انواع نمای کرتین وال

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۳/۲۸
انواع نمای کرتین وال

نمای کرتین وال چیست ؟ 
کرتین وال یا همان دیوارپرده ای نوعی نمای مدرن و خشک است که با استفاده از پروفیل هایی شبکه بندی شده از جنس آلومینیوم ساخته میشود و شیشه بین این پروفیل هارا پر میکند. ساختار این نما به گونه ای است که هیچ بار مرده ای را وارد نمیکند و تنها وزن خود را تحمل می کند و اگر اصولی اجرا شود به علت عایق بودن به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کند.  

 مزایای نمای کرتین وال 
•  مقاوم در برابر فشارهای جانبی مثل زلزله و باد
•  عایق صوتی و حرارتی
•  امکان تعبیه بازشوهای مخفی
•  طیف گسترده رنگ های پروفیل
•  ایمنی و شفافیت بالا

                    

متریال استفاده شده در ساخت نمای کرتین وال 
متریال نمای کرتین وال شامل شمش های آلومینیومی سری 6063 است و لاستیک های EPDM ، پلی آمید ویا پی وی سی می باشند. تفاوت رنگ آمیزی با روش آنادایز و پودری : در روش پودری تنوع رنگی بالایی موجود است اما پروفیل هایی که با روش آنادایز رنگ می شوند مقاومت بالایی داشته و در برابر اشعه UV  نیزمقاوم اند. برای اینکه لامل را به حالت ترمال بریک تبدیل کنیم لازم است از پلی آمید استفاده می کنیم . این روش سبب عایق کردن بازشوها شده و میزان مصرف انرژی را کاهش میدهد. همچنین در رابطه با شیشه ها بهتر است از شیشه های دو یا چند جداره استفاده شود تا علاوه بر عایق کردن، آلودگی صوتی نیز به حداقل میزان ممکن برسد. همچنین با استفاده از شیشه های سانرژی میتوان نور خورشید را به صورت کنترل شده وارد محیط کرد.

انواع نمای کرتین وال 
یک نمای کرتین وال به روش های مختلفی قابل اجرا می باشد و از پرکاربردترین سیستم های نمای کرتین وال می توان به سیستم های فیس کپ(Face cap) ,  فریم لس(Frameless) ,  سمی فریم لس (Semi frameless) , یوچنل (U channel) و ... اشاره کرد. عمده تفاوت سیستم های کرتین وال در نمای خارجی بناست. اجرای زیرسازی و نصب لامل ها در اغلب سیستم ها به یک روش است. اما تفاوت آن ها در نحوه فیکس کردن شیشه هاست.
 

سیستم  کرتین وال یو چنل 
یکی از پرکاربرد ترین نماهای کرتین وال سیستم یوچنل می باشد که نوعی از نماهای کرتین وال فریم لس است. در این سیستم برای شبکه بندی سطوح خارجی از لامل های عمودی و افقی استفاده میشود. پس از قطعات آلومینیومی برای تثبیت شیشه در بین فضای لامل ها استفاده میشود. در نمای کرتین وال یوچنل سطوح خارجی بدون فریم و یکنواحت اجرا میشود. سطوح به صورت استاندارد آب بندی میشود و همچنین هزینه پایین تری نسبت به سیستم های فریم لس دارند.

                 

اجرای نمای کرتین وال یو چنل 
در اجرای این نما باید دقت شود که از چسب با کیفیت استفاده شود زیرا عدم استفاده از چسب با کیفیت علاوه بر کاهش میزان استاندارد هوابندی نما باعث کاهش میزان زیبایی سطوح خارجی بنا نیز میگردد. 

              

  تفاوت نمای کرتین وال یوچنل با نمای فیس کپ
تفاوت این دو مدل نما در فضای خارجی شیشه بین آن هاست. در نمای کرتین وال فیس کپ از یک درپوش (کپ) به عرض 5 سانتیمتر برای ثابت نگه داشتن شیشه استفاده میشود. در نمای یوچنل فضایی به عرض 2 سانتیمتر بین فواصل شیشه بوجود می آید که با چسب های مخصوص آب بندی میگردد. 


سیستم فریم لس 
برخلاف سیستم کپ از درپوش در سطوح خارجی استفاده نمیشود و برای تثبیت شیشه از چسب های مخصوص در بین لامل ها استفاده میشود. فضای خالی بین هر مدول به بیش از2 سانتی متر تجاوز نمی کند و عموما با استفاده از چسب و یا لاستیک های EPDM  پر می شود.در این سیستم نیز مانند سایر سیستم های نمای کرتین وال امکان تعبیه بازشو مخفی وجود دارد.

نمای کرتین وال سیستم سمی فریم لس
در این سیستم می توان بسته به طرح معماری در یکی از جهات افقی یا عمودری از درپوش و در جهت دیگر لاستیک یا چسب به منظور تثبیت شیشه استفاده کرد.در واقع این سیستم  ترکیبی از نمای کرتین وال فریم لس و نمای کرتین وال فیس کپ می باشد که جلوه بسیار متفاوتی به نمای خارجی ساختمان می بخشد.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « انواع نمای کرتین وال » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت