بالکن شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۹/۲۸
بالکن شیشه ای

بالکن فضای بیرون زده از بنا است که از سه طرف رو به بیرون باز شده و مسقف می باشد. یکی از راه های ایمن کردن فضای بالکن ها و تراس ها، استفاده از شیشه به همراه پروفیل های آلومینیومی به عنوان محافظی برای دور تا دور آن هاست. شیشه بالکن به دو صورت کشویی و لولایی ( با فریم آلومینیومی یا بدون فریم ) اجرا میشوند.

 

کاربرد شیشه بالکن

یکی از راه های تفکیک فضای داخلی خانه از فضای خارجی آن شیشه بالکن می باشد. شیشه مصرفی در بالکن ها معمولا از نوع سکوریت است و با ضخامت ۸ میلیمتر به بالا به کار برده میشوند و به دلیل استحکام بالا خطرات جانی کمتری در صورت شکسته شدن دارند.

 

شیشه بالکن تاشو

معمولاً از شیشه های تاشو برای فضاهای بزرگ و تراس های بزرگ رستوران ها استفاده میشود. شیشه بالکن های تاشو متشکل از دو لت شیشه ( یکی ثابت و دیگری متحرک ) است. این شیشه ها به راحتی در کنار هم جمع میشوند و برای مکان هایی که با محدودیت فضا روبرو هستند؛ انتخاب مناسبی می باشد. با نصب شيشه بالكن تاشو، میتوان تمامی فضای بالکن یا تراس را پوشش داد و آن را به محیطی بسته و در عین حال زیبا تبدیل نمود. دو پروفیل آلومینیومی شیشه های تاشو بر روی سقف یا نرده نصب میشوند و لت های شیشه بدون قاب بر روی این پروفیل ها قرار میگیرند. شیشه های سکوریت بسیار مقاوم اند و به راحتی به صورت افقی باز و بسته میشوند. از کاربرد بالکن های تمام شیشه ای میتوان به کاهش خطر سقوط افراد، مانعی برای ورود آلودگی، گرد و خاک، سر و صدای خیابان، صرفه جویی در مصرف انرژی، ذخیره گرما و ... اشاره کرد. شیشه بالکن تاشو به دلیل مزایای بسیار به یکی از پرطرفدارترین مدل ها تبدیل شده است. همچنین میتوان از شیشه تاشو برای فضاهایی مثل دور تا دور استخرها و آلاچیق استفاده نمود.

                     

 

نوع شیشه بالکن ها

برای شیشه بالکن ها میتوان از انواع شیشه های رنگی استفاده نمود. شیشه های سکوریت در انواع رنگ های شفاف، دودی، برنز، سبز و ... قابل سفارش اند. معیار انتخاب رنگ شیشه بالکن ها بر اساس خواست مشتری می باشد؛ برای مثال شیشه های شفاف برای افزایش زیبایی فضا و دریافت هرچه بیشتر نور کاربرد دارد. برای آن دسته از افرادی که در معرض نور بیش از حد قرار دارند یا میخواهند حریم شخصی خود را حفظ کنند؛ از شیشه های برنز، دودی و سندبلاست استفاده میشود. این شیشه ها تا حد زیادی از ورود نور به داخل فضا جلوگیری میکنند؛ البته این نکته حائز اهمیت است که شیشه های دودی تا حدی میتوانند حریم خصوصی افراد را حفظ کنند و به طور کامل نمیتوانند مانع از دیده شدن افراد شوند. یکی دیگر از راه های کاهش دید افراد به داخل، استفاده از شیشه های رفلکس است. این شیشه ها با قابلیت انعکاس نور در هر قسمتی که نور زیاد باشد مانند آینه عمل میکنند و در سمت تاریک تر عملکردی مانند شیشه معمولی دارند.

 

عوامل موثر بر قیمت بالکن شیشه ای

•  نوع شیشه

•  رنگ فریم

•  متراژ فضا

•  یراق آلات به کار رفته

•  نوع اتصالات و شاسی کشی

•  حمل شیشه ها در طبقات

 

                     

 

مزایای استفاده از شیشه بالکن تاشو

یکی از مهمترین مشکلاتی که در فصول گرم سال وجود دارد؛ ورود حشرات موذی به داخل تراس و بالکن است. افراد راهکارهای متفاوتی نظیر استفاده از توری و محلول های از بین برنده حشرات را امتحان میکنند؛ اما این روش ها فقط برای جلوگیری از ورود حشرات به داخل خانه کاربرد دارد. برای اینکه بخواهید فضای بالکن یا تراس خانه کاملاً عاری از هرگونه حشره باشد؛ میتوانید از شیشه بالکن تاشو استفاده کنید. از دیگر مزایای شیشه بالکن میتوان به گرم نگه داشتن فضا در فصول سرد سال اشاره کرد. همچنین برای این شیشه ها قفل های مخفی لحاظ شده است و دیگر لازم نیست نگران ورود سارقین از بالکن به داخل خانه خود باشید.

                     

 

انواع بالكن شیشه ای

بالکن شیشه ای پنجره ای: به صورت یک پنجره معمولی باز و بسته میشود اما دارای فریم های نازک تری نسبت به پنجره های معمولی می باشد. شیشه های آن مقاوم است و امکان اجرای طرح های مختلف مربع، مستطیل و دایره در آن وجود دارد.

بالکن شیشه ای بدون قاب: این سازه ها از اتصالات و پروفیل برخوردار نیستند و امکان یک دید وسیع و بدون مانع را در اختیار قرار میدهند. پنل های شیشه ای در آن به سقف و یا دیوار متصل شده و مانع مناسبی در برابر ورود گرد و خاک، آلودگی و حشرات می باشد.

بالکن شیشه ای نرده ای: همان نرده شیشه ای است که به جای نرده های قدیمی چوبی و فلزی بکار میرود و باعث زیباتر شدن فضا میگردد.

                     

 

یراق آلات بالکن شیشه ای

از مهمترین یراق آلات مصرفی فریم ها می باشند که جزء جدایی ناپذیر از شیشه های بالکن هستند. فریم ها از مقاطع آلومینیومی با بالاترین کیفیت تهیه میشوند. برای عایق کردن آن ها نیز از درزگیر آلومینیومی استفاده میشود. در سیستم ریلی از ریل شیشه، چرخ شیشه بالکن، قفل بالا و پایین، لاما (قطعه ای برای استوپ کردن و باز شدن شیشه ها) و هدایتگر شیشه (جهت هدایت چرخ ها به داخل پروفیل) استفاده میشود.

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « بالکن شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت