انواع کاربرد شیشه لاکوبل

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۸/۲۴
انواع کاربرد شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل چیست؟

شیشه لاکوبل یا back painted glass به شیشه های پشت رنگی می گویند که سطح صاف و ظاهری براق دارند. شیشه های لاکوبل دارای تنوع رنگی بالایی هستند و در دو نوع پشت رنگی مات و براق موجود اند و به دلیل ظاهر شیک به یکی از مهمترین و پرکاربردترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی تبدیل شده اند. در واقع شیشه های لاکوبل بر روی شیشه های سکوریت به صورت پوششی از رنگ قرار میگیرند؛ سپس داخل کوره قرار داده میشوند تا عملیات پخت و تثبیت رنگ صورت گیرد. بنابراین شیشه لاکوبل از لحاظ امنیت کاملاً مقاوم است و به دلیل ظاهر زیبا به عنوان یک عنصر تزیینی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. در زیر به برخی از کاربردهای این شیشه در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت:

             

 

شیشه بین کابینتی

یکی از کاربردهای شیشه لاکوبل در آشپزخانه ها، استفاده از آن برای درب های کابینت ها یا فضای بین کابینت هاست. شیشه های بین کابینتی میتوانند ضخامت ۶ تا ۸ میلیمتر را داشته باشند. یکی از مزایای استفاده از شیشه های لاکوبل در فضای بین کابینت ها تنوع رنگ بالای این شیشه ها است که با رنگ کابینت ها میتوان آن را تنظیم نمود و ظاهر شیک و زیبایی به فضای آشپزخانه بخشید. از  دیگر مزایای استفاده از شیشه لاکوبل به جای کاشی های معمولی برای دیوار بین كابينت ها، عدم جرم گرفتن و پاک شدن راحت آن است. شیشه های لاکوبل به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت گزینه مناسبی برای دیوار پشت گاز نیز میباشند.

             

 

شیشه های لاکوبل به عنوان دیوایدر

از شیشه های لاکوبل میتوان برای جداکردن فضاها یا همان پارتیشن بندی فضاها استفاده نمود. این شیشه ها مورد استفاده برای فضاهای اداری نیز هستند و میتوان با انتخاب رنگ های هماهنگ با محیط به زیبایی هرچه بیشتر فضا کمک نمود.

             

 

پوشش کف، سقف و دیوارها

یکی دیگر از کاربردهای شیشه لاكوبل استفاده از آن برای پوشش دیوارها، سقف و کف در دکوراسیون داخلی می باشد. برای مثال در دیوارهای فضاهای داخلی منزل مثل دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام و همچنین فضاهای عمومی مانند پارکینگ، لابی و غیره میتوان از شیشه لاکوبل استفاده کرد.

             

 

درب شیشه ای

یکی از کاربردهای شیشه لاکوبل استفاده از آن برای درب فضاهای داخلی خصوصا درب سرویس بهداشتی، حمام و درب کمدهای دیواری می باشد. همچنین میتوان یک پوشش آنتی باکتریال برای آن لحاظ کرد تا در فضاهای درمانی و بهداشتی مانند بیمارستان ها نیز از آن بهره برد.

             

             

 

شیشه لاکوبل رومیزی

شیشه های لاکوبل برای انواع میزها مناسب هستند و با رنگ های متنوع با هر فضایی هماهنگ میشوند. شیشه های لاکوبل استحکام بالایی دارند و به راحتی میتوان آن ها را تمیز نمود و به عنوان شیشه میزکار، میز نهارخوری و پذیرایی از آن استفاده کرد.

             

 

ویژگی های شیشه لاکوبل

•  مقاومت و استحکام بالا در برابر ضربه و حرارت

•  نگهداری و تمیز کردن آسان

•  تنوع رنگی بسیار بالا

•  سازگار با محیط زیست

•  هماهنگ شدن با انواع فضاهای مدرن و مینیمال

•  ماندگاری بالای مواد مصرفی

             

 

نحوه ساخت و نصب شیشه لاکوبل

پوشش های رنگی لاکوبل بر روی شیشه های لمینت و سکوریت قرار داده میشود و طی فرایند حرارت دیدن این رنگ پخته میشود. البته میتوانند بر پشت شیشه فلوت نیز قرار بگیرند اما باید توجه کنید که شیشه های فلوت ایمن نیستند و مقاومت کافی را ندارند. شیشه های لاکوبل همانند سایر شیشه ها قابلیت برش کاری دارند و دورتادور آن را میتوان ابزار دیاموند زد. سوراخ کاری شیشه ها قبل از عملیات سکوریت شدن صورت میگیرد. بعد از مقاوم شدن این شیشه ها در برابر حرارت میتوان از آن ها به عنوان درب فر، شیشه رومیزی گاز و هود آشپزخانه نیز استفاده نمود. برای نصب شیشه های لاکوبل بر روی دیوارها باید سطوح زیر آن کاملاً آماده و صاف باشد و همچنین سطوح باید خشک و بدون وجود رطوبت باشد. شیشه های لاکوبل توسط چسب های سیلیکونی یا بست های فیکس پوینت و ... بر روی سطوح فيكس میشوند.

 

عوامل موثر بر قیمت شیشه لاکوبل :

•  ابعاد، ضخامت و نوع شیشه

•  هزینه نصب و اجرا

•  نوع رنگ ( براق یا مات بودن)

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین و پارتیشن حمام هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « انواع کاربرد شیشه لاکوبل » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت