لوکس ترین انتخاب ها هستند؛ که باعث افزایش ارزش قیمت ملک شما نیز خواهند شد.

             

حفاظ شیشه ای بالکن و تراس

بالکن محیطی است که دارای سقف است و مساحت آن جزء زیربنای خانه نیز محاسبه میشود. برای محافظت و ایمن کردن بالکن ها، میتوان از شیشه به جای محافظ های فلزی استفاده کرد. شیشه از نمای بیرون ساختمان یک ویو زیبا ایجاد میکند؛ در عین حال که محافظی ایمن در برابر سقوط اشیا و اجسام است. ارتفاع استاندارد محافظ های شیشه ای بین ۷۵ تا ۱۱۰ سانتی متر میباشد و فاصله بین نرده ها نیز نباید بیشتر از ۱۱ سانتی متر باشد تا سر کودکان نتواند از آن عبور کند. استفاده از شیشه به عنوان بالکن شیشه ای علاوه بر کاربرد شیشه به عنوان محافظ در بالکن ها، میتوان از آن به عنوان ساخت بالکن شیشه ای استفاده کرد؛ به طوری که دور فضای بالکن، با استفاده از شیشه پوشانده میشود. این کار سبب حفاظت از بالکن در برابر شرایط جوی، نفوذ گرد و خاک، ورود حشرات موذی و ورود سر و صدا به داخل فضا میشود. از شیشه های تاشو و جمع شونده میتوان استفاده نمود تا هر زمان که نیاز بود آن را باز و بسته کنیم.

قیمت حفاظ شیشه ای بالکن به عوامل مختلفی نظیر متراژ بالکن، نوع شیشه مصرفی، نوع یراق آلات و اتصالات هندریل ها بستگی دارد.

             

حفاظ شیشه ای تراس

برای افزایش ایمنی فضای تراس، از شیشه به عنوان محافظ استفاده میشود. استفاده از شیشه سبب میشود یک چشم انداز، بدون وجود مانع در دید داشته باشیم که نور را نیز به خوبی از آن عبور میدهد. برای افزایش ایمنی در بالکن و تراس ها، نوع شیشه انتخابی یکی از مهمترین فاکتورها است. شیشه ها بهتر است از نوع سکوریت ۸ تا ۱۰ میلیمتر باشد و از یراق آلات استیل استفاده شود؛ تا مقاومت کافی در برابر نزولات جوی را از خود نشان دهد.

             

انواع سیستم های حفاظ شیشه ای

•  سیستم شیشه ای اکسپوز

•  سیستم دفنی

•  سیستم پایه اسپیگات

•  سیستم فیکس پوینت

 

حفاظ شیشه ای پنجره

برای آن دسته از پنجره هایی که تمام قد هستند و احتمال سقوط کودکان وجود دارد؛ حفاظ های شیشه ای یکی از انتخاب های مناسب است. محافظ شیشه ای نوعی جان پناه است که باعث زیباتر شدن نمای بیرونی ساختمان نیز میشود. این حفاظ ها هم میتواند در داخل فریم نصب شود و هم مانند نرده ژولیت بر روی فریم پنجره و یا بر روی نمای ساختمان فیکس شود. بهتر است برای افزایش ایمنی هنگام شکست شیشه ها، از شیشه های لمینت استفاده شود. رنگ بندی شیشه نیز میتواند مطابق با متریال نما و مشابه آن باشد.

             

حفاظ شیشه ای استخر

برای جلوگیری از افتادن کودکان درون استخرهای موجود در ویلاها و خانه های مسکونی، میتوان از حفاظ های شیشه ای دور تا دور آن استفاده کرد. یراق آلات استفاده شده در آن باید از نوع ضد زنگ بوده تا در برابر رطوبت مقاوم باشد. برای ورود به استخر، از حفاظ شیشه ای به صورت اسلایدی یا تاشو استفاده میشود؛ یا میتوان از حفاظ های شیشه ای ثابت استفاده نمود که بخشی از آن دارای یک درب لولایی به همراه دستگیره باشد. نوع دیگری از حفاظ شیشه ای برای استخر استفاده میشود که متحرک بوده و فضای سقف و دور تا دور استخر را کاملاً میپوشاند. این حفاظ که در اصطلاح به آن سقف شیشه ای تلسکوپی میگویند؛ استخر را در برابر آلودگی هوا، افتادن برگ درختان و ... محافظت میکند.

             

سایر کاربردهای حفاظ شیشه ای

یکی دیگر از کاربردهای حفاظ شیشه ای استفاده از آن دور تا دور ویدهای موجود در فروشگاه ها و اماکن تجاری است. همچنین برای اماکن فرهنگی مانند موزه ها نیز پرکاربرد هستند و جهت جلوگیری از ورود افراد به داخل فضا و آسیب رسیدن به آثار داخل موزه مورد استفاده قرار میگیرند.

             

مزایای استفاده از حفاظ شیشه ای

•  داشتن دید حداکثری در فضا
•  عبور نور کافی به داخل فضا
•  افزایش ایمنی و امنیت مقاومت بسیار بالا
•  استفاده از شیشه های مستحکم لمینت و سکوریت
•  نصب سریع و آسان
•  قابل سفارش در انواع طرح ها و رنگ ها
 

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر        

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « حفاظ شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت