اسکای لایت مدولار

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۹/۳۰
اسکای لایت مدولار

استفاده از سیستم مدولار به این معنی است که می توانید مساحت سقف بزرگی را بپوشانید. آن ها مقدار زیادی نور را بدون نیاز به ارتفاع وارد می کنند که می تواند به تصویب مقررات ساختمانی در مواردی که محدودیت هایی در ارتفاع یا ساختار وجود دارد کمک کند. نورگیرهای مدولار برای تامین نور روز و هوای تازه از طریق سقف طراحی شده اند و به ایجاد فضاهای داخلی سالم، راحت و پربار کمک می کنند. سیستم مدولار را میتوان برای طیف وسیعی از راه حل های نورگیر مختلف دسته بندی کرد و چندین ویژگی برای کنترل آب و هوا، تهویه و سایه ارائه می دهد. نورگیرهای مدولار نورگیرهای تکی با اسکلت ارسی هستند که دارای شیشه با عایق بالا هستند. تمام نورگیرهای مجزا به صورت ماژول های پیش ساخته با فلاشینگ های تمام شده کارخانه ای ارائه می شوند تا از آب بندی آن اطمینان حاصل شود. این نورگیر ها می توانند تا سه برابر بیشتر از یک پنجره معمولی نور طبیعی را وارد محیط کنند. اسکای لایت مدولار برای نصب نیازی به زیر ساخت ندارد و می تواند با سقف شیبدار ادغام شود.

 

سقف اسکای لایت چه ساختاری دارد؟
چراغ‌های سقفی مدولار از چندین پنل یا ماژول تشکیل شده‌اند که می‌توانند با هم پیکربندی شوند تا نورگیر بزرگ‌تری ایجاد کنند. در ساختمان های تجاری و صنعتی محبوب هستند و به ورود نور طبیعی به فضای داخلی کمک می کنند. مونتاژ و جداسازی آسان، امکان نصب و نگهداری سریع و آسان را فراهم می کند. ماژول‌های ارائه‌شده توسط سیستم‌های شیشه سخت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور منظمی در کنار هم قرار می‌گیرند تا نورهای سقفی ایجاد کنند که می‌توانند در هر طول مشخصی نصب شوند. این یونیت های نور سقفی با استفاده از شیشه با کیفیت بالا ساخته شده اند و در کارخانه مونتاژ می شوند و با دهانه 3.8 متری می توان به راحتی در طول نامحدود به یکدیگر متصل شد. اسکای لایت ها در دو نوع ثابت و متحرک قابل سفارش می باشند.

             

مزایای اسکای لایت مدولار:
•    عایق حرارتی و رطوبتی
•    جلوگیری از هدر رفتن انرژی
•    ورود نور طبیعی کافی در فضا
•    عدم نیاز به زیر ساخت برای سقف های شیبدار
•    سیستم شیشه ای پیش ساخته و در عین حال سفارشی
•    پروفایل های باریک و کم عمق برای هجوم بهینه نور روز
•    مناسب برای فضا هایی که در آن امکان پنجره نمی باشد

             
 

کاربرد اسکای لایت مدولار
مورد استفاده برای ساختمان های تجاری، عمومی، گالری ها و موزه ها، ساختمان های مسکونی، اداری، آموزشی و... می باشد. یکی از اهداف استفاده از اسکای لایت مدولار، آغشته کردن فضای داخلی با نور طبیعی سخاوتمندانه برای ایجاد فضاهای منحصر به فرد است؛ تا نور روز کافی را وارد کرده و زیبایی طراحی را تکمیل کند. برای مثال توسط اسکای لایت ها،امکان استفاده از نور طبیعی به عنوان روشی برای ایجاد فضاهای اداری بسیار راحت و مساعد برای یک محیط کار سالم ایجاد میشود؛ در نتیجه، فضای داخلی غرق در نور روز می شود و از مزیت اضافه تهویه طبیعی میز برخوردار میگردد.

             
معایب استفاده از اسکای لایت
•  نگهداری آن آسان نیست و به سختی باید آن را تمیز کنید
•  مقاومت در آن ها پایین است
•  برای نصب آن نیازمند افراد متخصص و باتجربه هستید

 

آیا اسکای لایت مدولار صرفه جویی در مصرف انرژی دارند؟

قاب‌های نور سقف مدولار که از واحدهای شیشه‌ای دو جداره ساختاری ساخته شده‌اند، پوشش پودری دارند، در حالی که قاب‌های آن‌ها کاملاً از نظر حرارتی شکسته شده‌اند. این آن ها را به یک انتخاب خوب و کارآمد در مصرف انرژی تبدیل می کند.

             

 

نصب و راه اندازی این سقف ها چگونه است؟
چراغ‌های سقفی مدولار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فرآیند نصب کارآمدی را برای انواع ساختمان‌های مدرن ارائه دهند و نور طبیعی را تقویت کنند و در عین حال تهویه را در صورت لزوم فراهم کنند. تمام چراغ های سقفی شیشه ای با استفاده از سیستم هایی ساخته می شوند که دارای گواهینامه ISO 9001 و ISO 14001 هستند. در سیستم های شیشه سخت، محصولات دارای شیشه های لمینت داخلی است. قاب داخلی در واحدهای بزرگتر 9.5 یا 11.5 میلی متر خواهد بود. صفحات چند لایه با استفاده از یک فیلم پیوندی ایجاد می شوند که به عنوان یک لایه بین لایه ای نیز شناخته می شود که در بین لایه های شیشه قرار می گیرد. در صورت شکستگی، لایه میانی به نگه داشتن شیشه های شکسته در جای خود کمک می کند و خطر آسیب به کسانی که در دسترس آن هستند کاهش می یابد.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « اسکای لایت مدولار » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت