سقف متحرک شیشه‌ای تلسکوپی

نویسنده : نووِل گلس
۱۴۰۲/۶/۲
سقف متحرک شیشه‌ای تلسکوپی

سقف متحرک شیشه‌ای تلسکوپی
سقف متحرک شیشه‌ای تلسکوپی یک سازه با فریم آلومینیوم تقویت شده از جنس شیشه یا پلی کربنات می‌باشد که به صورت تمام اتوماتیک بوده و قابلیت جمع شوندگی دارند.این سقف‌ها در دو نوع متحرک شیشه‌ای و متحرک پلی کربنات موجود بوده و کاملاً هوابندی و آب‌بندی می‌شوند. این سقف‌ها در شکل‌های مختلف هلالی و چند ضلعی قابل اجرا هستند.
 

سقف متحرک شیشه‌ای در چه فضاهایی کاربرد دارد ؟
این سقف‌ها در تمامی فضاها از جمله سقف گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، استخرها، پاسیو، بالکن، رستوران یا کافی شاپ‌ها، آلاچیق ها و غیره کاربرد دارند.

مزایای استفاده از سقف متحرک تلسکوپی
این سقف‌ها یک محیط مسقف و سرپوشیده را فراهم می‌کنند که در عین حال قابلیت عبور نور را داشته و همچنین می‌توان از منظره بیرون نیز لذت برد.  این سقف‌ها عایق برودتی مناسبی هستند و با نصب سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی می‌توان دمای داخل آن را تنظیم کرد لذا گزینه مناسبی برای گلخانه‌ها و استخرها هستند. این سقف به دلیل استفاده از شیشه‌های نشکن در آن، دارای ایمنی بسیار بالا هستند. و در برابر وزش بادهای شدید مقاوم اند.
 

                 

                 

کارکرد و نحوه استفاده سقف های برقی تلسکوپی
سقف متحرک شیشه ای یا سقف شیشه ای جمع شونده به صورت اتوماتیک است. سقف متحرک شیشه‌ای با سنسور‌هایی که در قسمت‌های مختلف نصب می‌شوند، این امکان را به محصول میدهد تا در برابر حوادث غیر مترقبه نظیر بادهای شدید و برف و باران ، بصورت اتوماتیک باز یا بسته شود.  بصورتی که یک لت ثابت و دیگر لت‌ها رو یا زیر آن جمع میشوند. سقف متحرک شیشه ای قابل اجرا برای هر ابعاد و اندازه ای میباشد و این امکان را دارد که با ریموت از راه دور کنترل کرده و یا به خانه هوشمند خود متصل نمایید. در صورت انتخاب سازه با ریموت کنترل، موتور استفاده شده میتواند فرانسوی یا چینی درجه یک باشد. همچنین تسمه‌های ایتالیایی استفاده شده بسیار با کیفیت و دارای ضمانت 2 ساله خواهد بود. قرقره‌های استفاده شده از نوع پلی اورتان با کیفیت بسیار بالا می باشد.

سازه سقف‌های متحرک تلسکوپی
سازه سقف متحرک اتوماتیک از فریم و ریل آلومینیومی بوده و همچنین شیشه آن از نوع لمینت سکوریت می‌باشد که مقاومت بالایی را نیز دارند استفاده از شیشه در این سازه سبب شده تا یک جلوه زیبا به آن داده شود و احساس محدود و بسته بودن فضا با عبور نور از آن از بین برود.

ارتفاع کم : که معمولا برای پوشاندن استخر استفاده می‌شود. یک محفظه استخر کم ارتفاع می‌تواند به شما امکان دهد در شرایط جوی مختلف آزادانه در استخر خود شنا کنید؛ یا در تابستان بدون بستن سوله متحرک از نسیم خنک و فضای باز لذت ببرید.
ارتفاع متوسط : این ارتفاع نیز اغلب برای استخرها مورد استفاده است. محفظه با ارتفاع متوسط تمام مزایای یک محفظه با ارتفاع کم را دارد، اما فضای بیشتری برای استفاده از محیط استخر فراهم می‌کند.
ارتفاع استاندارد : اگر برای تجربه کامل استخر سرپوشیده، یک محفظه استخر با ارتفاع استاندارد نیاز دارید این ارتفاع برای شما مناسب است.

معایب سقف متحرک شیشه‌ای
این سازه به علت استفاده از شیشه در آن وزن بالایی دارد و در برخی ساختمان‌ها سازه‌های سبک که مقاومت لازم برای تحمل وزن‌های بالا را ندارند مشکلات محاسباتی  بوجود می‌آید در نتیجه بهترین جایگزین شیشه می‌تواند ورق‌های پلی کربنات باشد که بسیار سبک‌تر هستند.

ویژگی سقف‌های متحرک با ورق‌های پلی کربنات
•  انعطاف پذیری بالا
•  مقاوم در برابر اشعه فرابنفش با استفاده از ورق پلی کربنات لانه زنبوری
•  استفاده و نصب آسان
•  بهینه سازی مصرف انرژی
•  وزن سبک و استحکام بالای ورق‌های سه لایه لانه زنبوری

رنگ سازه‌های تلسکوپی
 این سازه توسط سیستم‌های الکترواستاتیک کوره‌ای صورت می‌گیرد که یکی از مقاوم‌ترین فرایندهای رنگ در صنعت می‌باشد. رنگ بدنه اتومبیل‌ها نیز به همین روش اجرا می‌شود.

 سقف متحرک تلسکوپی استخر
این سازه یک سیستم کاربردی برای استخرهای روباز است تا بتوان از این استخرها در تمام فصول سال استفاده کرد. برخی از مشکلات مانند دید همسایه‌ها به استخر و همچنین شرایط آب و هوایی برای استخرهای روباز وجود دارد؛ با استفاده از سقف‌های شیشه‌ای با شیشه مات این مشکلات برطرف می‌شود. همچنین این سقف‌ها از آلوده شدن آب و افتادن برگ درختان به داخل آن جلوگیری می‌کنند.

             

در پایان

نوشتن کار جالبیه که از هزاران سال همراه ما بوده و کمک کرده تا همیشه به روز باشیم، ما در نووِل گلس فضا رو به شکلی آماده کردیم تا شما بتوانید مطالب حوزه صنعت شیشه رو در اختیار داشته باشید.

نووِل گلس با داشتن بهترین مشاورین و متخصصان در حوزه شیشه و آینه، بهترین خدمات را به تمامی عزیزانی که بالاترین سطح رضایتمندی را می خواهند ارائه می دهد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرا و خدمات نووِل گلس هستید؛ با ما تماس بگیرید .

مقاله ای که با عنوان « سقف متحرک شیشه‌ای تلسکوپی » مطالعه کردید، به طور اختصاصی برای وب سایت نووِل گلس گردآوری شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

شما برای ارسال نظر باید اول وارد سایت شوید

ورود به سایت