استخر شیشه‌ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۷/۲
استخر شیشه‌ای

استخر شیشه‌ای یکی از لاکچری‌ترین استخرهاست که به علت لزوم استفاده از شیشه با کیفیت و با ضخامت بالا، هزینه ساخت بالاتری نسبت به استخرهای معمولی دارد. این نوع استخرها به علت جنبه زیبایی شناختی و لوکس بودن، همواره مورد توجه افراد بوده به زیباتر شدن و افزایش قیمت ملک شما کمک می‌کند.
شیشه یکی از ‌مهمترین شاخصه‌های این نوع استخر است. ساخت استخر شیشه‌ای نیازمند افراد با تجربه و متخصص است؛ زیرا استخرهای شیشه‌ای باید در برابر بارهای وارده مقاوم بوده و تحمل فشار آب و شناگران را داشته باشند؛ به همین دلیل باید از مصالح مقاوم و با کیفیت استفاده نمود تا فشارهای وارده به دیوارهای جانبی را تحمل کنند. یکی دیگر از نکاتی که در ساخت استخرهای شیشه‌ای باید رعایت شود؛ آب بندی آن بوده تا بعداً مشکلاتی نظیر نشتی آب، ترک خوردن دیوارها و کف بوجود نیاید.  

      

استخر شیشه‌ای برای چه فضاهایی استفاده می‌شود؟
 استخر شیشه‌ای بیشتر جنبه زیبایی دارد و بر روی برج‌ها، باغ‌ها، پنت هاوس‌ها، ارتفاعات، تراس، محوطه‌های لابی و پارکینگ ساخته می‌شود.

استخر شیشه‌ای در ارتفاع
 استخرهای شیشه‌ای بر فراز برج‌های لوکس به دلیل ایجاد یک نمای جذاب همواره مورد توجه بوده است. این استخرها نیازمند تجهیزات گران قیمت هستند و ساخت آن ها کاری بسیار تخصصی می‌باشد و باید تمام نکات ایمنی در آن رعایت شود. مثلاً برای اجرای این استخرها در بام‌ها نیازمند بررسی بام و مقاومت آن در برابر نشت آب و همچنین استحکام اسکلت بندی ساختمان هستیم. یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت شود محاسبه وزن استخر و میزان دقیق گنجایش آب در آن است تا سازه بتواند وزن استخر شیشه‌ای را کنترل کند. نوع شیشه نیز از مهمترین مواردی است که باید استانداردهای آن رعایت شود تا مقاوم در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی باشد.

      

هزینه اجرای استخرهای شیشه‌ای
استخرهای شیشه‌ای در ارتفاع به علت نیازمند بودن به تجهیزات و سیستم‌های لوله کشی، نسبت به سایر استخرها هزینه ساخت بیشتری دارد. نوع شیشه، نوع سازه( تمام شیشه بودن یا مدل شیشه‌ای پنجره)، ابعاد سازه، تعداد لایه‌های شیشه و ضخامت آن و غیره در قیمت استخرهای شیشه‌ای موثر است.

استخر شیشه‌ای در باغ و ویلاها
استخرهای شیشه‌ای کمک شایانی به مجلل شدن فضای ویلا می‌کنند؛ همچنین با داشتن سیستم‌های آبنما و سقف‌های شیشه‌ای متحرک می‌توانید به ارزش قیمت ملک خود بیفزایید.

      

مراحل ساخت استخر شیشه‌ای
•  ارائه و تایید طرح اولیه و گودبرداری محل در صورت لزوم
•  اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی شامل لوله کشی‌ها و سیستم‌های نورپردازی
•  جایگیری شیشه‌ها در محل‌های مناسب
•  عایق‌بندی رطوبتی و درزبندی   

شیشه به کار رفته در استخر از چه نوعی است؟
 شیشه لمینت یا سکوریت فوق شفاف: ضخامت شیشه‌ها بسته به نوع پروژه و ابعاد متفاوت خواهند بود؛ اما ضخامت شیشه در این استخرها حداقل به ۵۰ میلیمتر می‌رسد. در شیشه‌های لمینت از یک لایه طلق pvb استفاده می‌شود که در برابر شکستن مقاوم بوده و وضوح در دید را نیز کاهش نمی‌دهند.
 واگلاس: چندین لایه شیشه مقاوم در برابر حرارت است و ساختار مقاومی دارد. شیشه واگلاس دارای یک لایه طلق pvb ۱.۱۴ میلیمتری است و برای سایبان‌ها، پنجره‌ها و درب‌ها نیز استفاده می‌شود.
 

انواع استخرهای شیشه‌ای:

استخر شیشه‌ای پنجره‌ای
 برای ساخت این استخرها از چندین کادر شیشه‌ای که در اصطلاح به آن پنجره می‌گویند؛ استفاده می‌شود. دورتا دور استخر را ‌پنجره های شیشه‌ای جایگذاری می‌کنند و برای طول کمتر از سه متر و ارتفاع کمتر از یک متر مناسب هستند. این کار باعث کاهش هزینه‌های ساخت می‌شود. برای استخرهای با ابعاد بزرگتر از آکریلیک استفاده می‌شود.

استخر تمام شیشه‌ای
در این استخر تمام اضلاع دیواره‌ها و کف استخر از جنس شیشه بوده لذا قیمت بالاتری دارد؛ اما باید توجه داشت که باعث بالا رفتن ارزش ملک ‌میشود . این استخرها در اشکال مختلف هندسی مانند نیم دایره، دایره، مربع، مستطیل و غیره قابل اجرا هستند.

      

استخر با کف شیشه‌ای
این استخر به صورت کنسول از فضاها بیرون زده و به عنوان استخر معلق نیز شناخته می‌شود. نورپردازی فضاها، نظافت راحت و آسان از جمله ویژگی‌های استخرهای شیشه‌ای است.

      

استخر با دیواره شیشه‌ای
در این استخر از شیشه در اضلاع استخرها استفاده می‌شود و اشکال آن با توجه به سلیقه کارفرما متغیر است. استخرهای دیواره شیشه‌ای باعث بزرگتر و لوکس دیده شدن فضای شما می‌شود. بر روی دیواره های شیشه‌ای نیز می‌توان سیستم آبنما متصل کرد.

      

      

نکاتی که باید در ساخت استخر شیشه‌ای رعایت شود:
•  توانایی تحمل فشار آب و تلاطم شناگران
•  استفاده از متریال‌های با کیفیت و مرغوب
•  رعایت نکات درزبندی و آب بندی
•  پوشاندن درز‌ها با پروفیل‌های مخصوص
•  استفاده از فلزهای ضد زنگ مانند استیل و آلومینیوم

آب بندی استخرها به چه صورتی انجام می‌شود؟
آب بندی از نکات مهمی است که رعایت آن باعث افزایش طول عمر استخر و جلوگیری از نشت آب می‌شود. برای آب‌بندی استخرها از چسب‌های مخصوص سنگ آنتیک، خمیری و پودری استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از استخر شیشه‌ای
•  زیبایی و چشم نواز کردن فضا
•  نورپردازی طبیعی
•  نگهداری آسان
•  مقاومت بسیار بالا
•  القای حس هیجان در استخرهای کف شیشه ای

معایب استفاده از استخر شیشه‌ای
یکی از معایب استفاده از شیشه، لکه شدن سطوح آن می‌باشد؛ اما تمیز کردن شیشه آن آسان است و جرم کمتری نسبت به سایر استخرها می‌گیرد. هزینه ساخت این استخرها نیز بسیار بالاست . با همه این تفاسیر زیبایی منحصر به فرد این استخرها سبب شده که به یکی از پرکاربردترین و مناسب ترین انتخاب‌ها تبدیل شود.

 

شیشه سکوریت شیشه لمینت شیشه سانرژی شیشه های رنگی ترمال بریک اسکای لایت پارتیشن شیشه ای نمای کرتین وال کابین دوش هندریل و جان پناه شیشه ای آسانسور شیشه ای ( پانوراما ) شیشه هوشمند پارتیشن اداری نمای اسپایدر

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « استخر شیشه‌ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت