نرده کابلی

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
نرده کابلی

نرده کابلی
نرده کابلی یک سیستم کارامد و در عین حال زیبا از ترکیب پروفیل های آهنی یا استیل و کابل های فولادی به قطر 5 تا 10 میلیمتربوده که در بین پایه های چوبی و فولادی با استفاده از یراق کابلی در جای خود مستقر می گردند. جنس کابل ها از استیل ضد زنگ بوده که با فاصله کم و به صورت افقی در درون بدنه ی نرده قرار می گیرد، لذا این امر سبب افزایش امنیت و جلوگیری از سقوط خردسالان می شود.

مزایای نرده کابلی
• کیفیت و استحکام بالا
• مورد استفاده در انواع محیط
• خاصیت ارتجاعی و ایمن
• ظاهری زیبا و ساده 
• قیمت مناسب
• عمرنسبتاً مفید 

کاربرد نرده کابلی
از نرده های کابلی میتوان هم درفضاهای داخلی هم خارجی ساختمان از جمله راه پله ، تراس و بالکن استفاده کرد.

نرده کابلی پله : مسیر های ارتباطی میتوانند با ارتفاع 90 سانتیمتر و با فاصله 11 سانتیمتری هر سیم از یکدیگر پوشش داده شوند تا مورد تایید سازمان آتش نشانی قرارگیرند. نرده کابلی پله ها با توجه به فضای موردنظر میتوانند با قطعات استیل یا چوبی ساخته شده و فضایی جذاب و زیبا را خلق کنند.

نرده کابلی تراس : پیشنهاد میشود از قطعات استیل ضد زنگ درتراس استفاده شود زیرا در مقابل شرایط جوی از مقاومت بیشتری برخوردارند. نرده کابلی تراس به علت ارتفاع بیشتر از امنیت بالایی برخوردار بوده و مانعی دربرابر سقوط اجسام است. همچنین به علت وجود رشته سیم های باریک بر خلاف نرده های سنگی، مانعی در برابر دیدن مناظر و چشم اندازها ایجاد نمی کنند.

اجزای نرده کابلی تراس
• پایه هایی از پروفیل ۴۰×۴۰ میلیمتر آهنی یا استیل
• دستگیره یا هندریل از پروفیل آهنی یا چوب راش و توسکا
• کابل و سیم بکسل های محافظ بین پایه ها از نوع گالوانیز یا استیل به قطر 5 تا 10 میلیمتر
• رنگ پوشش روی پروفیل های آهنی غالبا مشکی پودری (الکترواستایک)
• آلیاژ استیل یراق آلات مهار کش استیل 304

نرده کابلی بالکن : بدون شک یکی از انتخاب های مناسب برای بالکن ها هم از لحاظ ایمنی و هم زیبایی، نرده های کابلی می باشد. این نوع نرده ها دارای ظاهری متفاوت و مستحکم هستند. ارتفاع نرده کابلی بالکن از 110 تا 140سانتیمتر بوده و دربرابر سقوط اجسام و کودکان ایمن است. برای بوجود آوردن سازه های ترکیبی می توان در این نوع نرده از قطعات چوب برای هندریل و جام های شیشه ای برای محافظت بیشتر استفاده نمود.

یراق نرده کابلی
یراق نرده کابلی از مهمترین اجزای آن است زیرا باید کابل ها و سیم ها را در جای خود محکم کند تا خاصیت ارتجاعی برای کابل ها ایجاد گردد. یراق آلات نرده کابلی دارای تنوع زیادی بوده و از دو نوع آهنی و استیل 304 ساخته می شود.

انواع نرده کابلی بر حسب نوع متریال
• نرده کابلی آهنی
• نرده کابلی استیل
• نرده کابلی ترکیب چوب و آهن
• نرده کابلی عمودی یا پرده ای

نرده کابلی آهنی : با ترکیب پروفیل های آهنی در ابعاد 30 *60 و 40 *40 میلیمتر و سیم بکسل های فولادی گالوانیزه به قطر 5 و 8 میلیتر میتوان نرده کابلی آهنی را ساخت. در این مدل تمام پایه ها و هندریل آهنی با رنگ الکترواستاتیک مشکی در برابر پوسیدگی مقاوم می گردد. کابل های گالوانیز در ردیف های منظم عمودی یا افقی از بین پایه ها عبور کرده و در انتهای راه پله یا زوایای مختلف بالکن با اتصالات مهارکش سیم بکسل ها به پایه ها متصل می شود. قیمت مناسب و ظاهری زیبا به همراه استقامت و ایمنی، این نرده را به یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای ویلاهای مدرن تبدیل کرده است.

نرده کابلی استیل : این نوع نرده ها به علت مقاومت دربرابر شرایط جوی، در مناطق مرطوب کاربرد داشته و از نظر دوام نیز جایگاه بهتری نسبت به نرده های آهنی دارد. اجزای استاندارد نرده کابلی استیل شامل پروفیل های استیل 304 در ابعاد 40*40 میلیمتر و کابل های تمام استیل در قطر های 5 و 10 میلیمترمی باشد. از مزایای این نرده میتوان به ضد زنگ بودن و عدم نیاز به تعمیر مداوم اشاره کرد.

نرده کابلی ترکیب چوب و آهن : این نوع نرده در ساختمان های لوکس میتواند ترکیبی زیبا از حس کلاسیک را درکنار ظاهر سرد آهن ایجاد کند. چوب های گردو، راش و توسکا میتواند برای هندریل های روی نرده استفاده شود. پایه اصلی این نرده از تسمه آهنی با پوشش مشکی رنگ به همراه کابل های فولادی ضدزنگ است که به صورت خط های افقی موازی، به پایه ها متصل می گردد.

نرده کابلی عمودی یا پرده ای : به صورت رشته کابل های عمودی در فواصل مشخص از کف راه پله تا سقف اجرا می شود. ظاهر مقاوم و قابلیت نصب در هر راه پله ای بویژه پله های معلق، سبب تبدیل شدن آن به یکی از به روز ترین و محبوب ترین نرده ها شده است. دراین نوع مدل دو نوع اتصال نگهدارنده کابل استفاده شده که یا از روی کف پله و یا از کنارکف پله، سیم ها و کابل ها را در جای خود محکم می کند.

نکات فنی حائز اهمیت در اجرای نرده کابلی
از نکات مهم هنگام نصب نرده ها، اندازه کشش سیم بکسل هاست تا میزان ضربه وارد شده به آن را تعیین کند. اگر یراق های نرده کابلی دارای کیفیت مناسب نبوده و کادر مجرب آن ها را نصب نکنند، نتیجه حاصل شده یک سازه ضعیف بوده که پس از مدتی شل می شود و مقاومت خود را از دست می دهد. 

محبوبیت و ایمنی نرده‌های کابلی
این نوع نرده ها با ظاهری ساده و در عین حال زیبا همراه با مقاومت بالا توانسته تبدیل به یکی از مدرن ترین سازه ها شود و برخلاف تصور عموم، وجود سیم های ارتجاعی باعث استحکام بیشتر و جذب نیروی وارده بر نرده ها می شود.

قیمت نرده کابلی
باتوجه به تنوع در طرح ها و سیستم های اجرایی و همچنین تغییر مداوم قیمت متریال ها، قیمت نرده های کابلی متفاوت می باشد.
 


 

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « نرده کابلی » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت