انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۱۶
انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

درب ورودی یکی از مهم‌ترین و پر رفت و آمد‌ترین بخش‌های ساختمان‌های عمومی می‌باشد. درب‌های اتوماتیک یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای کاربری‌های عمومی به منظور تسهیل و امنیت در رفت و آمد افراد می‌باشد. درب اتوماتیک با توجه به ابعاد کار می‌تواند در انواع مختلفی اجرا شود.  در این مقاله قصد داریم شما را با انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای آشنا کنیم:
 

درب اتوماتیک گردان
 یکی از گران قیمت‌ترین نوع درب‌های اتوماتیک می‌باشد که بیشتر به علت لوکس بودن مناسب هتل‌ها و مراکز تجاری است. درب‌های گردان یا چرخشی نسبت به سایر درب‌های اتوماتیک انرژی کمتری را هدر می‌دهند؛ زیرا می‌توانند به طور همزمان هم باز و هم بسته باشند. این درب در مدل‌های مختلف کوچک، تمام شیشه و فریم باریک موجود است. درب‌های اتوماتیک گردان با توجه به عرض ورودی ‌میتواند دارای ۲ و یا ۳ باله باشد. سرعت حرکت درب‌های گردان همانند سایر مدل‌ها می‌تواند تنظیم شود. مکانیزم حرکتی این درب‌ها به این صورت است که با نزدیک شدن افراد به آن حسگرها به موتور فرمان می‌دهند و پنل‌های شیشه‌ای حرکت کرده و درب باز می‌شود.

             

 

درب‌های گردان تمام شیشه ای
درب های گردان یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌ها را نسبت به سایر سیستم‌ها دارند و برای مکان ‌هایی که محدودیت در محل نصب را دارند؛ گزینه مناسبی هستند. حسگرهای این درب می‌تواند بالای ورودی و یا روی اپراتور و لت ها نصب شود. این درب‌ها می‌تواند انتخاب مناسبی برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ساختمان‌های اداری مهم و شرکت‌های بزرگ باشد. درب‌های گردان همانند سایر مدل‌ها می‌تواند با سیستم‌های کنترل تردد و حفاظتی تنظیم شود؛ به گونه‌ای که کنترل رفت و آمد و باز شدن درب‌ها با اثر انگشت یا کارت صورت گیرد. از مزایای این نوع درب می‌توان به قفل دو جهته، ریل توکار، امکان تردد نامحدود، حرکت روان و بی صدا، جلوگیری از ورود گرد و غبار و اتلاف انرژی، امنیت بالا و... اشاره کرد.

 درب اتومات گردان با فریم باریک
 این درب از فریم آلومینیومی نازک با ظاهری ظریف تشکیل شده که بر خلاف تصور بسیار محکم است. این درب‌ها برای عبور یک طرفه کاربرد دارند؛ بنابراین امکان ورود و خروج همزمان را ندارند و باید خروجی مجزا در نظر بگیرید. درب‌های فریم باریک جلوه زیبایی به فضاهایی مانند هتل‌ها می‌دهند.

 درب اتوماتیک کشویی
 یکی از رایج‌ترین ‌درب های برقی می‌باشد که معمولاً در فضاهای مختلفی آن را مشاهده نموده‌اید. این درب‌ها به صورت افقی و خطی حرکت می‌کنند و به علت اشغال فضای کمتر یکی از پرکاربردترین انتخاب‌ها می‌باشند. درب‌های کشویی متناسب با عرض دهانه‌ها می‌توانند در انواع مختلف تک و دو لنگه به بالا اجرا شوند. این درب‌ها در دو نوع فریم‌دار و فریم لس موجوداند. نوع فریم‌دار آن مقاومت و استحکام بیشتری دارد و برای اماکن پرتردد انتخاب هوشمندانه‌ای است. این درب‌ها دارای یک یا چند لت ثابت و یک یا دو لت متحرک می‌باشند. لت های متحرک یک طرفه باز شده و یا یکی از آن ها به سمت راست و دیگری به سمت چپ باز می‌شوند. درب‌های کشویی در دو مدل اسلایدینگ و تلسکوپی موجود هستند .

             

 

درب‌های اتوماتیک تلسکوپی
 درب‌های اتوماتیک تلسکوپی مانند درب‌های کشویی بر روی محور خطی حرکت می‌کنند. این درب‌ها نسبت به نوع کشویی امکان اجرا برای دهانه‌های بزرگ را فراهم می‌کنند؛ به طوری که چندین لت بر روی یکدیگر قرار داده می‌شود. در واقع این درب‌ها نوع پیشرفته ‌تر درب‌های کشویی ‌می باشند. در ابتدا پس از فرمان حسگر لت متحرک اول باز شده و بر روی لت دوم جمع می‌شود؛ سپس این دو لت به سمت لت ثابت حرکت کرده و با هم جمع می‌شوند. حرکت در این درب به سرعت انجام می‌شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود. قیمت درب‌های تلسکوپی بسته به ابعاد شیشه، کیفیت و مدل شیشه، نوع فریم‌ها و برند اپراتور متفاوت است. این درب ها به طور معمول در دو حالت 3 لت و 6 لت موجود هستند.
 

ویژگی درب‌های اتوماتیک تلسکوپی
•  مناسب برای اماکنی با عرض زیاد
•  انتخاب مناسب برای اماکن پرتردد
•  حرکت روان و بی‌صدا
•  جلوگیری از اتلاف انرژی
•  جلوگیری از ورود گرد و غبار
•  طراحی زیبا  و جذاب

             

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای اسلایدینگ
درب های اسلایدینگ به صورت کشویی باز و بسته می‌شود و به دو صورت دو لنگه و چهار لنگه موجود هستند؛ که با توجه به دهانه و رفت و آمدها از انواع مختلف آن استفاده می‌شود. برای مثال برای فضاهایی مانند فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های تجاری بزرگ، بانک‌ها و مکان‌های شلوغ از نوع چهار لنگه آن استفاده می‌شود. از مزایای این درب می‌توان به سهولت در جابجایی وسایل بزرگ، اشغال فضای کمتر، امنیت بالا، حرکت بی‌صدا و روان، وجود باتری بک آپ هنگام قطعی، ریموت کنترل برای باز و بسته شدن و غیره اشاره کرد.

 

             

 

درب اتوماتیک لولایی
این درب بر خلاف سایر درب های اتوماتیک بر روی ریل حرکت نمی‌کند؛ اما دارای اپراتور و فریم می‌باشد. این درب‌ها از یک جک جهت باز و بسته شدن استفاده می‌کنند؛ و به صورت تک لنگه و دولنگه موجوداند. حرکت لنگه‌ها و باز و بسته شدن آن ها قابل تنظیم می‌باشد؛ یعنی می‌تواند هر دو لنگه با هم باز و بسته شود و یا یک لنگه موقع ورود و دیگری موقع خروج باز و بسته شود. این درب ها یکی از کم هزینه ترین نوع درب های برقی می باشند. بایدبه این نکته توجه شود که این درب‌ها مناسب فضاهای پر تردد نیستند و در دو نوع روکار و توکار موجود هستند.
درب اتوماتیک لولایی روکار:  این درب‌ها برای فضاهای کوچک مناسب نیستند و به علت داشتن لولا در هر مکانی قابل اجرا نیستند. درب‌های روکار برای ورودی یک جهته و مشخص مناسب است و انتخاب خوبی برای فضاهایی با محدودیت در عرض دهانه می‌باشد.
درب اتوماتیک لولایی توکار: همانطور که از اسم آن پیداست در این درب تمامی سیستم‌ها درون زمین یا سقف پنهان می‌شود؛ بنابراین زیبایی ظاهری بالایی دارند و در دو نوع یک طرفه و دو طرفه موجوداند.

 

             

 

درب اتوماتیک فولدینگ ( تاشو )
درب‌های اتوماتیک لولایی به طور کل برای ساختمان‌های مسکونی و سالن‌ها و اماکنی که دارای رفت و آمد متوسط هستند می‌توانند استفاده شوند. درب اتوماتیک فولدینگ ساختاری شبیه به درب‌های لولایی داشته و مناسب مکان هایی اند که با مشکل محدودیت فضا روبرو هستند تفاوت این درب‌ها با نوع لولایی این است که هر لت به دو قسمت تقسیم شده و به یکدیگر لولا شده‌اند. این لت ها یا تماماً به یک سمت جمع می‌شوند و یا دو لت به سمت راست و دو لت به سمت چپ جمع می شوند.
درب‌های فولدینگ مناسب فضاهای محدود است تا بیشترین بازشو مفید را ارائه دهد. از ویژگی مهم این درب می‌توان به اشغال عرض کمتراشاره کرد به طوری که تنها ۱۰ درصد از عرض درب را اشغال می‌کند. برای این نوع درب‌ها بهتر است از فریم ‌های سبک استفاده شود تا حرکت آن ها با سرعت بالاتری صورت گیرد.

 

             

 

 درب اتوماتیک مثلثی ‌
درب های مثلثی همان درب زاویه‌ دار هستند و ترکیبی از درب‌های کشویی و اسلایدینگ می‌باشند. این درب‌ها مناسب ساختمان‌های تجاری، هتل، رستوران، فروشگاه‌های کوچک، ساختمان‌های مسکونی و غیره هستند. اجزای این درب شامل فریم، اپراتورو لت های شیشه‌ای است . درب‌های مثلثی با سیستم‌های محوری برای امکان باز و بسته شدن مجهز شده‌اند. این درب‌ها دارای سیستم کنترل تصویری هستند و توسط دو درب با سیستم کنترل دسترسی از ورود هوا جلوگیری می‌کنند. درب‌های مثلثی دارای ظاهری زیبا می‌باشد . از معایب این درب می‌توان به هزینه اجرای بالا و نیاز به تعمیر و نگهداری مرتب اشاره کرد. این درب‌ها در مقایسه با درب‌های کشویی فضای کمتری را اشغال می‌کنند و عرض زیادی را برای ورودی فراهم می‌کنند.

             

 

درب اتوماتیک کرو
همانند درب‌های اسلایدینگ می‌باشند؛ با این تفاوت که ریل آن خم شده و به شکل قوسی و به صورت ۲ و ۴ لت خمیده وجود دارند. این درب‌ها به دلیل استفاده از شیشه خم در آن از قیمت بالاتری برخوردار هستند و به صورت فریم‌دار و فریم لس می‌توانند اجرا شوند. برای ساختمان‌هایی که نمای منحنی شکل دارند و یا دکوراسیون داخلی منحنی، انتخاب مناسبی هستند. درب‌های قوسی به صورت قوس‌های مقعر، کاملاً گرد و یا نیم دایره قابل اجرا هستند.

             


 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

 

 

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « انواع درب های اتوماتیک شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت