سقف های شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۲۳
سقف های شیشه ای

یکی از کاربردهای شیشه بکارگیری آن برای سقف ساختمان‌هاست. با داشتن سقف شیشه‌ای علاوه بر زیبایی ظاهری، می‌توان منبع زیادی از نور طبیعی را وارد فضا کرد و در مصرف انرژی صرفه‌جویی نمود. سقف‌های شیشه‌ای در دو نوع ثابت و متحرک موجوداند. با استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی دیگر نگران عبور صدا، گرما و سرما نخواهیم بود و ساختمان کاملاً عایق‌بندی می‌شود. سقف‌های شیشه‌ای ثابت، ایمنی بالاتری به دلیل ساختار یکپارچه خود دارند و نوع متحرک آن به صورت ریل‌دار و برقی طراحی شده است.

کاربرد سقف شیشه‌ای برای خانه‌های مسکونی
 جهت مدرن کردن فضا و بهره بردن از نور بیشتر می‌توانید کل سقف را شیشه‌ای کنید البته این راه حل پیشنهاد هوشمندانه‌ای نیست زیرا برای هیچ آب و هوایی مناسب نیست؛ لذا می‌توان یک قسمت از تراس یا یک قسمت از سقف اتاق خواب را با شیشه پوشاند. همچنین می‌توان یک آتریوم شیشه‌ای برای نگهداری گیاهان ساخت که بسیار به زیباتر شدن فضای شما کمک می‌کند. یک سقف شیشه‌ای مناسب، کارایی بالایی دارد و ضد آب بوده و تهویه طبیعی هوا توسط آن صورت می‌گیرد.
شیشه به عنوان یک متریال مقاوم، پایدار و همچنین نگهداری آسان همواره مورد مصرف در صنعت ساختمان بوده و برای بخش‌های مختلفی مانند نما، سقف، کف، پنجره‌ها، کابین دوش حمام، پارتیشن، آسانسور، نرده پله، جان پناه، بالکن و غیره استفاده می‌شود.

             

 

ساختار سقف شیشه‌ای
مسلماً برای سقف نمی‌توان از شیشه معمولی استفاده کرد؛ بنابراین باید شیشه ای مقاوم لحاظ شود تا علاوه بر استحکام بالا، در برابر شرایط جوی و تغییرات دما از خود مقاومت نشان دهد. در این راستا از چند لایه شیشه‌ سخت شده سکوریت استفاده می‌شود. در لایه میانی نیز ‌میتوان با قرار دادن دو یا چند لایه طلق برای کنار هم نگه داشتن قطعات شیشه به هنگام شکست استفاده نمود. همچنین می‌توان از pvb ، پلی کربنات، پلکسی و ورق تخته سنگ‌های شفاف، به عنوان سقف شیشه‌ای استفاده نمود. شیشه درون قاب‌هایی از جنس فولاد، چوب و آلومینیوم قرار می‌گیرد. پروفیل آلومینیوم در مقایسه با فولاد گزینه بهتری است زیرا هم وزن کمتری دارد و هم در برابر خوردگی مقاوم است. تنها ویژگی منفی آن هدایت حرارتی بالاست که می‌توان با پوشش‌های رسانا و استفاده از شیشه‌های عایق حرارتی این مشکل را برطرف کرد.

سقف شیشه‌ای اسکای لایت
نوعی نورگیر سقفی است تا بتوان از نور طبیعی و مستقیم خورشید در ساختمان بهره برد. سقف اسکای لایت انتخاب مناسبی در طول روز برای اماکن تجاری است چرا که نور طبیعی بسیار زیادی را وارد فضا می‌کند. نوع پروفیل، ابعاد و اندازه، برند، نوع شیشه و تنوع سازه بر قیمت اسکای لایت تاثیر گذار است. اسکای لایت در دو نوع ثابت و متحرک قابل اجراست. در نوع متحرک آن که توسط موتور الکتریکی باز و بسته می‌شود؛ علاوه بر نور طبیعی می‌توان از تهویه طبیعی و هوای آزاد نیز بهره برد. نور دریافتی از این سقف‌های شیشه‌ای ۵ تا ۹ برابر پنجره‌هاست. اسکای لایت دارای بخش آب بندی است تا در مواقع بارش باران و برف مقاوم باشد و آب به درون فضا نفوذ نکند. اسکای لایت‌ها به شکل‌های مختلف تخت، شیب دار، هرمی،کروی و ... ساخته می‌شود. سقف اسکای لایت مناسب برای ساختمان‌های تفریحی-تجاری، ویلاها، کافه‌ها و بالکن‌ خانه هاست. در اجرای این سقف‌ها از فریم‌های فولادی و آلومینیومی استفاده می‌شود.

             

 

مزایای استفاده از سقف‌های اسکای لایت

•  استفاده از نور طبیعی کمک به تهویه هوا
•  صرفه‌جویی در مصرف انرژی
•  افزایش بهای ساختمان دسترسی به بام و دید طبیعی به فضای آسمان
•  عایق صدا و جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایی و گرمایی

سقف شیشه‌ای بازشو
سقف‌های شیشه‌ای دارای مکانیزم بازشو دستی و اتوماتیک هستند. سقف‌های شیشه‌ای بازشو با توجه به شرایط آب و هوایی امکان تنظیم و حرکت را دارند. این سقف‌ها با هر اقلیمی سازگار بوده و مقاوم در برابر رطوبت هستند. سقف شیشه بازشو یکی از مدرن‌ترین سقف‌ها بوده که امکان لذت بردن از فضای آسمان و تهویه طبیعی هوا را فراهم می‌کند. این سقف‌ها برقی بوده و ترکیبی از شیشه لمینت یا سکوریت دوجداره است به همراه فریم آلومینیوم یا آهن و به دلیل آب بند بودن مقاوم در برابر نزولات آسمانی است. سقف‌های شیشه بازشو مناسب روف گاردن‌ها، پاسیو، استخرها، سالن‌های ورزشی و  ... می‌باشد. برای امنیت بیشتر از شیشه‌های لمینت بهتر است استفاده شود تا وقتی شیشه شکست دچار ریزش بر روی سر افراد نشود.

             

 

ویژگی‌های استفاده از سقف شیشه‌ای بازشو
•  ظاهر مدرن و شیک
•  مقرون به صرفه بودن در مصرف انرژی
•  سهولت در باز و بسته شدن
•  ایمنی در برابر اشعه خورشید
•  عایق حرارتی و صنعتی
•  استحکام و مقاومت بالا
•  دارای سیستم هدایت آب باران
•  استفاده از نور حداکثری در طول روز

کاربرد سقف شیشه بازشو
این سقف‌ها با امکان باز و بسته شدن و تهویه طبیعی هوا انتخاب مناسبی برای فضای رستوران ها، کافی شاپ، باشگاه‌ها و مجتمع های تجاری است. با انتخاب این سقف‌ها می‌توانیم هر وقت خواستیم از سرپوشیده بودن سقف یا سرباز بودن آن استفاده کنیم..

نورگیرهای سقفی
نورگیرهای سقفی سازه‌هایی هستند که در هر طرح و رنگی قابل اجرا هستند و می‌توانند بدون وجود پروفیل‌های آلومینیومی و فلزی و به صورت فریم لس نیز اجرا شوند تا بتوان بیشترین بهره را از منظره طبیعی برد.

             

 

سقف شیشه ای پارکینگ
در محیط‌های روباز می‌توان با استفاده از سقف شیشه‌ای سرپناهی برای جای پارک اتومبیل‌ها فراهم کرد تا از اتومبیل در برابر ریزش برف و باران محافظت شود.

چرا از سقف‌های شیشه‌ای باید استفاده شود؟
سقف‌های شیشه‌ای بدون پرداخت هزینه‌ای نور طبیعی و روشنایی بسیاری را وارد فضا می‌کند و موجب مدرن‌تر شدن فضای خانه شما می‌شود. این یک امتیاز مثبت تلقی می‌شود. همچنین می‌توان در مصرف انرژی الکتریکی نیز صرفه‌جویی کرد. سقف های شیشه‌ای با انواع سازه‌های کرتین وال، متحرک تلسکوپی، اسپایدر با کابل و فریملس قابل اجرا هستند.    

             

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « سقف های شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت