یراق آلات جان پناه و نرده شیشه ای

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۳/۱۸
یراق آلات جان پناه و نرده شیشه ای

همانطور که در مقاله هندریل و نرده های شیشه ای بررسی شد نرده های شیشه ای  به علت زیبایی و شفافیت، یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان هستند.  نرده های شیشه ای متشکل از شیشه سکوریت یا شیشه لمینتسکوریت هستند و بسته به نحوه ی اجرا نوع یراق آلات و اتصالات آن متفاوت است. برای قسمت بالایی ( هندریل شیشه ) میتوان از پروفیل هایی به ضخامت 16 تا 80 میلیمتر استفاده نمود که اغلب به شکل پروفیل ناودانی، لوله و قوطی ( مکعبی ) می باشند.لازم به ذکر است که اگر برش شیشه ها از نوع CNC باشد و لبه های کار دیاموند شوند الزامی به استفاده از هندریل برای کاور روی شیشه نمی باشد.

انواع اتصالات نرده های شیشه ای
یکی از کاربرد های شیشه سکوریت و لمینت برای استفاده در پله و نرده های شیشه ای است و این شیشه ها توسط اتصالات درکنارهم قرار میگیرند. برخی از اتصالات نرده شیشه ای عبارت اند از پایه اسپیگات یا پایه نگهدارنده شیشه، اتصالات دکمه ای یا همان فیکس پوینت، اتصالات شیشه به شیشه و اتصالات هندریل به شیشه، که بسته به نوع آلیاژ (استیل، آلومینیوم و آهن) قیمت متفاوتی نیز دارند.

پایه اسپیگات فابریک وارداتی پایه اسپیگات مشکی پایه اسپیگات استوانه طلایی

 

پایه اسپیگات دبل پوینت  پایه  استوانه دبل پوینت پایه اسپیگات آلومینیومی

 

پایه اسپیگات فابریک استوانه پایه اسپیگات Side Fix پایه اسپیگات استیل

 

هندریل لوله ای  هندریل لوله ای هندریل لوله ای

 

هندریل یو 16mm هندریل یو سری 30mm هندریل یو سری 30mm

 

هندریل مکعبی  32mm هندریل مکعبی 60mm هندریل مکعبی  40mm

 

کامپوننت اکسپوز (RX50) کامپوننت اکسپوز (C50-S)  کامپوننت اکسپوز (C50-F)

 

  سیستم دفنی (توکار)  

 

بست فیکس پوینت سری 25

فیکس پوینت سری 40 فیکس پوینت فابریک سری 50

 

بست بین شیشه گرد بست شیشه به شیشه 90 درجه بست شیشه به شیشه 

 

بست شیشه به شیشه  90 درجه بست شیشه به شیشه 40*80  بست بین شیشه مربعی

 

 اتصال هندریل به شیشه آلومینیوم بست اسپایدر شیشه به شیشه بست اسپایدر شیشه به دیوار

 

بست هندریل به شیشه استیل  فیکس پوینت سری 40 مکعبی  اتصال هندریل به شیشه (آلومینیومی)

اتصال از بدنه فیکس پوینت
جنس این نوع یراق از آلیاژهای استیل، آلومینیوم و آهن میباشد که بسته به انتخاب کارفرما میتوانند مورد استفاده قراربگیرند. نوع استیل 304 و یا 316 آن برای نرده شیشه ای بالکن و نرده شیشه ای پله پرکاربرد است.  یراق های استیل و آلومینیومی ماندگاری بالایی در برابر رطوبت داشته و برای فضاهای کوچک و محدود از بهترین شیوه های نصب هستند . 

     

پایه اسپیگات 

جنس این پایه ها از آلومینیوم یا آهن بوده که پوشیده با رنگ الکترواستاتیک است و به صورت استوانه و یا پروفیل های مکعبی به روش روکار به زمین یا کف پله نصب میشود.

اتصالات شیشه به شیشه 
برای نرده ها یا جان پناه های شیشه ای که در آن از هندریل استفاده نشده است؛ برای جلوگیری از ارتعاشات شیشه و افزایش مقاومت از اتصالات شیشه به شیشه استفاده میشود.

اتصالات هندریل به شیشه 
از انواع هندریل های لوله ای یا پروفیلی با جنس های استیل، چوب و آلومینیوم میتوان باتوجه به نظر کارفرما استفاده کرد.

هندریل استیل مدل لوله ای : این نوع هندریل با قطرهای متفاومت (استاندارد 51 میل ) و یا کمتر از جنس استیل ضد زنگ موجود است. این نرده در دو نوع آلیاژ 201 و 304 موجود بوده که نوع 304 آن ضدخوردگی بوده و گران قیمت تر میباشد.
هندریل آلومینیومی مدل پروفیلی: این مدل هندریل ها به شکل پروفیل های مربعی و مستطیلی موجود است. ضخامت شیشه ها نوع پروفیل نرده های شیشه ای را تعیین میکنند.

هندریل- سیستم کامپوننت اکسپوز ( سری D50 )

قالب های کامپوننت 15 سانتی که فواصل فیکسرهای آن بین 30 تا 40 سانت است. فیکسر ( قالب ) به کف اتصال داده میشود و پس از نصب شیشه و رگلاژ آن ها کاور به صورت یک تکه نصب شده و در نهایت به صورت یک نوار قابل مشاهده می باشد.

 

ویدیو سیستم کامپوننت اکسپوز

جان پناه شیشه ای دفنی ( توکار )

قالب های کامپوننت بکار رفته در این نوع از جان پناه های شیشه ای 20 تا 25 سانتیمتر است و در فواصل 30 تا 40 سانتیمتری نصب می شود. نمای اجرا شده پس از نصب هندریل شیشه ای دفنی یک دیواره تمام شیشه ای است که فاقد هرگونه عنصر فلزی عمودی شکل می باشد. فشار پذیری هندریل شیشه ای دفنی تا 400 کیلوگرم در هر مترمربع است.

 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « یراق آلات جان پناه و نرده شیشه ای » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت